دو قابلیت جدید ویندوز ۱۱

دو قابلیت مورد درخواست کاربران سرانجام به ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود

دو قابلیت که بسیاری از کاربران از مایکروسافت انتظار داشتند، در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود. اما این دو قابلیت چه هستند؟

ویندوز ۱۱ انتشار غیرمنتظره‌ای داشت؛ مایکروسافت آن را به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ عرضه کرد و خبری از یک سیستم عامل کاملاً مستقل نبود. حداقل در نخستین نگاه، تغییرات آن نسبت به ویندوز ۱۰ خیلی جزئی و بحث برانگیز به نظر می‌رسد. به طور مثال مایکروسافت تسکبار را تغییر داده و منوی استارت نیز دستخوش تغییراتی نسبت به نسخه قبلی شده است تا کاربران دسکتاپی بتوانند تجربه‌ای نسبتاً شبیه به تبلت‌های لمسی را در استفاده از دستگاه خود به دست بیاورند.

با این حال ویندوز ۱۱ در زیر پوست خود چیزی فراتر از یک تغییر چهره ساده دارد؛ به خصوص اینکه برنامه ویژه‌ای برای اپلیکیشن‌های سیستمی دارد. برنامه‌های پرآوازه‌ای مثل Paint و Notepad پس از دهه‌ها نفس تازه‌ای کشیده‌اند و تغییرات جدیدی را تجربه کرده‌اند. حالا نوبت به فایل منیجر ویندوز رسیده است تا قابلیتی که انتظار می‌رفت منوی استارت دریافت کند را در اختیار کاربران بگذارد. علاوه بر این، ویندوز ۱۱ دارای چندین ویژگی جدید برای افرادی با ناتوانی شنیداری نیز هست که می‌تواند استفاده از کامپیوتر را برای آن‌ها آسان کند.

۲ قابلیت جدید ویندوز ۱۱

برگه‌ها سرانجام به File Explorer اضافه می‌شوند

دو قابلیت جدید ویندوز ۱۱

ما در دنیایی بسیار پیچیده و وابسته به داده‌ها زندگی می‌کنیم؛‌ اما برخی از ابزارهایی که برای مدیریت فایل‌ها استفاده می‌کنیم برای دهه ۸۰ هستند! به طور مثال File Explorer ویندوز مدت‌هاست که از یک فلسفه طراحی قدیمی با امکان تماشای تنها یک پوشه را پیروی می‌کند. البته شما می‌توانید چندین File Explorer را در پنجره‌های مختلف باز کرده و کنار یکدیگر قرار دهید، اما این کار می‌توانست خیلی آسان‌تر و بهتر انجام شود.

فایل منیجیرهای متفرقه سال‌هاست که برگه‌ها و همچنین یک ابزار سازمان‌دهی را درست مثل آنچه در مرورگرهای وب وجود دارد را ارائه می‌کنند. خبر خوب اینکه در بروزرسانی آینده ویندوز ۱۱، فایل اکسپلورر سرانجام می‌تواند از برگه‌ها پشتیبانی کند. این یعنی کاربر می‌تواند تمام پوشه‌های خودش را از طریق یک پنجره فایل اکسپلورر مدیریت کند. این باعث آسان‌تر کردن چیدمان پنجره‌ها نیز می‌شود.

پوشه‌ها برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها به منوی استارت اضافه می‌شوند

دو قابلیت جدید ویندوز ۱۱

یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌ها در ارتباط با منوی استارت جدید ویندوز ۱۱، دسترسی سخت‌تر به تمام برنامه‌ها است. این منوی جدید به گونه‌ای طراحی شده که کاربران را مجبور می‌کند به جای گشتن در فهرست اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها، برای دسترسی به گزینه مورد نظر خود جستجو کنند. هرچند شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در بالای منو سنجاق کنید تا زودتر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، اما در تعداد سنجاق کردن برنامه‌ها محدودیت وجود دارد. حتی امکان گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها نیز از منوی استارت ویندوز جدید حذف شده است؛ چیزی که از ویندوز ۹۵ تاکنون وجود داشت.

آنطور که ما اوایل امسال در یک نسخه پیش‌نمایش دیدیم، مایکروسافت قصد دارد قابلیت گروه‌بندی را به منوی استارت برگرداند. بنابراین استارت منوی ویندوز ۱۱ به شما اجازه خواهد داد اپلیکیشن‌ها را در پوشه‌ها گروه‌بندی کنید و آسان‌تر به اپلیکیشن‌های مرتبط با یکدیگر دسترسی پیدا کنید. این گزینه‌ی خوبی برای کاربرانی است که منوی استارت ویندوز جدید را دوست ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*