10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی

10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی که بهتر است امتحانشان کنید

در مطلب 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته به برنامه‌های شگفت‌انگیزی می‌پردازیم که در دنیای بزرگ اپلیکیشن‌های اندرویدی ناشناس باقی مانده‌اند.

پلتفرم منبع باز اندروید چیزی حدود 3.5 میلیون برنامه دارد که در قیاس با 2.2 میلیون برنامه iOS، چیزی حدود 1.3 میلیون برنامه بیشتر است. از آنجایی که اندروید یک پلتفرم منبع باز است برنامه‌های منحصر به فرد، کاربردی و جذابی در آن وجود دارد،‌ اما برخی از این برنامه‌‌‌های کاربری با وجود خدمات خوبی که ارائه می‌دهند چندان شناخته شده نیستند. در نتیجه ما در این مطلب فهرستی از 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی را معرفی می‌کنیم که شاید بهتر باشد برای گوشی خود دانلود کنید.

10 برنامه کاربردی اندروید

شاید نام برنامه‌هایی که در فهرست 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته معرفی می‌کنیم را نشنیده باشید اما بدون‌ تردید در این فهرست برنامه‌هایی وجود دارد که می‌تواند بخشی از نیازهای مهم شما را برطرف کند، گرچه ممکن است نمونه‌های معتبر و مشهور آن‌ها را ترجیح دهید.

البته برخی افراد معتقدند که باید از برنامه‌های محبوب و معتبر دوری کرد چراکه با وجود همه مزایایی که دارند مشکلاتی در زمینه تبلیغات زیاد یا عدم رعایت حریم خصوصی دارند. این خود می‌تواند دلیلی برای استفاده از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این فهرست باشد.

البته در فهرست 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی که به شما معرفی می‌کنیم، برخی عناوین متعلق به شرکت‌ها و برند‌های بزرگ و شناخته شده هم وجود دارد که هیچ‌گاه آنچنان که باید و شاید شناخته نشده‌اند.

Bromite

Bromite

آیا از تبلیغات پرتعداد کروم کلافه شده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید با Bromite آشنا شوید. این برنامه با بهبود حریم خصوصی و مسدود کردن تبلیغات پرشمار مرورگر گوگل کروم یکی از نگرانی‌های مهم گوگل محسوب می‌شود چراکه بخش مهمی از درآمد این شرکت از طریق الگوریتم‌های خاص تبلیغاتی مرورگرها تامین می‌شود.

برنامه Bromite منبع باز است و همان رابط کاربری کروم را به طرز ساده‌تری بدون زوائد ارائه می‌دهد. با توجه به کارکردی که این اپلیکیشن دارد طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که در گوگل پلی استور در دسترس باشد اما می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن Bromite

Snapdrop

Snapdrop

احتمالا تا به حال نام Snapdrop را نشنیده‌اید، برنامه‌ای که در گوشی‌های اندرویدی عملکردی تقریبا مشابه به MiDrop در گوشی‌های شیائومی دارد و امکان نقل و انتقال فایل از یک دستگاه به دستگاه دیگر را فراهم می‌کند.

البته که در این زمینه برنامه‌های متعدد و مشهوری وجود دارد اما با توجه به اینکه عموم برنامه‌های اشتراک‌گذاری رایج تبلیغات و اعلانات زیاد و آزاردهنده‌ای دارند، Snapdrop یک گزینه جذاب و جایگزین مناسب به نظر می‌رسد.

نکته جالب و مهم اینکه این برنامه از فهرست 10 اپلیکیشن ناشناخته هم یک برنامه منبع باز و رایگان است. البته مانند همه دیگر برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل، برای استفاده از این برنامه باید هر دو دستگاه مبدا و مقصد آن را نصب کرده باشند.

