هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک 5 ، تاج پادشاهی بهترین خودرو جهان را در نمایشگاه نیویورک 2022 بر سر گذاشت

هیوندای آیونیک 5 پس از کسب عنوان خودروی سال 2022 توانست لقب خودروی الکتریکی سال 2022 را نیز از آن خود کند.

هیوندای آیونیک 5 به عنوان یک کراس اوور برقی کره‌ای توانست بلافاصله پس از معرفی و عرضه به بازار نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این خودرو از لحاظ طراحی، مشخصات فنی، تجهیزات و ایمنی در سطح بسیار مناسبی قرار داشته و مدتی قبل با جلب نگاه داوران توانست عنوان خودروی سال 2022 جهان را دریافت کند، اما این تنها جایزه آیونیک 5 نیست؛ چرا که این کراس اوور برقی به تازگی لقب خودروی الکتریکی سال 2022 را نیز از آن خود کرده است.

هیوندای آیونیک 5 

هیوندای آیونیک 5

هیوندای آیونیک ۵ مدتی قبل با شکست رقبایی چون فورد موستانگ مک ایی و کیا EV6 توانست جایزه خودرو سال 2022 را از آن خود کند و اکنون نیز با شکست رقبای سرسختی دیگری نظیر آئودی E-Tron GT و مرسدس بنز EQS موفق شد به خودروی الکتریکی سال 2022 تبدیل شود. کارشناسان آیونیک 5 را به دلیل کسب چنین جوایزی ستاره صنعت خودرو در سال 2022 می‌دانند.

هیوندای آیونیک 5

با وجود این که این کراس اوور برقی کره‌ای توانست جوایز مهم را به خود اختصاص دهد، اما چند خودرو آلمانی نیز توانستند درخشان ظاهر شوند. در واقع در این دوره مرسدس بنز EQS با شکست بی ام و iX و جنسیس GV70 جایزه خودروی لوکس سال و آئودی E-Tron GT نیز با شکست بی ام و M3/M4 و تویوتا GT86 / سوبارو BRZ جایزه خودروی پرفورمنس سال را از آن خود کردند. علاوه بر این، تویوتا یاریس کراس نیز با شکست اوپل موکا و فولکس واگن تیگوآن جایزه خودروی شهری سال 2022 را به خود اختصاص داد.