بازی های بتمن

رتبه‌بندی بازی های بتمن از بدترین تا بهترین

در این مطلب به رتبه‌بندی بازی های بتمن – Batman پرداخته‌ایم؛ عناوینی که هر بازی‌دوستی باید حداقل یک بار آن‌ها را تجربه کند.

بازی های بتمن همواره محبوبیت بالایی داشته‌اند و موفق ظاهر شده‌اند؛ در این مقاله، به رتبه‌بندی بهترین نسخه‌های مرتبط با این ابرقهرمان پرداخته‌ایم.

«شوالیه‌ی تاریکی» یکی از مشهورترین ابرقهرمانان تاریخ است و شاید نیازی به معرفی نداشته باشد. بتمن معمولا فرصت زیادی برای خوابیدن ندارد زیرا دشمنان همیشه در کمین هستند و او برای حفظ جان مردم و مبارزه با شَر، لحظه‌ای غلفت نمی‌کند.

بدیهی است که این شخصیت در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز حضور پررنگی داشته باشد. یک بازی بتمنی خوب، به منابع اصلی وفادار است و امضاهای این ابرقهرمان را دارد. شما گاهی تبدیل به یک کاراگاه می‌شوید، تجهیزات مختلفی در اختیار دارید و مکرراً با دشمنان دیرینه‌ی بتمن ملاقات می‌کنید. نقطه‌ی اوج این مجموعه بدون شک سه‌گانه‌ی «بتمن آرکهام» است که معمولا در رأس بهترین سری بازی‌های تاریخ قرار می‌گیرد اما در کنار آن، عناوین شاخص دیگری هم داریم.

بهترین بازی های بتمن که باید تجربه کنید

با اکران نسخه‌ی سینمایی جدید بتمن، این ابرقهرمان یک‌بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته است. اگر برای تماشای این فیلم هیجان‌زده هستید و بازی هم می‌کنید، شاید حالا بهترین فرصت باشد تا نیم‌نگاهی به بازی‌های منتشر شده از این شخصیت داشته باشید. برای این فهرست، 17 بازی بتمنی برتر را انتخاب کرده‌ایم که طرفداران شوالیه‌ی تاریکی و کامیک‌های «دی‌سی» نباید آن‌ها را از دست دهند.

17- بازی Batman: Vengeance

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2001
  • سازنده: استودیوی یوبی‌سافت مونترال
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس، پلی استیشن 2، گیم‌بوی ادونس، گیم‌کیوب، رایانه‌های شخصی  

«بتمن: انتقام» شاید در مقایسه با نسخه‌های سه‌بعدی مدرن مجموعه کمی قدیمی به نظر برسد اما از نظر داستانی جذابیت‌های زیادی دارد. این بازی براساس سریال انیمیشنی «ماجراجویی‌های جدید بتمن» ساخته شده و به آن کاملا وفادار است، در نتیجه تماشای سریال مذکور را نیز توصیه می‌کنیم.

گیم‌پلی بازی در مجموع قابل‌قبول است اما نوآوری خاصی در آن به چشم نمی‌خورد و نباید در رابطه با آن سخت‌گیر باشید. برای کسانی که می‌خواهند یکی از اولین نسخه‌های سه‌بعدی بتمن تجربه کنند، این بازی گزینه‌ی مناسبی است.

16- بازی Batman Forever: The Arcade Game

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 1996
  • سازنده: استودیوی پروب اینترتیمنت
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 1، دستگاه‌های آرکید، سگا ساترن 

این بازی اگرچه براساس فیلم موفق «بتمن برای همیشه» ساخته شده اما سال‌هاست که به فراموشی سپرده شده است و کمتر کسی آن را به یاد دارد. این بازی یک سال پس از اکران فیلم، برای کنسول‌های آن دوران و دستگاه‌های آرکید منتشر شد و بااینکه مشکلاتی هم دارد اما آن‌قدر دیوانه‌وار است که باید در این فهرست به آن اشاره می‌کردیم.

