9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

هیولا نام ابرخودروی خیره‌کننده، فوق‌ سریع، تماما دست‌ساز و فوق سبک رضوانی موتورز است. در ادامه به 9 حقیقت جذاب و خاص درباره خودرو Beast می‌پردازیم.

کمپانی رضوانی موتورز یک بوتیک خودروساز و تولیدکننده آمریکایی است که در جنوب کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت در محافل علاقه‌مندان به خودرو، به‌خاطر ساخت ابرخودروی فوق‌العاده خود به‌نام هیولا و هم‌چنین یک وسیله نقلیه شهری تاکتیکی به‌نام Tank Military (تانک نظامی) شناخته می‌شوند. رضوانی موتورز در سال 2013 تاسیس شد و اولین محصول خود یعنی Beast را طی سال 2015 به خیابان‌ها عرضه کرد.

هیولای رضوانی در چندین مدل موجود است که شامل مجموعه‌ای به‌نام‌های Rezvani Beast، Beast Speedster، Beast Alpha، Beast Alpha-X، Beast X و Beast Alpha-X Blackbird می‌شود. قیمت تمام شده مدل پایه بلک‌برد که the Lockhead SR-71 Blackbird نام‌گذاری شده، از 325000 دلار فراتر می‌رود.

در حالی‌که مدل‌ها و آپشن‌های مختلف در تعیین قیمت Beast دخالت دارند، اما عوامل شگفت‌انگیز کلیدی نظیر طراحی، نوآوری و عملکرد در تمامی آنها ثابت هستند. در ارتباط با این محصول، حقایقی وجود دارند که هیولای رضوانی را به یک سواری دیوانه‌کننده تبدیل کرده‌اند.

9 حقیقت جذاب و منحصربه‌فرد هیولای رضوانی

1- رضوانی در ساخت Beast از جت‌های جنگنده الهام گرفته است

9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

هیولای رضوانی به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین و البته افراطی‌ترین وسایل نقلیه جهان معرفی شده است. این سیاست، هدف موسس شرکت، یعنی فریس رضوانی بود. الهام او از شغل پدرش به‌عنوان خلبان جنگنده و تجربه پرواز با جت جنگنده F-4، ایده اولیه استفاده از طراحی این نوع از جت‌ها را در ذهن او ایجاد کرد. رضوانی به‌دنبال تجربه‌ای بود که بتواند احساس پرواز را بر روی زمین در قالب یک هیولا بازسازی کند، همان‌طور که تم هوانوردی در لوگوی رضوانی نیز قابل مشاهده است.

2- طراحی بر پایه آریل اتم

9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

هیولای رضوانی بر پایه یک خودروی چرخ‌باز قانونی و با عملکرد فوق‌العاده به‌نام Ariel Atom ساخته شده است. اتم به‌عنوان یک پروژه دانشگاهی توسط دانشجوی وقت به‌نام نیکی اسمارت متولد شد. وی بعدها با تام والکینشاو ریسینگ، شرکت خودروسازی فورد و به‌عنوان مدیر طراحی جنرال موتورز در پروژه‌هایی مانند کادیلاک سیل و المیراج فعالیت کرد. اتم در سال 1996 در معرض دید عموم قرار گرفت. در حال حاضر آریل سفارشات ساخت سری اتم 4 را می‌پذیرد.

3- 0 تا 100 کیلومتر برساعت تنها در 2.9 ثانیه

ابرخودروی Beast توسط یک موتور مسابقه‌ای 2.4 لیتری سوپرشارژ و خنک‌کننده هوندا که توان 500 اسب بخاری را تولید می‌کند، رانده می‌شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با این هیولا، در مدت تنها 3.2 ثانیه طی می‌شود. با این‌حال، زمان آن طی تغییراتی به کمتر از 2.7 ثانیه رسیده است. صفحه‌نمایش تعبیه شده بر روی داشبورد Beast با الهام از طراحی مسابقه‌ای، دستورالعمل زمان‌بندی دنده را به حداکثر اسب بخار ارائه می‌دهد.

