انتشار يک طرح مفهومي از اولين ساعت هوشمند مايکروسافت

microsoft-smart-watch

با معرفی ساعت‌های هوشمند توسط کمپانی‌های ال‌جی، سامسونگ و موتورولا، شرکت مایکروسافت هم دست‌به‌کار شده تا از این بازار عقب نیفتد. به‌تازگی این شرکت طرح‌های مفهومی از ساعت هوشمند خود درز کرده و به بیان قابلیت‌های آن پرداخته است.

همان‌طور که می‌دانید این روزها صحبت‌ها پیرامون ساعت‌های هوشمند در فضای اینترنت آکنده شده است. سیستم‌عامل غالب این نوع ساعت‌ها، Android Wear می‌باشد پس به نوعی می‌توان شرکت گوگل را در این زمینه پیشگام دانست. شرکت‌های ال‌جی، سامسونگ و موتورولا به‌تازگی ساعت‌های هوشمند خود را با نام‌های LG G Watch، Samsung Gear و Moto 360 معرفی نموده‌اند. همه‌ی این ساعت‌ها دارای یکسری ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جدیدی هستند که سبب می‌شود تا کاربران به روزتر بوده و با محیط پیرامون خود در ارتباط باشند. حال به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت نیز قصد دارد تا به این بازار شروع و پرهیاهو وارد شود؛ البته به طور غیرمستقیم.

البته اين اولين بار نيست که شايعاتي از ساعت هوشمند مايکروسافت منتشر مي گردد قبلا هم اخباري از ساعت هوشمند مايکروسافت را در اينجا و اينجا برايتان آورده بوديم.

این شرکت در اکتبر سال 2012 طرحی مفهومی از ساعت هوشمند به وجود آورد که به‌تازگی انتشار پیدا کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که به چندین طرح مفهومی رسیده است که ویژگی‌های آن به سایر ساعت‌های هوشمند نزدیک می‌باشد.

جدیدترین شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت بر روی دو طرح مفهومی ساعت هوشمند خود کار می‌کند. اولین طرح مفهومی مربوط به ویژگی‌ای از گوشی‌های هوشمند برمی‌گردد که به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌وسیله‌ی اتصال بی‌سیم، اطلاعاتی از گوشی هوشمند خود دریافت نمایند. مانند پیام‌ها، نوتیفیکیشن ها و آپدیت‌ها و اطلاعاتی که کاربر نیاز دارد بر روی ساعت همراه خود داشته باشد. دومین طرح مفهومی مربوط به جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی حرکات و فعالیت‌های کاربر توسط ساعت هوشمند می‌باشد. این ویژگی به‌وسیله‌ی سنسورهایی نظیر شتاب سنج، GPS و میکروفون میسر می‌گردد. به‌عنوان‌مثال؛ به‌وسیله‌ی این سنسورها، ساعت هوشمند به شما می‌گوید که هم‌اکنون در حال استراحت هستید و یا در حال حرکت. همچنین رابط کاربری‌های مختلفی بسته به نوع فعالیت شخص و برنامه‌های نصب‌شده، بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود. در آخر باید به این نکته توجه داشتیم تمام این طرح‌های مفهومی تا زمانی که توسط کمپانی سازنده تائید نشود، به‌هیچ‌وجه صحت ندارند و این تفکرات چیزی جز وهم و خیال نخواهد بود.

منبع : wccftech

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*