همان‌طور که «جوئل شوماخر»، یک بتمن کاملا متفاوت را در نسخه‌ی سینمایی به نمایش گذاشت، این بازی هم جدیت نسخه‌های پیشین را به کلی کنار گذاشته و تا حد ممکن، تلاش می‌کند تا کارتونی باشد. بازی بی‌گمان با الهام از سری بازی «استریت فایتر» ساخته شده و یک «بیتم آپ» خالص است که ارزش تکرار بالایی ندارد اما شما را برای ساعاتی سرگرم می‌کند.

15- بازی Batman: Rise Of Sin Tzu

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2003
  • سازنده: استودیوی یوبی‌سافت مونترال
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس، پلی استیشن 2، گیم‌بوی اَدوَنس، گیم‌کیوب

«بتمن: ظهور سین تزو» جایگاه ویژه‌ای در میان بازی ‌های بتمن دارد. دنباله‌ی بازی بتمن: انتقام، از ساختار و طراحی مشابه‌ای بهره می‌برد اما یک شخصیت منفی کاملا جدید به نام سین تزو دارد که از ذهن خلاق سازندگان بیرون آمده و به شکل عجیبی، دشمن چالش‌برانگیزی است.

ظهور سین تزو، بازی بیتم‌ آپ نسبتا سختی است که شاید شما را غافل‌گیر کند و در پایان هر مرحله، با یک غول‌آخر روبرو می‌شوید که سین تزو او را آزاد کرده تا شما را تحت‌فشار قرار دهد. شما می‌توانید شخصیت خود را ارتقا دهید و در یک اتفاق جذاب، انجام مراحل به صورت چهارنفره نیز امکان‌پذیر است. بازیکنان دیگر می‌توانند هدایت شخصیت‌های «رابین»، «نایت‌وینگ» و «بت‌گرل» را برعهده بگیرند.

14- بازی Batman Begins

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2005
  • سازنده: یوروکام
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس، پلی استیشن 2، گیم‌بوی اَدوَنس، گیم‌کیوب

اکثر طرفداران سه‌گانه‌ی بتمنِ «کریستوفر نولان» شاید فراموش کرده باشند که فیلم «بتمن آغاز می‌کند»، یک بازی ویدیویی هم داشته است که نقدهای چندان مثبتی دریافت نکرد اما از نظر تجاری موفق بود. در این بازی، اکثر بازیگران فیلم از جمله «کریستین بل»، «مایکل کین»، «لیام نیسن» و «کیتی هولمز» به عنوان صداپیشه حضور دارند.

این ساخته‌ی استودیوی یوروکام برای بخش‌های مخفی‌کاری، از مجموعه‌ی «اسپلینتر سل» و برای بخش‌های رانندگی (با بت‌موبیل)، از سری بازی «برن‌آوت» الهام گرفته‌ است. البته بتمن آغاز می‌کند در هیچ‌کدام از این بخش‌ها، به منبع الهام خود نزدیک نشد اما یک بازی ماجراجویی سرگرم‌کننده است که متاسفانه تحت‌شعاع محبوبیت سری آرکهام قرار گرفت. ناگفته نماند که شرکت EA در حال توسعه‌ی یک دنباله با نام شوالیه تاریکی برای این بازی بود که در نهایت لغو شد.

13- بازی Batman: The Brave And The Bold – The Videogame

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2010
  • سازنده: وِی‌فوروارد تکنالژیز
  • پلتفرم‌ها: وی، نینتندو دی‌اس

یک بازی بتمنی متفاوت با گرافیک کارتونی که به سریال انیمیشنی «بتمن شجاع و جسور» در دهه‌ی 60 میلادی ادای دین می‌کند. این بازی ساید-اسکرولر بیتم آپ با بودجه‌ی پایینی ساخته شده و ادعاهای بزرگی ندارد اما سازندگان به خوبی توانسته‌اند تا لحن و سبک بصری آن انیمیشن کلاسیک را بازآفرینی کنند.

اگر از طرفداران بتمن شجاع و جسور یا آثار مبارزه‌ای دوبعدی هستید، این بازی شما را راضی می‌کند؛ البته که نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.

