چت واتس اپ

قابلیت کامیونیتی واتساپ سرانجام معرفی شد

قابلیت جدید واتساپ به نام کامیونیتی – Community معرفی شد. این ویژگی بخش گروه های واتساپ که در مقایسه با تلگرام ضعیف بود را بهبود می‌بخشد.

واتساپ امروز اعلام کرد در حال توسعه یک قابلیت جدید با نام کامیونیتی است. این قابلیت، می‌تواند به ادمین گروه‌ها این اجازه را بدهد تا با همکاری ادمین گروه‌های دیگر که موضوع گروهشان شبیه به هم است، یک کامیونیتی تشکیل دهند. کامیونیتی‌ها تفاوت‌های زیادی با گروه‌های معمولی دارند و در آینده‌ای نزدیک، قابلیت کامیونیتی راهی واتساپ خواهد شد.

به طور خلاصه، با استفاده از قابلیت کامیونیتی واتساپ، امکان به وجود آوردن یک کالکشن از چندین گروه به وجود می‌آید. کاربران واتساپ می‌توانند با بهره بردن از این قابلیت، چندین گروه که موضوع تقریبا یکسانی دارند را با هم ترکیب کرده و یک کامیونیتی به وجود بیاورند.

کامیونیتی واتساپ

ادمین کامیونیتی های واتساپ می‌توانند پیام‌های گروه‌ها را مدیریت کرده و به تمام گروه‌های یک کامیونیتی، پیام‌هایی را ارسال کنند. با وجود ویژگی کامیونیتی در واتساپ، کاربران می‌توانند در گروه‌ها به گفتگو ادامه دهند و پیام‌های مهم، در کامیونیتی ارسال شده و به اطلاع تمام کاربران برسد. نکته قابل توجه درباره ویژگی کامیونیتی، پشتیبانی از رمزگذاری دوطرفه پیام‌ها است.

این ویژگی می‌تواند در مواردی مانند گروه‌های مختلف کلاسی یک دانشگاه یا مدرسه مورد استفاده قرار بگیرد و تمام گروه‌های کلاسی، به یک کامیونیتی بزرگ که مربوط به مدرسه یا دانشگاه مربوطه است متصل شوند.

با وجود اضافه شدن کامیونیتی، همچنان گروه‌های واتساپ با جستجو قابل پیدا شدن نخواهند بود

با این که مدت‌ها است در برنامه‌هایی مانند تلگرام امکان پیدا کردن گروه‌ها با جستجو وجود دارد، هنوز واتساپ برنامه‌ای برای اضافه کردن چنین ویژگی ندارد. واتساپ رسما اعلام کرده با وجود اضافه شدن ویژگی کامیونیتی‌ها، خبری از پیدا شدن گروه‌ها با جستجو نخواهد بود و فعلا متا و واتساپ، برنامه‌ای برای اضافه کردن چنین قابلیتی ندارند.

کامیونیتی واتساپ

همچنین اعلام شده است دیگر امکان فوروارد کردن همزمان پیامی به پنج گروه وجود نخواهد داشت. از این پس کاربران واتساپ می‌توانند یک پیام را تنها به یک گروه فوروارد کنند. ظاهرا دلیل این اقدام، جلوگیری از پخش شایعات و اخبار نادرست در کامیونیتی ها است.

محدودیت‌های زیادی در انتظار کامیونیتی های خاطی خواهد بود

واتساپ با معرفی قابلیت Communities، می‌خواهد از امنیت کاربرانش نیز اطمینان حاصل کند. این پیامرسان کامیونیتی های غیرقانونی را به طور کامل از بین خواهد برد. اگر در یک کامیونیتی پیام‌هایی نفرت‌آمیز یا نژادپرستانه نیز ارسال شود واتساپ می‌تواند آن کامیونیتی را از بین ببرد. همچنین اعضا و ادمین‌هایی که بر خلاف قوانین واتساپ عمل کنند، بن خواهند شد.

در کنار این موارد، گروه‌های واتساپ هم حالا بهتر عمل خواهند کرد. این مورد محدود به گروه‌های عضو کامیونیتی نخواهد بود و کاربران تمام گروه‌های واتساپ می‌توانند از این ویژگی‌ها بهره ببرند. برای مثال امکان ریکت به پیام‌ها با استفاده از اموجی به گروه‌های واتساپ اضافه خواهد شد. همچنین پشتیبانی از فایل‌هایی با حداکثر اندازه دو گیگابایت هم به گروه‌های واتساپ اضافه خواهد شد. تماس‌های صوتی نیز تا 32 نفر را پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*