شبکه ای اجتماعی مخصوص ماشین ها

 

صنعت خودروسازی ترکیب شبکه های اجتماعی را به واسطه پیشبرد سیستمهای طراحی آموزش مبتنی بر سرگرمی (Infotainment) که می تواند استفاده از فعالیتهای اجتماعی مجازی را در خودروها از طریق کنترل صوتی امکان پذیر سازد، با خودروهای مدرن آغاز کرده است.
در همین راستا شرکت فورد برنامه ای به نام "هکاتون" را راه اندازی کرده است تا چشمه ای از کاربرد شبکه های اجتماعی درون خودروها را به جهان نمایش دهد، برنامه ای که به صورت همزمان ترسناک و گیج کننده است.
خودروها در روزگاری بسیار دور مفهوم ابتدایی برای اجتماعی شدن بودند و ابزاری برای ورود به اجتماع و محبوب شدن در جمع دوستان و اقوام به شمار می رفتند. به صورت خلاصه خودرو ابزاری برای ملاقات نزدیک افرادی که در زندگی انسان مهم به شمار می رفتند بود.
امروزه با وجود ابزارهایی مانند تلفن همراه که می تواند تمامی نیازهای ارتباطاتی انسان را با اطرافیانش برطرف سازد، خودروها چهره قدیمی خود را به عنوان یک ابزار اجتماعی سازی از دست داده اند، در واقع مطالعات جدید نشان داده اند که افراد جوان تلفنهای هوشمند را به خودرو ترجیح می دهند و به این شکل به نظر می آید عصر طلایی خودروها رو به پایان گذاشته است.
خودروسازان با آگاهی کامل از این وضعیت بحرانی در تلاشند تا با اجتماعی سازی دوباره خودروها تهدید موجود را از صنعت خودروسازی دور کنند. شرکت فورد، برای مثال با ایجاد برنامه هماهنگ سازی، قابلیتهایی مانند ارسال پیامک با کمک صدا و ترکیب برنامه های جانبی تلفنهای هوشمند در خودرو را برای مصرف کنندگان فراهم آورده است.
این شرکت با استفاده از برنامه جدید خود "هکاتون" برنامه هماهنگسازی خود را وارد مرحله ای جدید از اجتماعی سازی داخل خودرو کرده است. در واقع فورد خودرویی خلق کرده است که ترکیب شبکه اجتماعی در آن چیزی بیش از شنیدن یک صدای روباتیک است و شبکه اجتماعی در سیستمهای داخلی و همیشگی خودرو از قبیل GPS تلفیق شده است.
به گزارش مهر یکی از برنامه هایی که فورد در حال تکمیل آن است ایجاد سیستم مسیریابی است که نه تنها می تواند موقعیت مکانهای مختلف را به راننده نشان دهد، بلکه آنها را بر اساس میزان محبوبیت در میان دوستان در شبکه اجتماعی رتبه بندی کند. برنامه دیگر می تواند جدیدترین اطلاعات را از موقعیت دوستان فرد به سیستم موقعیت یاب خودرو انتقال داده و خودرو به صورت خودکار فرد را به سوی دوستانش خواهد برد. همچنین برنامه موسیقی در این خودرو می تواند بر اساس آنچه که در شبکه اجتماعی به عنوان موسیقی مورد علاقه دوستان فرد انتخاب شده، آهنگی را انتخاب کرده و برای فرد پخش کند.
بر اساس گزارش گیزمگ، با این همه استفاده از شبکه اجتماعی تلفیق شده با خودرو می تواند خطراتی را نیز در پی داشته باشد که مهمترین آن برهم خوردن تمرکز راننده در هنگام رانندگی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*