12- بازی Batman Returns

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 1993
  • سازنده: کونامی
  • پلتفرم‌ها: سوپر نینتندو

در دوران کنسول‌های 16-بیتی، غیرممکن بود که سازندگان بتوانند مکانیک‌های مخفی‌کاری یا کاراگاهی بتمن را به‌درستی در یک بازی پیاده‌سازی کنند. در همین راستا، بازی‌های آن دوران معمولا خطی و ساید-اسکرولر بودند که شاید اتفاق چندان بدی نباشد. «بتمن بازمی‌گردد» روی سوپر نینتندو، یکی از بهترین بازی‌های بتمنی دهه‌ی 90 میلادی است که تا انتها جذاب باقی می‌ماند.

فارغ از یک مرحله که در آن هدایت بت‌موبیل را برعهده دارید، باقی مراحل همان اتفاقات نسخه‌ی سینمایی به کارگردانی «تیم برتون» را دنبال می‌کنند. شما در نقش بتمن باید با «زن گربه‌ای»، «پنگوئن» و ده‌ها خلافکار خرده‌پا مبارزه کنید. این بازی انقلابی نبود و از نظر گرافیکی هم حالا چشم‌گیر نیست اما گیم‌پلی خوبی دارد.

11- بازی Batman: The Video Game

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 1989
  • سازنده: سان‌سافت
  • پلتفرم‌ها: ان‌ای‌اس (سیستم سرگرمی نینتندو)

اگر از آن بازی‌دوستان قدیمی هستید که کنسول ان‌ای‌اس را تجربه کرده‌اند، احتمالا با این بازی بتمنی کلاسیک و جریان‌ساز آشنایی دارید.

این بازی که در اواخر دهه‌ی 80 میلادی منتشر شد، یک ساید-اسکرولر استاندارد است که همان ساختار همیشگی را دارد، باید به انتهای یک مرحله برسید و یک غول‌آخر را شکست دهید تا در نهایت به مرحله‌ی پایانی برسید که آنجا «جوکر» انتظار شما را می‌کشد. از پازل‌های کوچک تا ارتقاهای مختلف، بازی شباهت‌های زیادی به «نینجا گایدن» دارد و بهترین تجربه‌ی 8-بیتی از بتمن را برای شما به ارمغان می‌آورد. این بازی در کنار کات‌سین‌های ماندگار، یک موسیقی متن به‌یادماندنی هم دارد.

10 بازی Batman: The Telltale Series

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2016
  • سازنده: تل‌تیل گیمز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند

بتمنِ استودیوی تل تیل، از ساختار مشابه‌ دیگر ساخته‌های این شرکت بهره می‌برد و به صورت اپیزودیک ساخته شده است. تمرکز بازی روی روایت داستان قرار دارد و گیم‌پلی آن، به صورت مینیمال طراحی شده تا برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب باشد.

اگر آثار دیگر این استودیو را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این بازی هم چه ویژگی‌هایی دارد. برای مثال، باید تصمیمات سختی اتخاذ کنید که در داستان تاثیرگذار هستند. همچنین می‌توانید در محیط‌های نسبتا کوچک به گشت‌و‌گذار بپردازید، سرنخ جمع آوری کرده و با شخصیت‌های مختلف گفتگو داشته باشید.

پس از موفقیت‌های نسخه‌ی اصلی، قسمت دوم با نام «دشمن درون» (The Enemy Within)، در سال 2018 منتشر شد که از نظر گرافیکی بهتر است و روی ظهور جوکر تمرکز دارد. نسخه‌ی دوم اگر چه امتیازات خوبی دریافت کرد اما فروش بسیار پایینی داشت و یکی از آخرین آثاری بود که توسط تل تیل، قبل از تعطیلی آن‌ها عرضه شد. هر دو بازی را روی گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس نیز می‌توانید پیدا کنید.

