شرکت خودروسازی BYD

توقف ساخت خودروهای بنزینی توسط شرکت خودروسازی BYD

شرکت خودروسازی BYD که بزرگ‌ترین سازنده‌ی خودروهای الکتریکی در چین است، از تغییر استراتژی تولید خود برای کمک به کاهش انتشار کربن خبر داد.

در بیانیه‌ای که به بازار بورس هنگ‌کنگ ارائه شد، شرکت خودروسازی BYD اعلام کرد با توقف تولید خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی، قصد دارد روی ساخت وسایل نقلیه تمام برقی و هیبریدی تمرکز کند. البته این کمپانی، به طور کامل تولید پیشرانه‌های بنزینی را متوقف نمی‌کند؛ زیرا همچنان از موتورهای کوچک‌تر و پربازده در خودروهای هیبریدی خود استفاده خواهد کرد.

این اقدام در راستای تعهد دولت چین به کاهش انتشار کربن صورت می‌گیرد. بی وای دی در کنار ولوو، فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز و جگوار لندرور یکی از شرکت‌هایی است که به کمپین از رده خارج کردن خودروهای موتور احتراقی تا سال 2040 پیوسته‌اند.

کمپانی چینی در ماه مارس امسال، 104 هزار و 878 خودروی مجهز به پیشرانه الکتریکی یا هیبرید (موسوم به NEV) فروخت؛ آن هم در حال که این آمار در مارس سال گذشته، کمتر از 25 هزار دستگاه بود. ریز آمار فروش ماه مارس، شامل 53 هزار و 664 خودروی تمام برقی، 50 هزار و 674 خودروی هیبریدی و 540 خودروی تجاری NEV می‌شود.

با وجود سیاست‌گذاری جدید BYD، این کمپانی تصریح کرد به ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برای خودروهای بنزینی موجود، ادامه خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*