بی وای دی تانگ برقی

بی وای دی تانگ برقی رونمایی شد + مشخصات و تصاویر

کمپانی BYD از جدیدترین محصول کراس اوور خود، بی وای دی تانگ برقی رونمایی کرد. می‌توانید مشخصات و تصاویر این خودروی چینی را در ادامه ببینید.

یکی از کمپانی‌های مطرح چینی بی وای دی است که هر از گاهی به معرفی خودروهای کراس اوور جذابی می‌پردازد. جدیدترین محصول این کمپانی تانگ برقی مدل 2022 است که در سبک و طرحی جدید و مدرن و با مشخصات فنی جذاب راهی بازار می‌شود.

بی وای دی تانگ برقی در راه بازار چین

بی وای دی تانگ برقی

زبان طراحی جدیدی که کمپانی BYD در دستور کار دارد و خودروهای خود را بر اساس آن طراحی می‌کند، چهره اژدها نام دارد. این سبک طراحی اولین بار در خودروی بی وای دی هان دیده شد و بعد از این خودرو در محصولاتی نظیر سانگ، دسترویر و Seal نیز به کار گرفته شد.

گفتنی است که بی وای دی تانگ از محصولات قدیمی این شرکت است و این گروه خودروسازی تصمیم گرفته تا رنگ و نقش تازه‌ای متناسب با زبان طراحی جدید شرکت به این خودروی جذاب بدهد. تا چند روز دیگر پیش فروش این محصول با قیمت 44 تا 55 هزار دلاری در چین و برخی بازارهای دیگر مثل نروژ آغاز خواهد شد. این کراس اوور برقی یکی از استراتژیک‌ترین محصولات بی وای دی است. شاید بتوان گفت تانگ محصولی پرچمدار برای بازار چین محسوب می‌شود.

بی وای دی تانگ برقی

طراحی ظاهری و کابین بی وای دی تانگ جدید

خوشبختانه قبل از این که خبر رونمایی از این محصول علنی شود، تصاویر خوبی از آن در فضای مجازی منتشر شده بود و همین باعث می‌شود تا با چهره ظاهری آن به طور کلی آشنا باشیم. همان‌طور که گفتیم زبان طراحی چهره اژدها در این کراس اوور الکتریکی به کار رفته و از جمله مولفه‌های مهم این زبان طراحی می‌توان به چراغ‌های باریک و کشیده در جلو و به‌کارگیری نوار کرومی در وسط اشاره کرد.

دو المان مذکور دقیقا مشابه همان چیزی است که در دو خودروی هان و یوان دیده بودیم. تانگ برقی 2022 نسبت به رقبای پیشین خود ظاهر اسپرت‌تری دارد. لازم به ذکر است که در محصول جدید کمپانی بی وای دی جزئیاتی نظیر رینگ سقف دستخوش تغییر شده و در کل بدنه المان خاصی مشاهده نمی‌شود.

بی وای دی تانگ برقی

بیشترین تغییر این خودرو درون کابین اتفاق افتاده است. این اولین بار است که بی وای دی تانگ با 6 صندلی رونمایی و عرضه می‌شود. در ردیف دوم دو صندلی کاپیتانی تعبیه شده و دو صندلی دیگر نیز در ردیف سوم می‌بینیم. خوشبختانه این مدل طراحی کابین و صندلی‌ها به تازگی با استقبال خوبی مواجه شده و جزو خودروهای پرفروش چین شده‌اند.

صندلی‌های ردیف وسط بی وای دی تانگ برقی ، آپشن‌های زیادی از جمله تنظیم تمام برقی، ماساژور، گرم کن و سردکن دارند. از طرف دیگر می‌توان یک نسخه 7 نفره نیز از این خودرو را سفارش داد که البته امکانات ساده‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد. کنسول میانی درون کابین بدون تغییر مانده و یک نمایشگر 15.6 اینچی در میان سیستم اطلاعات سرگرمی دیده می‌شود که قابلیت چرخش دارد و حتی می‌توان از آن در حالت افقی نیز استفاده کرد.

بی وای دی تانگ برقی

یکی از قابلیت‌های جدید این خودرو اضافه شدن سیستم صوتی جدید به تانگ است. رنگ‌های به کار رفته و قطعات استفاده شده در داشبورد تغییر کرده و می‌توان گفت نسبت به آنچه در گذشته شاهد آن بودیم بهتر و جذاب‌تر شده است. از دیگر جذابیت‌های این خودروی برقی می‌توان به دکمه دی پایلوت (DiPilot) اشاره کرد که با فشردن آن قادر خواهید بود از سیستم خودران تانگ برقی بهره‌مند شوید.

مشخصات فنی بی وای دی تانگ الکتریکی 2022

بی وای دی تانگ برقی

همان‌طور که می‌دانید خودروهای الکتریکی به جای پیشرانه‌های خودروهای معمولی مجهز به باتری‌های قدرتمند با ظرفیت‌های بالا هستند. تانگ الکتریکی نیز مجهز به یک باتری با ظرفیت 108.8 کیلووات ساعت است و ترکیب موتورهای این خودرو تک و دو موتوره خواهد بود.

با نسخه تک موتوره تانگ می‌توانید حداکثر 730 کیلومتر مسافت را بپیمایید و در نسخه دو موتوره این میزان به 635 کیلومتر کاهش می‌یابد. از طرفی یک نسخه دیگر هم قرار است با ظرفیت باتری کمتر روانه بازار شود که می‌تواند با یک بار شارژ شدن تا 600 کیلومتر را بپیماید. از بین این سه نسخه قدرتمندترین آنها قادر است قدرت 517 اسب بخار را تولید کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*