کیا نیرو - Niro پلاگین هیبرید 2022؛ شاسی بلند کره‌ای با 180 اسب بخار

کیا نیرو – Niro پلاگین هیبرید 2022؛ شاسی بلند کره‌ای با 180 اسب بخار

نسخه 2022 شاسی بلند پلاگین هیبرید کیا نیرو – Niro در قیاس با نسل قبل در کنار افزایش توان پیشرانه، از محدوده پیمایشی بالاتری برخوردار است.

کمپانی کیا در نوامبر 2021 از نسل دوم نیرو (Niro) رونمایی کرد و انتشار اطلاعات و جزئیات از مشخصات فنی و مدل هیبریدی این مدل تا اواسط ژانویه سال جاری به‌طول انجامید. اکنون این کراس اوور کامپکت بار دیگر به سرتیتر خبرها تبدیل شده زیرا خودروساز کره‌ای اخیرا اطلاعاتی را در مورد سری پلاگین هیبرید و مشتقات کاملا الکتریکی که در سری استاندارد HEV استفاده خواهند شد، منتشر کرده است.

کیا نیرو PHEV 2022 از همان موتور 1.6 لیتری موجود در سری HEV استفاده می‌کند. در هر دو مدل، این پیشرانه با یک جعبه دنده شش سرعته و دو کلاچه جدید هماهنگ می‌شود که با حذف دنده عقب، وزن آن در حدود 2.3 کیلوگرم سبک‌تر شده است. در واقع، بازگشت به عقب در Kia Niro با استفاده از نیروی محرکه الکتریکی انجام خواهد شد.

کیا نیرو - Niro پلاگین هیبرید 2022؛ شاسی بلند کره‌ای با 180 اسب بخار

نیرو PHEV از یک موتور 62 کیلوواتی برخوردار شده که جایگزینی برای نمونه 32 کیلوواتی HEV است. در نتیجه، خروجی ترکیبی آن از 139 اسب بخار به 180 اسب بخار افزایش می‌یابد. در این کراس اوور قابل شارژ، یک بخاری 5.5 کیلووات ساعتی با ضریب دمای مثبت و ولتاژ بالا تعبیه شده است. فناوری PTC که به‌طور مشترک بر روی محصولات هیوندای، جنسیس و کیا قرار دارد، به‌هنگام رانندگی در شرایط سردتر آب و هوایی، محدوده پیمایشی بیش‌تری را ارائه خواهد داد. این امر با نصب عناصر سرامیکی خودتنظیم برای گرمایش اضافی و اطمینان از جریان هوای گرم بی‌وقفه امکان پذیر می‌شود.

درحالی‌که کیا نیرو PHEV در نسل اول، به یک باتری 8.9 کیلوواتی مجهز بود، در سری جدید با یک بسته بزرگ‌تر 11.1 کیلووات ساعتی جایگزین شده تا برد الکتریکی به 65 کیلومتر در هر WLTP افزایش یابد. با این وجود، حداکثر برد اعلامی، تنها در صورت تجهیز این کراس اوور به تایرهای 16 اینچی ممکن خواهد بود، زیرا استفاده از نمونه‌های بزرگ‌تر با کاهش بازدهی همراه است.

کیا نیرو - Niro پلاگین هیبرید 2022؛ شاسی بلند کره‌ای با 180 اسب بخار

کیا Niro جدید از قدرت 201 اسب بخاری و گشتاور لحظه‌ای 255 نیوتون‌متر بهره می‌برد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 7.8 ثانیه انجام خواهد گرفت. حداکثر سرعت این کراس اوور نیز به 167 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این پیشرانه نیروی خود را از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 64.8 کیلووات ساعت تامین می‌کند. طبق پیش‌بینی‌ها، با یک‌بار شارژ کامل، کیا نیرو قادر است تا مسافتی معادل 463 کیلومتر را پیمایش کند. هم‌چنین با استفاده از شارژر سریع DC، باتری این محصول از 10 تا 80 درصد، در مدت زمان 43 دقیقه شارژ خواهد شد.

کیا نیرو EV با وجود ایجاد یک فضای 20 لیتری در صندوق جلو، به‌طور مشخصی از نسل پیشین کاربردی‌تر شده است. علاوه بر آن، فضای بار عقب این خودرو نیز اکنون می‌تواند تا گنجایشی برابر با 475 لیتر را در خود جای دهد که از افزایش 24 لیتری نسبت به نسل قبل حکایت دارد. کیا نیرو در نسخه مجهز به پیشرانه احتراقی دارای حجم صندوق 451 لیتری است که در مدل PHEV، این ظرفیت به 348 لیتر کاهش یافته است.

کیا نیرو - Niro پلاگین هیبرید 2022؛ شاسی بلند کره‌ای با 180 اسب بخار

اولین محصول کیا تحت پلتفرم K3 که از هیوندای النترا به این سری منتقل شده، طی ماه‌های آینده در اروپا به‌فروش خواهد رسید. هم‌چنین جزئیات مربوط به نسخه مخصوص ایالات متحده نیز در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*