گلکسی S22 FE سامسونگ، با تغییرات انقلابی به بازار خواهد آمد

گلکسی S22 FE سامسونگ، با تغییرات انقلابی به بازار خواهد آمد

ظاهرا بخش موبایل سامسونگ دست به خانه‌تکانی بزرگی زده و قرار است برخی از محصولات رده‌بالای آینده این شرکت از جمله گلکسی S22 FE با چیپستی متفاوت عرضه شوند.

مدیاتک در سال‌های اخیر، هرگز نامی نبوده که آن‌را با گوشی‌های رده بالا و پرچم‌دار مرتبط بدانیم. اگرچه این سازنده تایوانی تراشه‌ اخیرا از سخت‌افزار قانع‌کننده‌ای رونمایی کرده که با برخی از بهترین پردازنده‌های دنیای گوشی‌های هوشمند در رقابت است، اما به‌نظر نمی‌رسد این شرکت هم‌چنان تهدیدی جدی برای نمونه‌های رده‌بالای کوالکام محسوب شود. اگرچه، ممکن است در اواخر سال جاری، این قاعده به لطف حمایت گسترده از جانب سامسونگ و استفاده آن در گوشی گلکسی S22 FE تغییر کند.

به‌گزارش Business Korea، سامسونگ در حال بررسی جهت استفاده از تراشه قدرتمند جدید مدیاتک در بسیاری از محصولات پرچم‌دار آینده خود است. در میان دستگاه‌هایی که تحت این شایعه قرار دارند، گلکسی S22 FE که احتمالا در اواخر سال معرفی خواهد شد و پرچم‌دار آینده سامسونگ، یعنی گلکسی اس 23 که تا سال آینده عرضه نخواهد شد، به چشم می‌خورند.

گلکسی S22 FE سامسونگ، با تغییرات انقلابی به بازار خواهد آمد

با فرض صحت این گزارش، مدیاتک بدون شک در نقطه‌عطفی تاریخی قرار خواهد گرفت. سامسونگ به‌طور سنتی خود را به تامین تراشه‌های ارزان‌قیمت از مدیاتک محدود کرده که معمولا از این چیپست‌ها در دستگاه‌های سری گلکسی M و سری A استفاده شده است. ارتقای این همکاری به گوشی‌های سری گلکسی اس می‌تواند پایگاه بزرگ‌تری از مشتریان را برای Mediatek ایجاد کند و به جایگاه این برند در کشورهای غربی، جایی‌که مردم هم‌چنان تراشه‌های آن را با عملکرد ضعیف و گوشی‌های رده پایین می‌شناسند، بهبودی قابل توجه ببخشد.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ به استفاده از تراشه‌های کوالکام در گوشی‌های پرچم‌دار خود در کنار مدیاتک ادامه خواهد داد یا خیر، این بدان معنی است که مدیاتک به‌طور موثر همان وظیفه‌ای را عملی می‌کند که سازندگان تراشه سامسونگ، چندین سال است با اگزینوس در حال انجام هستند.

در این گزارش آمده است که سامسونگ قصد دارد از تراشه‌های این شرکت تایوانی در نیمی از گوشی‌های هوشمند گلکسی S22 FE استفاده کند. این گزارش هم‌چنین می‌افزاید که برخی از دستگاه‌های سری گلکسی اس 23، به تراشه مدیاتک مجهز خواهند شد که البته احتمالا عرضه آنها به برخی از بازارهای آسیایی محدود می‌شود.

آیا سامسونگ پرونده اگزینوس را می‌بندد؟

اگر همکاری سامسونگ با مدیاتک طبق برنامه پیش برود، این ضربه بزرگی به بخش نیمه‌هادی سامسونگ، به‌عنوان نهادی که تراشه‌های اگزینوس را طراحی و تولید می‌کند، خواهد بود. بخش موبایل سامسونگ در سال‌های اخیر، همواره زیر تیغ نقدهای منفی ناشی از مشکلات عملکردی چیپست‌های اگزینوس بوده است. این پردازنده‌ها به‌طور سنتی از تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام عقب مانده‌اند و به‌نظر می‌رسد کار سامسونگ با چیپست‌های اگزینوس تقریبا تمام شده است.

با توجه به اینکه تراشه‌ جدید مدیاتک به‌نام دایمنسیتی 9000، تقریبا با عملکرد ارائه شده توسط اسنپدراگون 8 نسل 1 از کوالکام برابری دارد، تصمیم سامسونگ برای استفاده از این شرکت در جهت تقویت نسل جدید پرچم‌داران خود، یک حرکت منطقی به‌نظر می‌رسد.

گلکسی S22 FE سامسونگ، با تغییرات انقلابی به بازار خواهد آمد

حتی جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از سری گلکسی اس 22 نیز چندان از مشکلات مربوط به عملکرد در امان نیستند. برای کنترل مشکل عملکردی، سامسونگ پرچم‌داران خود از هر دو تراشه کوالکام و اگزینوس را با یک نرم‌افزار از پیش‌نصب شده به‌نام سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) همراه کرده که در پشت صحنه برای کاهش عملکرد در جهت کنترل حرارت و سایر جنبه‌های بازدهی کار می‌کند.

با این‌حال، چیزی که کاربران را آزار می‌دهد، حرکت گستاخانه سامسونگ با متوقف کردن سرویس GOS در هنگام اجرای برنامه‌های بنچمارک است. این موضوع به جنجالی بزرگ تبدیل شد و این غول کره‌ای در نهایت مجبور شد تا به‌طور رسمی از کاربران خود عذرخواهی کند. این شرکت هم‌چنین یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کرده که GOS را در گوشی‌های مشکل‌دار غیرفعال می‌کند.

مشکلات ناشی از GOS به‌احتمال زیاد آخرین معضل بخش موبایل سامسونگ خواهد بود، زیرا این مسئله بر سری اگزینوس گلکسی اس 22 به‌طرز قابل توجهی تاثیر بدتری گذاشته است. اگر این کمپانی تصمیمی مهم برای عدم استفاده از چیپست‌های اگزینوس در پرچم‌داران آینده خود اتخاذ کند، راهی دشوار و پرچالش برای تجارت چیپست سامسونگ در پیش خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*