گوشی ویوو ایکس نوت با بهره‌گیری از دوربین‌های چهارگانه، تراشه پرچم‌دار کوالکام و نمایشگر بزرگ، دستگاهی در حد و اندازه یک تبلت است. 

گوشی ویوو ایکس نوت با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 و نمایشگر غول پیکر معرفی شد

گوشی ویوو ایکس نوت در کنار برخورداری از دوربین‌های چهارگانه و تراشه پرچم‌دار کوالکام، به نمایشگری با ابعاد یک تبلت مجهز شده است.

کمپانی چینی ویوو، امروز از یک گوشی جدید با ابعادی در کلاس تبلت به‌نام ایکس نوت رونمایی کرد. این محصول به صفحه‌نمایش 7 اینچی مجهز شده که حتی با وجود کناره‌های گرد، کار با آن تنها با یک دست تقریبا غیرممکن است.

این نمایشگر بزرگ AMOLED که ساخت سامسونگ است، از حداکثر روشنایی 1500 نیت و پوشش 112 درصدی DCI-P3 برخوردار بوده و فضای وسیعی را برای انجام چند کار به‌طور هم‌زمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از نسبت تصویر غیرعادی 21:10 (3080×1040) استفاده می‌کند. با این‌حال، طبق ادعای ویوو، این نسبت برای مصارف رسانه، تماشای محتوا و انجام چندکار به‌طور هم‌زمان موثر است. صفحه‌نمایش Vivo X Note در بررسی وب‌سایت DisplayMate امتیاز +A را دریافت کرده است.

گوشی ویوو ایکس نوت با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 و نمایشگر غول پیکر معرفی شد

 

هم‌چنین در زیر نمایشگر، یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک بزرگ که ساخت کوالکام است، قرار دارد. این سنسور به‌حدی بزرگ است که می‌تواند به‌طور هم‌زمان دو اثر انگشت را در کنار یکدیگر بخواند. در واقع اگر مایلید امنیت بیشتری داشته باشید، این یک ویژگی استاندارد در محصول جدید ویوو است. طبق گفته این شرکت، دو اثر انگشت در مقایسه با یک اثر انگشت، سطح امنیت را تا 50 هزار برابر افزایش خواهد داد. هم‌چنین برای کمک به‌ دقت رنگ، یک سنسور دمای رنگ نیز در جلوی دستگاه نصب شده است.

در بخش سخت‌افزاری، ویوو ایکس نوت به تراشه پرچم‌دار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز است. مدل پایه این گوشی با ترکیبی از رم و حافظه داخلی 8 و 256 گیگابایت و در دیگر مدل، ترکیبی از 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خواهد بود. در ویوو ایکس نوت، امنیت دستگاه با استفاده از واحد پردازش امن (SPU) در تراشه اسنپدراگون افزایش یافته است.

گوشی ویوو ایکس نوت با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 و نمایشگر غول پیکر معرفی شد

میزان حرارت چیپست قرار گرفته در این محصول، به‌وسیله یک محفظه عظیم به مساحت 47132 میلی‌متر مربع و یک صفحه گرافیتی مدیریت می‌شود. هم‌چنین خروجی GPU را می‌توان از طریق یک الگوریتم MEMC تغذیه کرد تا نرخ فریم را بدون اضافه کردن بار اضافی به پردازنده گرافیکی افزایش داد.

در قاب پشتی، ویوو ایکس نوت دارای یک مجموعه دوربین چهارگانه است که به بهره‌گیری از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 با اندازه 1/1.3 اینچ، 1.2 میکرومتر پیکسل بومی و 2.4 میکرومتر به‌همراه bining به‌همراه دیافراگم f/1.57، این دوربین را در عکاسی کم‌تور به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است. در این بخش لوگوی ZEISS که در گوشه قاب دستگاه قرار گرفته نیز به چشم می‌خورد. این لنز به‌طور رسمی با نام تجاری ZEISS Vario-Tessar شناخته می‌شود و دارای پوشش ضد انعکاس *T است.

گوشی ویوو ایکس نوت با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 و نمایشگر غول پیکر معرفی شد

هم‌چنین یک لنز پریسکوپی با فاصله کانونی 125 میلی‌متر و دیافراگم f/3.4 وجود دارد که بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال تا 60x را فراهم کرده است. برای زوم میان‌رده و پرتره‌ها، یک ماژول 12 مگاپیکسلی IMX663 با لنز 47 میلی‌متری (f/2.0) تعبیه شده که بزرگ‌نمایی 2 برابری را ارائه می‌دهد. در نهایت، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی با لنز 14 میلی‌متری، پیکربندی تصویربرداری ویوو ایکس نوت را تکمیل می‌کند. همه این موارد توسط ISP سفارشی Vivo V1 پشتیبانی می‌شود که از قدرت کافی برای اجرای تشخیص چهره برخوردار است، حتی اگر از یک گروه 30 نفره عکس‌برداری کنید.

ظرفیت باتری Vivo X Note، برخلاف دیگر مشخصات حداکثری و البته صفحه‌نمایش بزرگ، کمی ناامیدکننده ظاهر شده و ظرفیت آن در عدد 5000 میلی‌آمپر ساعت محدود شده است. هم‌چنین شارژ سریع 80 واتی از طریق اتصال باسیم و 50 وات به‌صورت بی‌سیم نیز توسط محصول ویوو پشتیبانی می‌شود.

نوت ایکس در سه رنگ آبی، مشکی و خاکستری در دسترس خواهد بود که هر سه گزینه به بافت دوخت شده چرم مصنوعی در قاب پشتی مجهز هستند. به‌علاوه در این سری، از پنل دوربین مشابه با گوشی +Vivo X70 Pro استفاده شده است.

گوشی ویوو ایکس نوت با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 و نمایشگر غول پیکر معرفی شد

نسخه پایه گوشی ویوو ایکس نوت در نسخه ترکیبی رم و حافظه 8/256 گیگابایت از 940 دلار آغاز می‌شود و در نسخه 12/256 به 1000 دلار می‌رسد. هم‌چنین مدل 12/512 گیگابایتی با برچسب قیمت 1100 دلار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، یک شارژر بی‌سیم 50 واتی نیز با قیمت 16 دلار قابل خریداری است. فروش گوشی جدید ویوو از 15 آوریل آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*