9- بازی The Adventures Of Batman And Robin

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 1994
  • سازنده: کونامی، کِلاک‌ورک تورتیس
  • پلتفرم‌ها: سوپر نینتندو، سگا مگا سی‌دی، سگا جنسیس، سگا گیم گیر

«بتمن: مجموعه پویانمایی» یکی از برجسته‌ترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ است و معمولا بهترین اقتباس تلویزیونی «دی‌سی» درنظر گرفته می‌شود. فصل دوم این سریال، با نام «ماجراجویی‌های بتمن و رابین» عرضه شد و این بازی ویدیویی با الهام از آن ساخته شده است.

ماجراجویی‌های بتمن و رابین در زمان انتشار، بازی ساید-اسکرولر باکیفیتی بود که از نظر گیم‌پلی و جلوه‌های بصری، طرفداران را راضی کرد. بازی مشکلاتی هم دارد، برای مثال ذخیره‌ی آن آسان نیست و بخش‌های بت‌موبیل از طراحی مناسبی بهره نمی‌برند اما در مجموع، این نسخه را باید یکی از بهترین بازی‌ های بتمن در دهه‌ی 90 میلادی بدانیم.

8- بازی Injustice: Gods Among Us

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2013
  • سازنده: ندررلم استودیوز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، وی یو

«مورتال کمبت» شاید فوق‌العاده باشد اما «اینجاستیس» را هم نمی‌توان نادیده گرفت. این سری بازی نه تنها از نظر مکانیک‌های مبارزه عالی است، بلکه یک رویکرد متفاوت نسبت به «بخش داستانیِ عناوین مبارزه‌ای» دارد. هر دو قسمت این مجموعه به شکلی طراحی شده‌اند که نه تنها برای طرفداران دی‌سی راضی‌کننده‌ هستند، بلکه هر نوع مخاطب و سلیقه‌ای را جذب کنند. اینجاستیس منحصراً پیرامون بتمن نیست اما او حضور پررنگ و مهمی در هر دو قسمت دارد.

در قسمت اول، جوکر با فریب دادن «سوپرمن»، باعث می‌شود تا او عشق‌ زندگی خود، «لوئیس لین» را به قتل برساند. سوپرمن پس از این اتفاق، از روی خشم تصمیم می‌گیرد تا دنیا را به شکل متفاوتی اداره کند و یک نظام دیکتاتوری تشکیل می‌دهد. قسمت اول در مقایسه با دنباله‌اش ضعیف‌تر است اما با یک داستان پرکشش، شما را تا انتها هیجان‌زده باقی می‌گذارد.

7- بازی Batman: Arkham VR

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2016
  • سازنده: راک‌استدی استودیوز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی

پرونده‌ی مجموعه‌ی بتمن آرکهام به احتمال زیاد بسته شده است اما به دلیل داستان‌های خاطره‌انگیز و گیم‌پلی کم‌نظیری که ارائه می‌دهد، همچنان بین بازی‌دوستان محبوب است و این نسخه‌ی واقعیت مجازی نیز در حدواندازه‌ی قسمت‌های اصلی ظاهر می‌شود. این بازی، شما را به دنیای قسمت اول بازمی‌گرداند تا با جوکر ملاقات کنید، در حوالی تیمارستان آرکهام پرسه بزنید و با دشمنان سرسخت به مبارزه پردازید.

مطابق انتظار، «آرکهام وی‌آر» از دوربین سوم شخص قسمت‌های اصلی استفاده نمی‌کند و این فرصت را دارید که جهانِ بازی را از چشمان بتمن ببینید. در بازی رازهای مخفی زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها پرده بردارید و در این مسیر، ابزارهای زیادی در اختیار خواهید داشت. اگر از طرفداران واقعیت مجازی هستید و تجهیزات مناسبی دارید، بتمن آرکهام وی‌آر را فراموش نکنید.

6- بازی Batman: Arkham Origins

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2013
  • سازنده: وارنر بروز گیمز مونترال
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، وی یو، رایانه‌های شخصی

«بتمن: ریشه‌های آرکهام» در زمان عرضه، ایرادات فنی فراوانی داشت و موردانتقاد قرار گرفت اما در نهایت، به یک بازی نسبتا خوب تبدیل شد. شما در یک شهر گاتهامِ برفی، نقش یک بتمن جوان را برعهده دارید. اتفاقات این نسخه، قبل از سه‌گانه‌ی «آرکهام» رخ می‌دهد و با یک بتمن کم‌تجربه روبرو هستیم که پلیس هنوز به او اعتماد ندارد.

