سامسونگ گلکسی M53

سامسونگ گلکسی M53 معرفی شد؛ نسخه ارزان قیمت A73 با دوربین 108 مگاپیکسلی

سامسونگ در سکوت خبری از گلکسی M53 رونمایی کرد. این گوشی نسخه ارزان‌ قیمت تر گلکسی A73 با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر سوپر امولد است.

سامسونگ از یک گوشی اقتصادی جذاب دیگر به نام گلکسی M53 رونمایی کرد. این گوشی به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است و از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با نرخ رفرش بالای ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. اگر مشخصات این گوشی برایتان آشناست، درست حدس زدید؛ این نسخه اقتصادی گوشی گلکسی A73 5G است که چند هفته پیش معرفی شد.

سامسونگ گلکسی M53

یکی از بزرگ‌ترین وجه تفاوت‌های این دو گوشی با یکدیگر، تراشه زیر قاب آن‌هاست. گوشی تازه معرفی شده گلکسی ام ۵۳ از چیپست دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک (به جای چیپست اسنپدراگون 778G سری گلکسی A) قدرت می‌گیرد. هر دو تراشه ۶ نانومتری هستند، اما مدل اسنپدراگون از پیکربندی پردازنده مرکزی بهتر و یک پردازنده گرافیکی قدرتمندتر بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی M53

همچنین این مدل تازه رونمایی شده فقط در یک نسخه عرضه می‌شود که شامل ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی است. ظرفیت رم دیگری برای این مدل در نظر گرفته نشده؛ اگرچه می‌توانید با یک کارت حافظه microSD فضای ذخیره‌سازی آن را افزایش دهید.

تغییراتی نیز در بخش دوربین آن رخ داده است. همان سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با یک لنز f/1.8 در پشت قاب این گوشی حضور دارد؛ با این تفاوت که لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) از روی آن حذف شده است. دوربین اولترا واید آن هم از ۱۲ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است. دو دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بدون تغییر باقی مانده‌اند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در جلوی آن نیز مثل نسخه A73 خواهد بود.

در جلوی گوشی گلکسی M53 سامسونگ یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی حضور دارد. صحبتی از شیشه محافظ روی این نمایشگر به میان نیامده، اما از آنجا که ای ۷۳ نیز فاقد شیشه محافظ بود، بعید است محافظی روی این نسخه حضور داشته باشد. حسگر اثر انگشت آن نیز از زیر نمایشگر به کنار قاب و به زیر کلید پاور رفته است.

در نهایت باید به حضور یک باتری غول پیکر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب این دستگاه اشاره کرد که با فست شارژ ۲۵ وات شارژ می‌شود. همچنین جایگزین شدن تراشه دایمنسیتی به معنای نزول وای فای از نسخه ۶ به نسخه ۵ بوده است. اما در سمت مثبت قضیه، نسخه بلوتوث از ۵.۰ به ۵.۲ ارتقا پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*