مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون

آموزش مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون بدون نیاز به حذف آن‌ها

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید برخی از برنامه‌های آيفون را بدون حذف کردن پنهان کنید. با گجت نیوز همراه باشید تا به آموزش مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون بپردازیم.

اکثر کاربران کایفون حداقل چند اپلیکیشن دارند که یا می‌خواهند به طور کلی از شر آنها خلاص شوند و یا اینکه دوست ندارند آنها را در صفحه اصلی یا پوشه‌ها ببینند. از طرفی هم شاید با توجه به شرایط، حذف کردن آنها ممکن نباشد. به همین خاطر بهترین کار مخفی کردن این دسته از اپلیکیشن های آيفون است.

آموزش کامل مخفی کردن اپلیکیشن های مزاحم آيفون

مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون

کاربران اپل امکان حذف برنامه‌های پیش فرض iOS را ندارند. از طرفی در مواردی همچون برنامه دوربین، می‌توان با رفتن به بخش مرکز کنترل از قابلیت مورد نظر استفاده کرد و به همین خاطر دیگر نیازی نیست که یک آيکون اضافه در صفحه دستگاه باقی بماند.

به طور کلی گشت و گذار در میان تعداد زیادی آيکون و آن هم در حالی که بسیاری از آنها در رابط کاربری گوشی گنجانده شده‌اند، کار بیهوده‌ای به نظر می‌رسد. مثلا چند بار ممکن است از برنامه ساعت استفاده کنید؟ خوشبختانه در اینگونه مواقع می‌توان اپلیکیشن های آزاردهنده را مخفی کرد.

مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون

با این روش برنامه‌ها از گوشی پاک نمی‌شوند و حافظه گوشی نیز آزاد نخواهد شد؛ اما راه خوبی برای این است که مجبور نباشید هر روز تعدادی برنامه اضافی را تحمل کنید.

راه اول: تنظیمات

یک راه برای مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون، اقدام از طریق بخش تنظیمات است. البته توجه کنید که با وجود پنهان کردن نیز برنامه‌ها همچنان در APP Library یا قسمت جستجو دستگاه دیده خواهند شد.

مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون

  • در گام اول وارد بخش تنظیمات آيفون شوید و روی گزینه Siri & Search ضربه بزنید.
  • در لیست برنامه‌های خود، مواردی که می‌خواهید مخفی شوند را انتخاب کنید.
  • تاگل Show on Home Screen را در حالت غیرفعال قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید برنامه‌ای را از حالت مخفی خارج کنید، همین مراحل را تکرار کرده و در بخش آخر تاگل را در حالت فعال قرار دهید.

راه دوم: صفحه اصلی

اگر نمی‌خواهید به بخش تنظیمات بروید؛ این امکان وجود دارد که اپلیکیشن های آيفون را از طریق صفحه اصلی و به صورت جداگانه مخفی کنید.

مخفی کردن اپلیکیشن های آيفون

  • برنامه‌ای که می‌خواهید مخفی کنید را از صفحه اصلی یا پوشه‌های مربوطه انتخاب کنید.
  • چند ثانیه انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا گوشی ویبره بزند. در گوشه سمت چپ آيکون‌ها علامت “-” ظاهر خواهد شد.
  • روی علامت ظاهر شده ضربه بزنید تا یک منو جدید ظاهر شود. با توجه به برنامه، گزینه‌های Delete App، Remove from Home Screen و Cancel را مشاهده خواهید کرد.
  • گزینه Remove from Home Screen را انتخاب کنید تا آيکون برنامه مخفی شود.

شما همچنین می‌توانید آیکون یک برنامه را با نگه داشتن انگشت خود روی برنامه و باز کردن یک منو متفاوت مخفی کنید.

  • برای اینکار در انتهای منوی جدید گزینه Remove App را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد روی گزینه Remove from Home Screen ضربه بزنید.

اگر هم از مخفی کردن یکی از اپلیکیشن های خود در آيفون پشیمان شدید، می‌توانید به بخش App Library رفته و چند ثانیه انگشت خود را روی برنامه مورد نظر نگه دارید تا یک منو جدید ظاهر شود. در نهایت گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*