سونی دوربین a7S II را برای تصویر برداری در شرایط کم نور معرفی کرد

سونی از دوربین فول فریم بدون آینه خود با نام a7S II مجهز به فیلمبرداری ۴K, فوکوس خودکار ارتقایافته و لرزشگیر ۵ محوره رونمایی کرد.نسل پیشین این دوربین توانست در آزمایشی جالب، به شکلی بسیار تحسین برانگیز در محیط‌های تاریک به ثبت تصاویر باکیفیت‌تر بپردازد.اما دوربین a7S II دارای یک سنسور فول فریم از نوع CMOS با دقت ۱۲.۲ مگاپیکسل بوده و البته همان طور که از رزولوشن و ابعاد این حسگر پیداست، سنسور مزبور به جهت عکاسی هر چه بهتر با کمترین نویز ممکن در محیط‌های کم نور و تاریک، بهینه سازی گشته است.

دوربین سونی a7S II همانند نسل قبلی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.استفاده از مگاپیکسل پایین بجهت کنترل نویز در ایزوهای بالا بوده و اقدامی مثبت در جهت ثبت تصاویر شارپ و بدون نویز در شرایط نوری نامطلوب ارزیابی می‌شود.کمینه میزان ISO این دوربین ۵۰ و بیشینه آن مقدار شگفت آور ۴۰۹٫۶۰۰ است.

سونی امکان فیلمبرداری داخلی ۴K با نرخ‌های ۲۴ و ۳۰ فریم و همچنین Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با بیت‌ریت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را به این مدل اضافه کرده است.

با توجه به اندازه سنسور، میزان ISO و الگوریتم کنترل نویز قدرتمند، بدون شک این دوربین در زمینه‌ فیلمبرداری در محیط‌های کم‌نور عملکردی منحصر به فرد خواهد داشت.سونی با اتکا به پردازنده BIONZ X و الگوریتم پردازش تصویر ارتقایافته، موفق به افزایش داینامیک رنج تصاویر در شرایط مختلف نوری و محیطی شده است.

اضافه شدن لرزشگیر ۵ محوره و بهبود سیستم فوکوس ۱۶۹ نقطه‌ای که به گفته سونی در شرایط نوری بسیار ضعیف هم قادر به فوکوس کردن است، از دیگر تغییرات مثبت a7SII نسبت به نسل قبلی است.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به مواردی نظیر پروفایل‌های تصویری جدید S-Gamut3, Cine/S-Log3 و S-Gamut3/S-Log3 و نمایشگر ۳ اینچی بازشو اشاره نمود.بعنوان مثال S-Log3 امکان استفاده از ۱۴ حالت متفاوت با داینامیک‌ رنج‌های مختلف را برای عکاسی در شرایط نوری مختلف و متنوع امکان‌پذیر می‌سازد.

سونی a7SII از اکتبر ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) با قیمت ۳۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.در ادامه تصاویر این دوربین را تماشا می کنید :

منبع: petapixel

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*