مجله فوربز: ایلان ماسک حالا ثروتمندترین مرد زمین است

مجله فوربز: ایلان ماسک حالا ثروتمندترین مرد زمین است

طبق فهرست جدید مجله فوربز، ایلان ماسک با کنار زدن جف بزوس، ثروتمندترین مرد زمین است. اما آیا او می‌تواند به اولین تریلیونر دنیا تبدیل شود؟

ایلان ماسک، خالق تسلا و اسپیس ایکس و نامی که این روزها سرتیتر بسیاری از است، به خاطر پیشرفت‌های شگرف و خلق فرصت‌های جدید، شاهد رشد و توسعه شرکت‌های تحت امر خود بوده است. او که چند سالی است به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های عصر حاضر مطرح شده، اکنون طبق بررسی مجله فوربز، ثروتمندترین مرد جهان لقب گرفته است.

ایلان ماسک، بالاتر از جف‌ بزوس در فهرست سالانه فوربز

مجله فوربز: ایلان ماسک حالا ثروتمندترین مرد زمین است

بر اساس فهرست سالانه مجله Forbes، ایلان ماسک به‌تازگی از جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون پیشی گرفته و عنوان ثروتمندترین مرد زمین را به‌دست آورده است. این برای اولین بار در طول چهار سال گذشته است که جف بزوس، رتبه اول را به شخص دیگری واگذار می‌کند. براساس گزارش فوربز، ماسک در 11 مارس یعنی زمانی‌که فهرست میلیاردهای جهانی فوربز از لحاظ دارایی‌های خالص تکمیل شده، مالک 219 میلیارد دلار دارایی بوده است. وی در سال گذشته، حدود 68 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است.

این دستاورد، نتیجه جهش عظیم 33 درصدی در ارزش سهام تسلا است. در همین حال، بزوس به دلیل کاهش 3 درصدی سهام آمازون و هم‌چنین افزایش کمک‌های خیریه از غافله جا مانده است. به‌نقل از Forbes، این دو عامل باعث کاهش 6 میلیارد دلاری خالص دارایی بنیان‌گذار آمازون است.

در فهرست اخیر میلیاردهای فوربز، مجموعا رقمی معادل 2668 میلیارد دلار دارایی ثبت شده که در مقایسه با رکورد 2775 میلیارد دلاری سال گذشته، کاهش یافته است. علاوه بر این، ثروت میلیاردهای امسال در حدود 12.7 تریلیون دلار برآورد می‌شود که در قیاس با رقم 13.1 تریلیون دلاری سال گذشته با افت مواجه شده است.

در این فهرست، 236 نفر برای اولین بار به جمع میلیاردها راه یافته‌اند که شامل شخصیت‌هایی مانند ریحانا، ستاره پاپ و پیتر جکسون، کارگردان سه گانه ارباب حلقه‌ها و بیگانه می‌شود. همچنین کشورهایی نظیر باربادوس، بلغارستان، استونی و اروگوئه نیز شاهد حضور اولین میلیاردرهای خود در فهرست امسال مجله فوربز هستند.

برخی بر این باور هستند که ایلان ماسک ممکن است در آینده به اولین تریلیونر جهان تبدیل شود. با این‌ وجود، در حال حاضر چنین فرضیه‌ای چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. البته ناگفته نماند که ثروت او بسیار بالاتر از میانگین اعلام شده نشریه فوربز است، اما هنوز راهی طولانی برای رسیدن به اولین تریلیونر دنیا وجود دارد.

در آخرین اقدام، ایلان ماسک 9 درصد از سهام شرکت توییتر را خریداری کرده است. وی اکنون به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شده و از بنیان‌گذار آن پیشی گرفته است. ماسک هم‌چنین خواستار ایجاد تغییراتی در این پلتفرم شده که احتمالا در آینده اخبار و جزئیات بیش‌تری از آن منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*