4- درب های SideWinder، منحصر به‌فردتر از لامبورگینی

9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

درب‌های به سبک “لامبو” چه به‌طور پیش‌فرض قرار گیرد و چه به‌عنوان آپشن پس از فروش قابل نصب باشد، همواره یک المان خیره‌کننده در خودروهای سوپراسپورت است. رضوانی با ارائه یک گزینه در مدل‌های Beast، همانند سری آلفا، طراحی منحصر به‌فرد درب را یک قدم‌تر جلوتر برده و با معرفی درب‌های SideWinder نگاه‌ها را به سوی خود خیره کرده است. سایدویندرز که یک علامت تجاری برای رضوانی محسوب می‌شود، در کنار توجه به عناصر تجملاتی، از عملکردی خاص بهره می‌برد. این درب‌ها نه‌تنها خیره‌کننده هستند، بلکه در عمل، فضای بیش‌تری را برای سرنشینان در هنگام ورود یا خروج فراهم می‌کنند.

5- بدنه فوق‌سبک تمام فیبر کربن با وزن 748 کیلوگرم

رضوانی Beast با استفاده از فیبر کربن دولایه ساخته شده است. این ماده کامپوزیتی است که در خودروهای مسابقه‌ای Aerospace و فرمول 1 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طراحی، هیولا را به یکی از سبک‌ترین خودروهای اسپورت جهان تبدیل کرده است. نسخه پایه Beast از وزنی در حدود 771 کیلوگرم برخوردار بوده که در سری Alpha-X Blackbird با اضافه شدن درب‌های SideWinder و یک صفحه قابل جابجایی به وزن 975 کیلوگرم می‌رسد.

6- سرنشینان هیولا به استفاده از کلاه ایمنی تشویق شده‌اند

9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

بدون وجود سقف و درها، هیولای رضوانی ممکن است باعث افزایش نگرانی‌هایی از جنبه ایمنی شود. فقدان فرمان برقی، کنترل کشش و ترمزهای ضدفقل به شدت این افکار افزوده است. به‌نقل از Bulid Price Option، در جهت کاهش این نگرانی‌ها، مسافران به استفاده از کلاه ایمنی تشویق می‌شوند و دیگر اقدام ایمنی انجام گرفته در این ابرخودرو، تجهیز به کمربند ایمنی چهار نقطه‌ای است.

7- 100 درصد دست‌ساز

رضوانی کیفیت هیولا و مهارت خود در تولید آن‌را با دست‌ساز بودن ابرخودروی خود در تمامی قسمت‌ها برجسته کرده است. بیش از 4000 ساعت برای ساخت هر دستگاه Beast مورد نیاز بوده و پروسه تکمیل هر سفارش، بین 12 تا 16 هفته به‌طول می‌انجامد.

8- ابرخودروی خیابانی تنها با قیمت 95000 دلار

هیولای رضوانی در ابتدا، در محدوده قیمتی 200 هزار دلار مورد عرضه قرار گرفت. با این‌حال، در سال 2018 سری Beast Alpha با تقریبا نیمی از این قیمت وارد بازار شد. مبلغ 95000 دلاری این محصول با تغییراتی همراه بود که از جمله آن می‌توان به کاهش قدرت پیشرانه به 400 اسب‌بخار و حذف برخی از آپشن‌ها اشاره کرد. در واقع، بزرگ‌ترین عوامل در افزایش قیمت Beast، استفاده از بدنه فایبرگلاس و درب‌های SideWinder محسوب می‌شوند.

9- کریس براون، اولین خریدار Beast

9 حقیقت جذاب در مورد هیولای تماما دست ساز رضوانی

در سال 2015، کریس براون، خواننده مشهور آمریکایی اولین هیولای رضوانی را خریداری کرد. قیمت کلی این ابرخودروی 500 اسب بخاری برای براون 200 هزار دلار هزینه داشت و از هیچ درب یا سقفی در آن مدل استفاده نشد. هم‌چنین گفته می‌شود که براون مبلغ 35000 دلار را به‌طور مازاد به‌عنوان اطمینان از تحویل اولین مدل ساخته شده Beast پرداخت کرده است. براون از این هیولا در یکی از موزیک‌ویدیوهای خود به‌نام “Liquor” استفاده کرد. وی هم‌چنین مالک تانک از دیگر ساخته‌های رضوانی موتورز است.