اینترنت ماهواره ای آمازون

آمازون هم با پرتاپ 3 هزار ماهواره به فضا، پروژه اینترنت ماهواره ای خود را استارت می‌زند

آمازون قصد دارد با پرتاب ۳ هزار ماهواره به فضا با اسپیس ایکس رقابت کند. اینترنت ماهواره ای آمازون می‌تواند فرصت‌های زیادی را پیش روی مناطق با اینترنت ضعیف قرار دهد.

آمازون اعلام کرد که توانسته با شرکت‌های Arianespace، Blue Origin و United Launch Alliance برای فرستادن ماهواره‌‌های این شرکت به مدار پایینی زمین به توافق برسد. این شرکت‌ها قرار است در طی یک بازه ۵ ساله و در قالب ۸۳ پرتاب تا ۳۲۳۶ ماهواره را برای تکمیل پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون که Project Kuiper نام دارد به فضا بفرستند.

پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون با بیش از ۳ هزار ماهواره شکل می‌گیرد

اینترنت ماهواره ای آمازون

گفته می‌شود که سرویس اینترت ماهواره ای آمازون نیز عملکردی مشابه با پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس و اینترنت OneWeb خواهد داشت. آمازون قصد دارد اینترنت پرسرعت را به گروه‌های مختلف از کاربران خانگی و مدارس گرفته تا بیمارستان‌ها، کسب‌ و کارها، دولت‌ها، تیم‌های عملیات نجات، اپراتورهای موبایل و به طور کلی هرکسی که در یک منطقه با اینترنت ضعیف قرار دارد، ارائه دهد.

اگرچه تا به این لحظه جزئیات مربوط به هزینه این سرویس اعلام نشده است؛ اما آمازون اعلام کرده که تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این سرویس مقرون به صرفه خواهند بود. برای مقایسه باید یادآوری کنیم که برای استفاده از اینترنت استارلینک باید ۵۲۹ پوند بابت خرید تجهیزات اولیه و سپس ۸۹ پوند بابت اشتراک ماهیانه پرداخت کنید.

Dave Limp، معاون ارشد بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های آمازون در این رابطه گفت:

پروژه Kuiper اینترنت سریع و مقرون به صرفه را در اختیار چند ده میلیون کاربر که در مناطق بدون اینترنت یا با اینترنت ضعیف هستند، قرار می‌دهد. ما هنوز مسیر سختی را پیش رو داریم؛ اما تیم ما توانسته مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کند. این برنامه‌های پرتاب نشانه‌ دهنده تعهد و باور فوق‌العاده ما به پروژه Kuiper است. ما مفتخریم که با چنین شرکای مهمی برای رسیدن به هدف خود همکاری می‌کنیم.

اینترنت ماهواره ای آمازون

گویا قرار است موشک‌های زیر ماهواره‌ های مورد نیاز برای سرویس اینترنت آمازون را به مدار زمین ببرند:

  • راکت Ariane 6 از شرکت Arianespace
  • راکت New Glenn از شرکت Blue Origin
  • راکت Vulcan Centaur از شرکت United Launch Alliance

تنها دستاورد برنامه پرتاب ماهواره‌های آمازون ارائه یک سرویس اینترنت ماهواره ای با کیفیت نیست، بلکه به صنعت موشکی آمریکا نیز کمک خواهد کرد تا به تدریج با بهبود پروسه‌های پرتاب، هزینه فرستادن ماهواره به مدار زمین را کاهش دهد و به طبع آن راه را برای سرویس‌های بیشتر در آينده باز کند. این پروژه همچنین با ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان در آمریکا و اروپا به اقتصاد چندین کشور کمک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*