ماجرای مردی که تنها 3 درصد عمر باتری گوشی آیفون، جانش را نجات داد

این بار نه اپل واچ، بلکه تنها 3 درصد عمر باتری گوشی آیفون بود که جان مردی را از یک حادثه خطرناک نجات داد.

مدتی پیش اپل واچ منجر به نجات جان یک نفر شد و حال در مدت کوتاهی بعد از آن واقعه، تنها 3 درصد عمر باتری گوشی آیفون در شرایطی دشوار به کمک مردی رسید که در میان برف و یخ گرفتار شده بود.

بر اساس اطلاعاتی که در حساب کاربری اینستاگرام تیم بلیکی 41 ساله منتشر شده، زمانی که او به تنهایی در ارتفاقات سوئیس در حال اسنوبورد سواری بوده، ناگهان در شکاف یخی به عمق 15 فوت می‌افتد، جایی که به نظر هیچ راه نجاتی نداشته است.

آیفون جان یک نفر را نجات داد

با وجود اینکه بلیکی در عمق 16 فوتی زیر یخ بوده همچنان توانسته به اتصال اینترنت 3G متصل شود و در شرایطی که آیفون او تنها 3 درصد عمر باتری داشته و مرتبا روی نمایشگر دستگاه قطرات آب می‌چکیده توانسته از میانبر خدمات اورژانسی آیفون استفاده کند.

این میانبر و نحوه کار آن را به خاطر بسپارید چراکه شاید روزی جان شما را هم نجات دهد، برای استفاده از آن کافی است دکمه کناری آیفون را همزمان با یکی از دو دکمه تنظیم صدا فشار دهید تا زمانی که Slider Emergency SOS ظاهر شود.

خدمات اورژانسی آیفون

در اینجا برای تماس با خدمات اورژانسی کافی است نوار لغزنده Emergency SOS را بکشید. اگر همچنان دکمه جنبی و دکمه تنظیم صدا را نگه دارید، یک هشدار به صدا در می‌آید و شمارش معکوس آغاز می‌شود که اگر تا پایان شمارش معکوس همچنان به نگه‌داشتن دکمه‌ها ادامه دهید، ارتباط با خدمات اورژانسی به طور خودکار برقرار می‌شود.

بلیکی بعد از این واقعه در اینستاگرام از تیم نجات سوئیسی که او را نجات دادند و همچنین از اپل به خاطر امکان درخواست خدمات اضطراری با دکمه‌های کناری تشکر کرده است. بنابر اطلاعات منتشر شده تنها 20 دقیقه بعد از درخواست کمک، با بلیکی تماس برقرار می‌شود و از او خواسته می‌شود که از جای خود حرکت نکند و در عرض 45 دقیقه بعد، تیم نجات او را یافته و نجات می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*