در ریشه‌های آرکهام، دشمنانی همچون «ماسک سیاه»، «پنگوئن»، «دث‌استروک»، «بِین» و «ددشات» حضور دارند و همین شخصیت‌ها هستند که بازی را به تجربه‌ای منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند. شاید همه‌ی طرفداران مجموعه آرکهام موافق باشند که این ضعیف‌ترین نسخه است اما هنوز هم از اکثر بازی‌ های بتمن بهتر محسوب می‌شود و می‌توان از کنار مشکلات آن عبور کرد.

5- بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2012
  • سازنده: تِرَوِلِرز تِیلز، تی‌تی فیوژن
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس 360، وی یو، وی، نینتندو 3دی‌اس، نینتندو دی‌اس، رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند

سری بازی‌های «لگو» در سطح جهانی پرطرفدار هستند؛ با وجود این، بازی‌دوستان متعددی وجود دارند که از آن‌ها دوری می‌کنند و معمولا به سراغشان نمی‌روند اما «لگو بتمن» شاید نظر شما را تغییر دهد. تاکنون چندین بازی ابرقهرمانی از مجموعه لگو منتشر شده و در این میان، سه‌گانه‌ی بتمن یکی از بهترین‌هاست.

اگر بازی‌های لگویی را تجربه کرده‌اید، با ساختار این نسخه هم پیشاپیش آشنا هستید. شما می‌توانید در نقش شوالیه تاریکی یا تعدادی از متحدان او همانند رابین بازی کنید و با دشمنان مختلف به مبارزه بپردازید. برای نبردها، تجهیزات گوناگونی در اختیار خواهید داشت و البته باید پازل‌های متنوعی را هم حل کنید. قسمت اول و سوم خوب هستند اما نسخه‌ی دوم را باید نقطه‌ی اوج این مجموعه‌ی لگویی بدانیم.

4- بازی Batman: Arkham Knight

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2015
  • سازنده: راک‌استدی استودیوز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی

اینکه «شوالیه‌ی آرکهام» با میانگین امتیاز 87 در سایت متاکریتیک، ضعیف‌ترین قسمت مجموعه است، یک بار دیگر ثابت می‌کند که این سه‌گانه تا چه اندازه جریان‌ساز و بی‌نقص بوده است. آرکهام نایت در سال 2015 منتشر شد و داستان آن در رابطه با رویایی بتمن با «مترسک» است؛ مترسک با همکاری یک شخصیت ناشناس به نام شوالیه‌ی آرکهام، قصد یک حمله‌ی شیمیایی به شهر گاتهام را دارد و بتمن باید جلوی او را بگیرد. این نسخه دارای نقشه‌ی بزرگ‌تری نسبت به قسمت‌های قبلی بود و اِلمان‌هایی جدیدی به گیم‌پلی آن اضافه شد تا تنوع مبارزات بالا برود.

این بازی با انتقاداتی نیز روبرو شد، از جمله اینکه کنترل بت‌موبیل چندان خوب نبود و از ماشین بتمن بیش از حد در بخش‌های داستانی استفاده شده بود. مشکل دیگر، هویت شخصیت آرکهام نایت بود که خیلی زود فاش شد. حضور کمرنگ شخصیت‌هایی همچون «دوچهره» و پنگوئن در کنار عدم حضور غو‌ل‌آخرها از دیگر نقاط ضعف بازی است. با این حال، شوالیه‌ی آرکهام نکات مثبت فراوانی داشت و با گذشت چندین سال، حالا اکثر طرفداران از آن به نیکی یاد می‌کنند.

3- بازی Injustice 2

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2017
  • سازنده: ندررلم استودیوز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند

پس از اتفاقاتی که جوکر و سوپرمن در اینجاستیس رقم زدند، در قسمت دوم، بتمن تلاش می‌کند تا جامعه را به حالت عادی بازگرداند اما درگیر اتفاقات تازه‌ای می‌شود.

