استفاده از دو شماره واتساپ

آموزش استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های اندرویدی و آیفون

داشتن دو حساب کاربری در واتس اپ یک ویژگی کاربردی است. برای استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی های اندرویدی و آیفون می‌توانید آموزش این مطلب را دنبال کنید.

شاید شما هم بخواهید روی واتساپ خود حداقل دو حساب کاربری داشته باشید. خوشبختانه این امکان در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام و تلگرام وجود دارد، اما پشتیبان بومی برای داشتن چند اکانت در واتساپ همچنان وجود ندارد. با این حال جای نگرانی نیست، چرا که می‌توانید با چند ترفند ساده، این مشکل را حل کنید.

برای این که بتوانید دو حساب واتساپ داشته باشید، پوسته سفارشی اندروید و برنامه‌های شخص ثالث بسیاری وجود دارند که چنین امکانی را به کاربران خود می‌دهند. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه همزمان دو اکانت روی یک واتساپ داشته باشیم.

نحوه استفاده از دو شماره واتساپ در یک گوشی

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیام رسان‌های حال حاضر واتساپ است که موفق شده از بدو ورود تا به امروز، کاربران زیادی را جذب خود کند. متاسفانه همان‌طور که احتمالا می‌دانید این شبکه اجتماعی به کاربران خود اجازه استفاده همزمان از دو شماره را نمی‌دهد و حتی زمانی که کاربر مدام بین حساب‌های خود جابه‌جا شود، اخطار مسدود شدن به او نمایش داده خواهد شد.

استفاده از دو شماره واتساپ

مشکل اینجاست که تاکنون هیچ پشتیبان بومی برای این پیام رسان به وجود نیامده ولی راه حل‌های مختلفی پیشنهاد شده که می‌تواند مشکل را حل کند. همان‌طور که بالاتر گفتیم، پوسته سفارشی اندروید و اپلیکیشن‌های ثالثی وجود دارند که به کاربر مجوز استفاده از دو شماره روی یک واتساپ را می‌دهند.

گفتنی است که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مانند شیائومی، اوپو، ریلمی، سامسونگ و ویوو به همراه گوشی‌های خود، پوسته سفارشی خود را عرضه می‌کنند. از جمله قابلیت‌های خوب این پوسته‌ها، شبیه سازی برنامه‌هایی است که البته به واسطه هر سازنده به گونه‌ای خاص به بازار عرضه می‌شوند.

کمپانی‌های تولیدکننده گوشی، اسامی و عناوین مختلفی برای این پوسته‌ها در نظر می‌گیرند. برای مثال شیائومی آن را Dual Apps می‌نامد، در حالی که ویوو، اوپو و سامسونگ به ترتیب نام‌های Apps، Apps Clones و Dual Messenger را انتخاب کرده‌اند. تمامی این قابلیت‌ها یک کار انجام می‌دهند و آن استفاده از دو شماره واتساپ روی یک تلفن همراه است. در ادامه با آموزش همراه ما باشید.

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های سامسونگ

استفاده از دو شماره واتساپ

اگر دارنده گوشی سامسونگ هستید و می‌خواهید روی واتساپ خود از دو شماره به طور همزمان استفاده کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید و گزینه ویژگی‌های پیشرفته (Advanced features) را انتخاب کنید.
  • کمی پایین بروید و روی Dual Messenger ضربه بزنید.
  • در این مرحله لیستی به شما نشان داده می‌شود که شامل برنامه‌های سازگار با Dual Messenger است. در اینجا روی واتساپ ضربه بزنید و علامت ON را روشن کنید.
  • روی گزینه نصب بزنید و برای ادامه تأیید را انتخاب کنید.
  • واتساپ شبیه سازی شده دارای نماد مسنجر دوگانه در سمت راست پایین نماد به نمایش در می‌آید.

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های ریلمی

اگر صاحب گوشی ریلمی هستید و قصد دارید روی واتساپ خود از دو شماره استفاده کنید، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  • از قسمت جستجو گزینه App Cloner را انتخاب کنید یا به App Management و سپس App Cloner بروید.
  • در این قسمت واتساپ و بعد از آن Cloner App را انتخاب کنید.
  • می‌توانید نام برنامه شبیه سازی شده را به نام دلخواه خود تغییر دهید.
  • در پایان قادر خواهید بود از واتساپ دوگانه خود روی گوشی ریلمی استفاده کنید.

