کابل USB C بلند

آیا کابل های USB C بلند، خطرناک هستند؟

بسیاری از کاربران برای شارژ گوشی یا لپ تاپ خود از کابل های شارژ بلند استفاده می‌کنند؛ اما آيا ممکن است کابل USB C بلند خطرساز شود؟

کابل‌های شارژ لپ تاپ یا گوشی معمولا خیلی بلند نیستند و کاربران مجبورند در صورت تمایل به فاصله گرفتن از پریز برق در هنگام کار با دستگاه، به سراغ خرید کابل های USB C بلند از برند‌های دیگر بروند؛ اما همیشه این نگرانی برای آنها وجود دارد که کابل‌های بلندتر بیشتر مستعد گرم شدن و آتش گرفتن هستند.

خطرناک بودن کابل USB C بلند؛ افسانه یا واقعیت؟

کابل USB C بلند

این دسته از کاربران بر این باورند که طول کابل سبب افزایش مقاومت و به تبع آن گرمای داخلی میشود و می‌تواند در نهایت اتفاقات خطرناکی را رقم بزند. به همین خاطر بیشتر تمایل دارند که کوتاه‌ترین کابل شارژ ممکن را انتخاب کنند. هرچند که این نگرانی اشتباه است؛ زیرا شرکت‌های مطرح فعال در این بخش تمهیدات امنیتی فراوانی را برای جلوگیری از این مشکل در نظر می‌گیرند.

به شخصه مدت‌هاست که از یک کابل USB C بلند انکر (۳ متری) برای شارژ کردن باتری مک بوک پرو (M1) ۱۶ اینچی خود، آن هم با سرعت ۹۴ وات استفاده می‌کنم. این میزان بیشترین سرعتی است که می‌توان از کابل شارژ USB-C انتظار داشت و برای سرعت‌های بالاتری همچون ۱۴۰ وات باید به سراغ کابل مگ‌سیف رفت.

کابل USB C بلند

من تاکنون هیچ مشکلی با کابل USB خود نداشته‌ام. در واقع کابل در زمان شارژ حتی گرم هم نمی‌شود؛ چه برسد به داغ. در مواقعی هم از کابل‌های شارژ USB-C با طول ۵ متر برای شارژ لپ تاپ با سرعت ۱۰۰ وات استفاده کرده‌ام و با آنها نیز هیچ مشکلی نداشتم. هرچند که از نظر امنیتی باید دو مورد را در نظر بگیرید:

  • خرید کابل USB C بلند از برندهای نه چندان مطرح می‌تواند دردسرساز شود. این احتمال وجود دارد که در آنها نکات امنیتی کاملا رعایت نشده باشد و در نهایت یا عمر کوتاهی داشته باشند و یا حادثه تلخی را رقم بزنند.
  • هرگز از کابل‌های USB-C آسیب دیده استفاده نکنید. ۱۰۰ وات سرعت پایینی نیست و فشار نسبتا زیادی به کابل وارد می‌کند. به همین خاطر ممکن است علیرغم تمهیدات فراوان شرکت سازنده، آسیب‌دیدگی ایجاد شده شما را در معرض خطر قرار دهد.

در واقع مهمترین مشکلی که ممکن است با خرید یک کابل USB-C بلند برای شما ایجاد شود، خطر افتادن است. این مورد را دست کم نگیرید؛ زیرا بسیار پیش آمده که فردی ناخواسته به کابل گیر کرده است و در نتیجه هم خودش و هم دستگاه متصل شدیدا آسیب دیده‌اند. در کل بهتر است تنها در صورتی که به یک کابل بلند نیاز دارید، آن را خریداری کنید؛ زیرا در غیر اینصورت فقط شما را آزار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*