پاور استیشن جدید انکر، یک نیروگاه برق متحرک است

پاور استیشن جدید انکر، یک نیروگاه برق متحرک است

پاور استیشن 1500 واتی انکر مدل Anker 757 Powerhouse ، به باتری LiFePO4 مجهز شده که شارژ 80 درصدی این نیروگاه برق متحرک تنها در یک ساعت را ممکن می‌کند.

وقتی با قطعی برق مواجه می‌شوید یا با ابزارهایی در یدک‌کش، در حال بازدید از مکان‌هایی خاص در خارج از منزل هستید، ممکن است یک پاور استیشن پرتابل را با خود حمل کنید. اکنون، کمپانی انکر از محصولی رونمایی کرده که احتمالا پیشرفته‌ترین نیروگاه پرتابل برق موجود تا به‌امروز باشد. Anker 757 Powerhouse با برچسب قیمت 1400 دلاری، از توان 1500 واتی و باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 1229 وات ساعت برخوردار است که شارژ سریع‌تر، ماندگارتر و حتی ایمن‌تری را در مقایسه با نوع لیتیوم یونی ارائه می‌دهد.

باتری‌های LiFePO4 ابتکار جدیدی در فضای باتری‌ها نیستند و آنها را می‌توان در برخی از خودروهای برقی پیدا کرد، زیرا نیازی به تعویض مکرر ندارند و در هنگامی که در معرض آسیب‌هایی مانند تصادفات قرار گیرند، باعث آتش‌سوزی نخواهند شد. با این‌حال، نکته منفی آنها این است که اکثر وسایل الکترونیکی مصرفی از آنها استفاده نمی‌کنند، زیرا با ظرفیتی مشابه، بسیار سنگین‌تر از نمونه‌های لیتیوم یونی هستند.

پاور استیشن 757 پاورهاوس انکر وزنی در حدود 20 کیلوگرم دارد که تقریبا دو برابر یک نیروگاه برق متحرک 1000 وات ساعتی ساخت Jackery است و در مقابل، تنها 20 درصد ظرفیت بیش‌تری در مقایسه با آن مدل را ارائه می‌دهد. Jackery هم‌چنین دارای نیرویی معادل 1500Wh است که عاملی دیگر برای وزن کم‌تر است.

پاور استیشن جدید انکر، یک نیروگاه برق متحرک است

با بررسی برخی از بزرگ‌ترین پاور استیشن های پرقدرت که از باتری LiFePO4 برای مقاصد مورد نیاز خود بهره می‌برند، دریافتیم که این نوع از مزایای مهمی از جمله دوام بالا با استفاده بیش از 3000 چرخه شارژ باتری و توانایی شارژ 80 درصدی در یک ساعت برخوردارند.

مدل‌هایی نظیر Bluetti AC200P و CTECHI ST2000 در کنار محصول انکر از این نوع باتری بهره‌ می برند. باید توجه داشت که نمونه‌های رقیب با قدرت 2000 واتی و ظرفیت 2000 وات ساعت، حتی بزرگ‌تر، سنگین‌تر و قدرتمندتر هستند و به‌نظر می‌رسد مدل بلوتی به خروجی‌های بیش‌تری نیز مجهز است که از جمله آن می‌توان به شش خروجی AC سه شاخه و یک جفت پد شارژ بی‌سیم مخصوص گوشی هوشمند اشاره کرد. اما پاور استیشن انکر می‌تواند 100 وات شارژ USB-C PD را به یک لپ‌تاپ قدرتمند منتقل کرده و هم‌چنین از سه خروجی سه‌شاخه، سه پریز دوشاخه، چهار پورت 12 واتی USB-A و یک سوکت فندک خودرو برخوردار است.

به ادعای Anker، باتری این پاور استیشن احتمالا سریع‌تر از بسیاری از نمونه‌های دیگر از طریق انرژی خورشیدی شارژ می‌شود. این باتری می‌تواند تنها در عرض 3.6 ساعت با 300 وات، به‌وسیله آرایه پنل‌های خورشیدی سه‌گانه، به 80 درصد شارژ برسد. به‌نقل از TechRadar، پاوراستیشن بلوتی از لحاظ فنی، در کم‌تر از سه ساعت از پنل‌های 700 واتی شارژ می‌شود و به گفته CTECHi، باتری دستگاه این شرکت 9 ساعت طول خواهد کشید تا به طور کامل از مجموعه پنل‌های 500 واتی شارژ دریافت کند. به‌علاوه، هر دو مدل به شما این امکان را می‌دهند تا در صورت نیاز، انرژی خورشیدی و تامین نیرو از برق را به‌طور ترکیبی برای دستیابی به شارژ سریع‌تر، دریافت کنید.

پاور استیشن جدید انکر، یک نیروگاه برق متحرک است

تفاوت قابل توجه دیگر این است که پاوراستیشن انکر یک ضمانت 5 ساله برای باتری‌های خود ارائه می‌دهد، که در مقایسه با ضمانت دو ساله دیگر شرکت‌ها، مزیت بزرگی محسوب می‌شود. طبق ادعای Anker، باتری دستگاه قادر خواهد بود تا پس از اتمام 3000 چرخه، هم‌چنان در ظرفیت 100 درصدی شارژ شود. هم‌چنین به گفته این شرکت، اگر این پاور استیشن را پس از شارژ، به مدت یک‌سال رها کنید، هم‌چنان 62 درصد از ظرفیت باتری آن باقی خواهد ماند.

این نیروگاه متحرک برق، هم‌چنین به یک نوار نوری زیبا مجهز شده که هنگام استفاده در تاریکی، به‌کار خواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*