ورود تاکسی های هیبریدی به تهران

روز گذشته شهردار تهران آقای دکتر قالیباف از ۸۰ تاکسی هیبریدی برای ورود به ناوگان تاکسی رانی تهران رونمایی کرد.این تاکسی‌ها از نوع تویوتا کمری هستند و نوع سیستم هیبریدی آن‌ها، برقی-بنزینی است. بدین معنی که این خودروها دارای موتورهای بنزینی و الکتریکی هستند و این دو موتور، در موقعیت‌های مختلف،‌ به صورت جدا از هم یا با هم کار می‌کنند. باتری موتور الکتریکی نیز هنگام حرکت خودرو و ترمز‌گیری شارژ می‌شود.

tehran-hybrid-taxi-1

گفته می شود که میزان آلایندگی ۶۶ دستگاه از این خودروها، به اندازه‌ی یک دستگاه پیکان است. مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی تهران در گفتگو با شبکه‌ی خبر می‌گوید که موافقت‌نامه‌ی ورود ۷ هزار خودروی مدرن با استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶ را با بخش خصوصی امضا کرده است و بعضی از این خودروها، از نوع هیبریدی برقی-بنزینی هستند. این خودروهای کم‌مصرف و پاکیزه، نسبتا گران‌قیمت هستند و فعلا فقط در فرودگاه‌ها استفاده خواهند شد.

شهردار تهران در این مراسم بر تلاش برای مبارزه با آلودگی شهر تهران تاکید کرد و گفت:

یک پیکان در طول سال به اندازه وزن خود در شهر تولید آلایندگی می‌کند، بر همین اساس باید به سراغ منابع تولید آلاینده در شهر برویم و با خارج کردن آنها از مدار، شهر را پاک کنیم.

tehran-hybrid-taxi-2

قالی باف در ادامه افزود :

بی‌تردید نباید به دست خودمان شهر را آلوده کنیم و بعد منتظر باد و باران شویم؛ علاقه‌ مندم اجرای برنامه‌های مدون در کاهش آلودگی هوا در یک حمایت ملی و همه‌جانبه انجام شود، چراکه این موضوع به جان مردم بستگی دارد و یکی از حقوق اساسی شهروندان به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد که ورود این خودروهای هیبریدی، می‌تواند شروعی بر استفاده از خودروهای پاک در وسایل نقلیه‌ی عمومی باشد.نظر شما در این مورد چیست ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. پس ماشینای اقای جمشید ارین چرا حمایت نکردین ؟؟

  2. امیدوارم خودروسازان داخلی بجای اخم به این موضوع و جبهه گیری و زیر آب زنی به راه راست بروند و بجای سودهای کلان کمی بفکر مردم باشند و برسند که خودروهایشان به هیچ دردی نمیخوره .

  3. کار بسیار درستی که باید خیلی وقت پیش از اینها انجام میشد.خودروهای که شرکت های داخلی تولید میکنند واقعا بی کیفیت و از رده خارج هستند حتما باید برای تمام تاکسیها از خودروهای روز دنیا با کمترین آلودگی استفاده بشه.ضمنا اگر بدون عوارض این خودروها وارد بشن چندان هم گران نیست.