انتشار راهنمای بقا در جنگ

انتشار «راهنمای بقا در جنگ» برای شهروندان تایوانی؛ احتمال حمله چین وجود دارد؟

با توجه به تنش‌های میان تایوان و چین و احتمال حمله چین به این کشور، دولت تایوان نسبت به انتشار راهنمای بقا در جنگ اقدام کرده است.

راهنمای بقا در جنگ که برای شهرواندان تایوانی منتشر شده است شامل برنامه‌هایی است در صورت تهاجم چین به تایوان کاربرد خواهد داشت. با توجه به تنش‌های موجود میان چین و تایوان، حدس زدن علت نگرانی تایوان کار دشواری به نظر نمی‌رسد. این راهنما در واقع کتابچه‌ای 28 صفحه‌ای است که توسط وزارت دفاع این کشور منتشر شده و در بخش‌های ابتدایی آن بدون اشاره به کشور خاصی گفته شده که استفاده از آن در شرایطی که تایوان تحت حمله باشد ضروری است.

راهنمای بقا در جنگ

در داخل کتابچه راهنمای بقا در جنگ که به زبان چینی منتشر شده، کد‌های QR برای دسترسی به چندین وب‌سایت کاربردی و اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و iOS وجود دارد که در صورت تهاجم چین به تایوان می‌توانند کاربردی باشند.

این کدها شامل لینک‌هایی برای وب‌سایت‌هایی است که مردم را درباره قطعی برق، وضعیت آب و هوا، اطلاعیه‌های نظامی و خدمات فوری پزشکی آگاه می‌کند. بخشی از کتابچه نیز مربوط به وزارت خدمات پلیسی کشور است و پروتکل‌هایی برای وضعیت تخلیه در طول حمله هوایی را ارائه کرده است.

نحوه واکنش به آلارم‌های مختلف و آژیرهای حمله هوایی، نحوه ورود ایمن به یک مرکز تخلیه، نحوه تماس با سرویس‌های اورژانسی مختلف، لوازم ضروری و مورد نیاز برای قرار دادن در کیت‌های اورژانس پزشکی و البته نحوه ورود به نیروهای ذخیره ارتش از جمله موارد دیگری است که در کتابچه ارائه شده است. به گزارش رویترز، لیو تای یی از واحد بسیج دفاعی وزارت دفاع تایوان در یک کنفرانس خبری آنلاین گفته که این سند:

اطلاعاتی را درباره نحوه واکنش شهروندان در یک بحران نظامی یا بلایای احتمالی مهم در آینده ارائه می‌دهد.

تهاجم روسیه به اوکراین بسیاری از کشورهای جهان را درباره تشدید درگیری‌های با همسایگان‌شان نگران کرده است و در شرایطی که لفاظی‌های سیاسی ادامه دارد؛ همه می‌دانند که تنش‌های میان تایوان و جمهوری خلق چین به حدی شدید است که تصور وقوع یک جنگ دور از ذهن نیست.

راهنمای شرایط جنگی

البته تایوان اولین کشوری نیست که از بابت نگرانی از حمله چین اقدام به انتشار دفترچه راهنما کرده است. دولت سوئد راهنمای مشابهی را در سال 2018 به دلیل افزایش نگرانی‌ها از موضع تهاجمی روسیه منتشر کرده بود و دولت لهستان هم از یک کتاب راهنمای 36 صفحه با عنوان آماده باش پرده‌برداری کرده که راهنمایی برای شرایط اضطراری و جنگی است.

این راهنما ضمن محکومیت جنگ روسیه و اوکراین، اطلاعاتی درباره مکان‌هایی که می‌توان برای یافتن خدمات اضطراری پیدا کرد ارائه داده است. به علاوه اطلاعاتی درباره مقابله با اطلاعات نادرست در این کتابچه به چشم می‌خورد که به طور خاص برای مقابله با رویکردی است که روسیه به آن مشهور است.

مقامات تایوانی گفته‌اند که این سند می‌تواند در آینده به‌روزرسانی شود تا اطلاعات بیشتری از مکان پناهگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اورژانسی را شامل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*