دانلود اپلیکیشن Snapdrop از گوگل پلی استور

TrailLink : Trail Maps & Trail Guide – Walk & Bike

TrailLink : Trail Maps & Trail Guide – Walk & Bike

به عنوان یکی از 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی قصد داریم جایگزینی جذاب برای گوگل مپ معرفی کنیم. اگر تا به حال از گوگل مپ استفاده کرده باشید طبیعتا با یکی از مهمترین کمبودهای آن آشنا هستید و آن این است که نقشه‌های گوگل فقط برای جاده‌ها و خیابان‌های اصلی کارکرد مناسبی دارد.

اما اگر به دنبال یک مسیر پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری در جاده‌های فرعی باشید، در گوگل مپ چیزی پیدا نمی‌کنید اما در عوض TrailLink گزینه بسیار مناسبی برای همه دوچرخه‌سواران، اسکیت‌بازها و یا دوستداران پیاده‌روی در مسیرهای خلوت و دور از اتومبیل‌ها است.

مسیرهای معرفی شده در برنامه TrailLink توسط کاربران ثبت می‌شوند و برنامه از یک پایگاه داده جمعی و عمومی بهره‌مند است. در نتیجه همه آزاد هستند که از این برنامه نه فقط برای یافتن مسیرهای جدید، بلکه برای تعیین مسیرهای جدید جهت استفاده دیگر کاربران استفاده کنند.

برنامه‌هایی با چنین خصالی اصلا پرتعداد نیستند در نتیجه TrailLink یک گزینه خاص و جالب توجه است. البته یکی از مشکلات برنامه این است که اگر به دنبال مسیری خاص در منطقه‌ای باشید که کاربران برنامه پرتعداد نباشند ممکن است واقعا هیچ مسیری پیدا نکنید.

در واقع نحوه کار و عملکرد TrailLink به طرز زنجیرواری وابسته به میزان محبوبیت آن در همه مناطق است و برای اینکه به بهترین نحو کارآیی داشته باشد باید با محبوبیتی هر چه بیشتر، پایگاه داده وسیع‌تری داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن TrailLink از گوگل پلی استور

Squid – Take Notes & Markup PDF

Squid – Take Notes & Markup PDF

یکی از 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی برنامه Squid است که امکان بزرگنمایی همه جانبه برای همه بخش‌های متن را ارائه می‌دهد به نحوی که کاهش کیفیتی در کار نباشد. با وجود اینکه به نظر گزینه‌های مشابه زیادی در این زمینه وجود دارد، اما Squid یک برنامه مناسب برای دانش‌آموزانی است که برای دسترسی به تمام جزئیات متن نیاز به یک قابلیت بزرگنمایی مناسب دارند.

به علاوه از Squid می‌توان به عنوان یک برنامه یادداشت‌برداری مناسب استفاده کرده که هم با قلم و هم با انگشت دست کار می‌کند. به مانند بسیاری دیگر از برنامه‌های موجود در گوگل پلی استور، این برنامه هم اشتراک رایگان و هم اشتراک پولی دارد.

دانلود اپلیکیشن Squid از گوگل پلی استور

Dolby On : Record Audio & Music

Dolby On : Record Audio & Music

Dolby On به عنوان یکی از 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی، یک برنامه ضبط صدای کاملا رایگان با قابلیت‌های ویژه است. گرچه نام Dolby بسیار شناخته شده و محبوب است، اما اپلیکیشن Dolby On چندان معروف نیست.

برخی از مهمترین ویژگی‌هی این برنامه عبارتند از کاهش نویز و حذف کردن بخش‌هایی از صدا یا محو کردن آن. همچنین Dolby On از قابلیت صدای فضایی و EQ داخلی بهره‌مند است که امکان ضبط صدای باکیفیت حتی در مکان‌های پرسروصدا را نیز فراهم می کند.

دانلود اپلیکیشن Dolby on از گوگل پلی استور

MarinDeck for TweetDeck

MarinDeck For TweetDeck

اگر از کاربران حرفه‌ای توییتر باشید شاید با TweetDeck آشنا باشید، اما از آنجایی که در حال حاضر TweetDeck با محدودیت‌هایی مواجه شده است، ممکن است MarinDeck جایگزین بسیار مناسبی برای آن باشد.