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های وان پلاس

استفاده از دو شماره واتساپ

در گوشی‌های وان پلاس نیز می‌توانید با طی کردن مراحل زیر به واتساپ دوگانه دسترسی پیدا کنید:

  • وارد بخش تنظیمات تلفن خود شوید.
  • گزینه Utilities and Parallel را پیدا کنید و همچنین می‌توانید از کادر جستجو برای یافتن آن کمک بگیرید.
  • دکمه کنار واتساپ را ضربه بزنید تا کلون یا ستون آن ایجاد شود.
  • در پایان نیز می‌توانید دستورالعمل‌های برنامه شبیه سازی شده را دنبال کنید تا بتوانید به طور همزمان از دو شماره روی یک واتساپ بهره‌مند شوید.

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های ردمی، Mi و پوکو

دسته بعدی از گوشی های هوشمندی که کاربران آن قصد دارند از واتساپ دوگانه روی آن بهره‌مند شوند، سری ردمی، می و پوکو از شیائومی است. کافی است تنها مراحل زیر را انجام دهید:

  • نخست وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • آیکون Apps و سپس Dual Apps را انتخاب کنید.
  • در صورتی که برای اولین بار از این قابلیت بهره بگیرید، یک صفحه پیش نمایش ظاهر خواهد شد که برای ادامه باید گزینه Create را انتخاب کنید.
  • در این قسمت شاهد لیستی از برنامه‌هایی خواهید بود که می‌توانند در پوسته گوشی شما شبیه سازی شوند. واتساپ را در بین آنها پیدا کرده و انتخاب کنید و سوئیچ آن را در کنار برنامه‌های دوگانه قرار دهید.
  • پیامی که روی صفحه به نمایش در می‌آید را روی حالت روشن شدن قرار دهید.
  • سپس پیام دیگری برای شما ظاهر خواهد شد که اعلان ایجاد برنامه‌های دوگانه را به اطلاع شما می‌رساند. برای دسترسی به آن به منوی گوشی خود بروید و در آنجا واتساپ را با نماد برنامه دوگانه خواهید دید.

استفاده از دو شماره واتساپ

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های ویوو

گوشی‌های ویوو از دیگر محصولاتی هستند که نسخه‌هایی از آنها ممکن است در ایران وجود داشته باشد و کاربران ایرانی نیز خواهان استفاده از دو شماره واتساپ روی یک گوشی باشند. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  • اکنون باید دنبال گزینه App Clone بگردید و واتساپ را انتخاب کنید. از طرف دیگر می‌توانید برای ایجاد برنامه یا کلون کردن آن نماد انتخاب + را با برنامه واتساپ برای طولانی مدت فشار دهید.
  • در پایان باید شماره دومی که می‌خواهید را در واتساپ وارد کنید و به استفاده از آن بپردازید.

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی‌های اوپو

کاربران و دارندگان گوشی های اوپو نیز می‌توانند از واتساپ دوگانه روی گوشی هوشمند خود استفاده کنند. برای فعال سازی این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  • از قسمت App Management گزینه App Clone را برگزینید.
  • در این مرحله واتساپ را انتخاب کنید و حالا واتساپ دوگانه روی گوشی شما فعال شده است.

همان‌طور که مشاهده کردید، به ترتیب مذکور می‌توانید در گوشی های شیائومی، سامسونگ، وان پلاس، ریلمی، اوپو، ویوو، ردمی و پوکو از واتساپ دوگانه استفاده کنید و لذت ببرید. اگر صاحب گوشی همراهی از دو برند تکنو یا اینفینیکس هستید هم می‌توانید روند کلون کردن را مانند گوشی‌های بالا انجام دهید.

متاسفانه یک‌سری از دستگاه‌های اندرویدی مانند گوشی‌های برند نوکیا، پیکسل و موتورولا فاقد این ویژگی هستند و برای این که روی این گوشی‌ها از واتساپ دوگانه استفاده کنید باید حتما برنامه شخص ثالث دانلود کنید. در این گوشی های هوشمند می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی همچون Dual Space و Parallel بهره ببرید.

استفاده از دو شماره واتساپ

استفاده از دو شماره واتساپ در گوشی های آیفون

اگر صاحب گوشی آیفون هستید و می‌خواهید از واتساپ دوگانه استفاده کنید تنها راهی که پیش رو دارید، بهره‌گیری از برنامه واتساپ بیزینس (WhatsApp Business) است. این برنامه برای فعالیت‌های تجاری و ارتباط با مشتریان راه‌اندازی شده و می‌توانید با نصب و فعال‌سازی آن به عنوان یک حساب ثانویه استفاده کنید.

این برنامه در فروشگاه اپل برای دانلود در دسترس کاربران قرار دارد و همچون همان واتساپ در گوشی های اندرویدی است و ویژگی‌هایی مانند پاسخ‌های خودکار، ارسال بروزرسانی‌ها و افزودن برچسب‌ها به لیست مخاطبان را در خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*