پرچمدار شیائومی میکس فولد 2، به هیچ کدام از گوشی‌های تاشو شبیه نخواهد بود

شیائومی میکس فولد 2، به هیچ کدام از گوشی‌های تاشو شبیه نخواهد بود

بر اساس آخرین شایعات، شیائومی میکس فولد 2 در قیاس با نسل قبل از زبان طراحی جدید تاشو و بهبودهایی در نحوه عملکرد نمایشگرها بهره خواهد برد.

شیائومی یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود که محصولی از سری تاشو را به بازار عرضه کرده است. با این‌حال، پیش از عرضه MIX Fold در سال گذشته، چند نمونه دیگر از هواوی، سامسونگ و موتورولا نیز وارد بازار شدند. از آن‌جایی که شایعات در مورد عرضه گوشی تاشو از سوی شیائومی برای مدت‌ها سر زبان بود، بنابراین بسیاری در انتظار رونمایی از نسخه جدید آن، یعنی شیائومی میکس فولد 2 هستند.

نسل اول میکس فولد، با برخی فناوری‌های نوآورانه مانند لنزهای مایع عرضه شد. برای درک دقیق‌تر این ویژگی، بهتر است به مقایسه آن با لنزهای سنتی بپردازیم. هنگام عکاسی از تصاویر ماکرو، حرکت عنصر در لنز افزایش می‌یابد. فارغ از این، الزامات بسیاری در مورد اندازه ماژول حالت جامد وجود دارد، هم‌چنین محدودیت طراحی حرکت موتور دشوار بوده و عکس‌برداری تله‌فوتو و ماکرو صرفا به‌وسیله برش دیجیتال و بزرگ‌نمایی پس از آن امکان‌پذیر است. اینجاست که لنز مایع شیائومی وارد عمل شده و تمام مشکلات مذکور را بهبود می‌بخشد.

با این وجود، میکس فولد شیائومی نتوانست به جایگاه یک محصول ایده‌آل و پرفروش دست‌ یابد. طبق گزارش‌ها، بسیاری از کاربران از عملکرد کلی این گوشی رضایت خاطر نداشتند.

طراحی تاشوی معکوس 360 درجه در میکس فولد 2

نسل اول MIX Fold با تمام کاستی‌ها، اولین تلاش شیائومی برای عرضه گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو بود. علاوه بر این، نمونه‌های رقیب از جمله هواوی و سامسونگ نیز برای مدتی طولانی به‌علت مشکلات ساخت، در عرضه گوشی‌های تاشو با تاخیر روبرو شدند. با این وجود، در حال حاضر هیچ یک از سازندگان بزرگ قصد ندارند تا از توسعه و تولید این دسته از گوشی‌ها دست بکشند. طبق شایعات، شیائومی در حال کار بر روی یک گوشی تاشو جدید است که احتمالا امسال وارد بازار خواهد شد.

پرچمدار شیائومی میکس فولد 2، به هیچ کدام از گوشی‌های تاشو شبیه نخواهد بود

نسل اول شیائومی میکس فولد

یکی از کارشناسان Weibo، طی امروز اطلاعاتی را از شیائومی میکس فولد 2 در کد I18 پیدا کرده است. این کد به‌نام رمز نسل محصول جدید تاشوی شیائومی اشاره دارد. هم‌چنین، این وبلاگ‌نویس مدعی است که محصول جدید از قابلیت تاشوی معکوس پشتیبانی خواهد کرد. در این صورت، شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمندی با صفحه نمایش با فرم جدید تاشو معکوس را روانه بازار می‌کند. با این‌حال، در حال حاضر، هیچ اطلاعات موثقی در ارتباط با تایید این خبر در دست نیست.

تجهیز به اندروید 12L

در واقع، اولین تلاش شیائومی برای توسعه یک تلفن همراه تاشو، به سال 2018 برمی‌گردد. چند سال پیش، محصولی را رویت کردیم که از قابلیت تاشو در دو جهت برخوردار بود و U1 نام گرفت. اما این گوشی هرگز برای خرید موجود نشد و صرفا به‌عنوان طرحی مفهومی باقی ماند. اکنون، مشخص شده که شیائومی در تلاش است تا آن مدل را مجددا احیا کند.

بزرگ‌ترین مشکل دستگاه مذکور این است که تغییر رابط کاربری به حالت تاشو و عادی، عملکردی کند دارد. از این رو، طبق کد لو رفته شیائومی، میکس فولد 2 از یک عملکرد جدید برای تنظیم ابعاد رابط کاربری بهره خواهد برد، بدین‌صورت که گوشی در هر جهت تا شود، رابط کاربری بدون خطا مورد تنظیم قرار می‌گیرد.

ممکن است این پرسش مطرح شود که چرا شیائومی این قابلیت را طی 3-4 سال گذشته اجرایی نکرده است. در پاسخ باید گفت که این ویژگی به‎‌لطف پیشرفت‌های اندروید در نسخه 12L حاصل شده و بنابراین دلایل زیادی وجود دارند که تجهیز میکس فولد 2 به اندروید 12.1 را مورد تایید قرار می‌دهند.

طبق گمانه‌زنی‌ها، Xiaomi MIX Fold 2 به یک صفحه‌نمایش بزرگ مجهز خواهد شد که به دو طرف چپ و راست تا می‌شود. اندازه این نمایشگر در محدوده 8 اینچ خواهد بود که تفاوت چندانی با آیپد مینی 8.3 نخواهد داشت. ابعاد صفحه‌نمایش خارجی نیز 6.5 اینچ پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این، وبلاگ‌نویس افشاگر Weibo پیش‌تر نیز فاش کرده بود که محصول آینده شیائومی با پیشرفت‌های بسیاری همراه خواهد شد. به‌عنوان مثال، هر دو نمایشگر داخلی و خارجی از نرخ‌های نوسازی بالا پشتیانی می‌کنند که در مقایسه با نرخ 60 هرتز در مدل فعلی، ارتقایی چشم‌گیر محسوب می‌شود.

در قسمت سخت‌افزار نیز، شایعات حاکی از وجود تراشه‌ای از نسل 8 اسنپدراگون خواهد بود.

پرچمدار شیائومی میکس فولد 2، به هیچ کدام از گوشی‌های تاشو شبیه نخواهد بود

تاریخ عرضه میکس فولد 2

به‌نقل از منابع مختلف، MIX Fold 2 احتمالا در ماه ژوئن سال جاری عرضه خواهد شد. این محصول در کدها و پلتفرم‌های مختلف با شماره مدل 22061218C و با کد zizhan ظاهر شده است. اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد این گوشی در خارج از چین عرضه نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*