این برنامه ابتدا به زبان ژاپنی منتشر شد اما با موفقیت چشمگیر و بازخوردهای مثبتی که کسب کرد به مرور به زبان انگلیسی هم عرضه شد و حالا کاربران بسیار بیشتری دارد.

دانلود اپلیکیشن MarinDeck for TweetDeck از گوگل پلی استور

Caffeine – Keep Screen On

Caffeine – Keep Screen On

شاید نیاز داشته باشید که نمایشگر گوشی‌تان همیشه روشن باشد و برای این نیاز Caffeine کاربردی‌ترین‌ و ساده‌ترین نرم‌افزار موجود است. احتمالا می‌دانید که این ویژگی در حال حاضر در اندروید محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توان نمایشگر را بیش از بازه زمانی خاصی روشن نگهداشت.

اما در عوض با استفاده از برنامه Caffeine می‌توان این مدت زمان را به چند ساعت افزایش داد. البته این نیازی رایج برای همه نیست اما ممکن است شما به دلیل ضرورت‌های کاری بخواهید نمایشگر گوشی ساعت‌ها روشن باشد، پس ممکن است واقعا به این برنامه نیاز داشته باشید. البته بعد از نصب، برنامه به عنوان یک اپلیکیشن در فهرست برنامه‌ها ظاهر نخواهد شد و تنها به عنوان یک گزینه جدید در نوار وضعیت گوشی ظاهر می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Caffeine از گوگل پلی استور

Dream by WOMBO

Dream by WOMBO

اپلیکیشن‌های پرشماری برای دسترسی به یک طرح یا نقاشی فوق‌العاده حرفه‌ای وجود دارد، اما Dream by WOMBO با وجود اینکه چندان شناخته شده نیست، یکی از متفاوت‌ترین و بهترین‌ها در این حوزه است.

اپلیکیشن Dream by WOMBO از هوش مصنوعی برای تولید یک نقاشی با استفاده از کلمات کلیدی که تعیین می‌کنید و هنرمندانی که انتخاب می‌کنید استفاده می‌کند و حرف ما را باور کنید، نتیجه نهایی آن خارق العاده است.

دانلود اپلیکیشن Dream by WOMBO از گوگل پلی استور

NewPipe

NewPipe

اگر با تبلیغات یوتیوب مشکل دارید یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای خلاصی از شر آن‌ها NewPipe است که به سادگی تبلیغات یوتیوب را حذف می‌کند.

NewPipe یک اپلیکیشن منبع باز و رایگان است و بالطبع با توجه به ستیزی که عملکرد NewPipe با الگوریتم‌های تبلیغاتی گوگل دارد، نباید انتظار داشته باشید بتوانید چنین اپلیکیشنی را در گوگل پلی استور پیدا کنید.

در نتیجه برای دانلود این برنامه باید از دیگر سایت‌های مطرح و قابل اعتماد استفاده کنید و به همین دلیل ما لینک دانلود اپلیکیشن را در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دانلود اپلیکیشن NewPipe

Flowx : Weather Map Forecast

Flowx : Weather Map Forecast

برنامه‌های اندرویدی متعددی در گوگل پلی استور برای رصد و پیش‌بینی وضعیت آب و هوا وجود دارد اما بسیاری از این برنامه‌ها فاقد رادار تک صفحه‌ای هستند که یک قابلیت معمولی است اما در هیچ‌کدام ارائه نمی‌شود.

Flowx اما به عنوان یکی از 10 اپلیکیشن اندرویدی ناشناخته اما کاربردی متمایز است و این قابلیت را ارائه می‌دهد بدین معنا که همه اطلاعات مورد نیاز و قابلیت‌های پرشمار برنامه به طور یکجا در نمایشگر و در یک صفحه در دسترس هستند.

دانلود اپلیکیشن Flowx از گوگل پلی استور