با حضور تعدادی از بهترین شخصیت‌های دی‌سی، گرافیک مناسب و یک گیم‌پلی کارآمد، اینجاستیس 2 فراتر از انتظار ظاهر شد و جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تاریخ تثبیت کرد. همانند نسخه‌ی اول، سازندگان، بخش‌های مبارزه را به خوبی در بطن یک داستان درگیرکننده عرضه کرده‌اند.

برای کسانی که به بازی‌های رقابتی علاقه دارند، اینجاستیس 2 شاید بهترین گزینه نباشد، زیرا تعادل مناسبی میان قدرت شخصیت‌ها برقرار نیست اما فارغ از این، با یک بازی سرگرم‌کننده و درجه‌ یک از دنیای دی‌سی روبرو هستیم.

2- بازی Batman: Arkham Asylum

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2009
  • سازنده: راک‌استدی استودیوز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360

برای سال‌ها، طرفداران «مارول» و دی‌سی، شاهد انتشار بازی‌های نسبتا خوبی پیرامون ابرقهرمانان محبوبشان بودند اما هرگز یک اثر «تریپل‌آ» را به چشم ندیده بودند. اما از لحظه‌ای که استودیوی راک‌استدی، بتمن: تیمارستان آرکهام را به بازار عرضه کرد، ژانر بازی‌های ابرقهرمانی برای همیشه عوض شد.

این بازی نه تنها یک تجربه‌ی کامل از بتمن به ارمغان آورد بلکه بازی‌های ابرقهرمانی را به اوج محبوبیت رساند و مخاطبان هرساله، بی‌صبرانه در انتظار عرضه‌ی عناوین مشابه‌ای بودند. اگر تیمارستان آرکهام نبود، شاید اثری همچون «مرد عنکبوتی» ساخته نمی‌شد یا حداقل تا این اندازه باکیفیت از کار درنمی‌آمد.

از تیمارستان آرکهام معمولا به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کامیک‌بوکی تاریخ و یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی عصر مدرن نام برده می‌شود. اگر قصد تجربه‌ی دوباره‌ی این بازی را دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ نسخه‌ی ‌ریمستر آن بروید که در سال 2016 منتشر شد.

1- بازی Batman: Arkham City

بازی های بتمن

  • سال انتشار: 2011
  • سازنده: راک‌استدی استودیوز
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، وی یو

کمتر پیش می‌آید که قسمت دوم مجموعه‌ها از نظر کیفی و فنی، در حدواندازه‌ی نسخه‌ی اصلی باشند و عمدتاً زود فراموش می‌شوند اما قسمت دوم سری بتمن آرکهام از هر نظر یک شاهکار است. این بازی به‌درستی مسیر تیمارستان آرکهام را ادامه داد، آن را بهبود بخشید و البته در عین حال، حس‌و‌حال خاص خودش را داشت. «آرکهام سیتی»، دنیای قسمت اول را به خوبی گسترش داد و تبدیل به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای طرفداران بتمن شد.

جالب است بدانید که شرکت «برادران وارنر» بیش از 10 میلیون دلار برای تبلیغات این بازی هزینه کرد که نشان می‌دهد آن‌ها تا چه اندازه به موفقیت این اثر ایمان داشتند. آرکهام سیتی، بالاترین امتیاز سایت متاکریتیک در سال 2011 را کسب کرد (در بخش بازی‌ها) و مشابه تیمارستان آرکهام، از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ نام برده می‌شود.

بهترین بازی های بتمن از نظر شما کدام نسخه‌ها هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدایی جای بتمن آرخام اورجینز خیلی عقبه. بتمن آرخام اورجینز راحت باید دومی می‌بود. آرخام سوالایم هیچ چیزش در حد اورجینز نبود نه دیالوگ های بازی نه داستان بازی نه شخصیت سازی و نه باس هاش. بهترین باس فایت ها برای اورجینز بود. آرخام نایت هم خیلی بهتر از سوالایم بود.