معایب پژو 2008

معایب پژو 2008 که ممکن است شما را از خرید آن مصرف کند

پژو 2008 به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری بلافاصله پس از حضور در بازار ایران توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم شما را با معایب خودرو فرانسوی پژو 2008 آشنا کنیم.

شرکت پژو در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار پژو 2008 را تولید و به بازارهای جهانی عرضه کرد. این شاسی بلند کوچک شهری پس از 4 سال در سال ۱۳۹۶ به واسطه برجام توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شد. این خودرو فرانسوی بلافاصله پس از عرضه در بازار ایران توانست نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند، اما خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها باعث شد تا عرضه آن به بازار ایران در اوایل سال ۱۳۹۹ متوقف شود.

ایران خودرو پژو 2008 را با یک موتور ۱.۶ لیتری توربو به بازار ایران عرضه کرد که می‌توانست قدرتی برابر با ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز قدرت تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. پژو 2008 می‌تواند ظرف مدت 8.2 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این کراس اوور شهری کوچک به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت 6.7 لیتری را به همراه دارد.

آشنایی با معایب پژو 2008

۱. نداشتن امکانات رفاهی مناسبت نسبت به رقبا

پژو 2008

کمبود امکانات یکی از معایب اصلی پژو 2008 محسوب می‌شود. این کراس اوور فرانسوی از امکاناتی چون دوربین دید عقب، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با مانیتور لمسی، سنسور باران، سنسور نور، کول‌باکس و تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله بهره می‌برد، اما با توجه به قیمت و رقبای هم‌رده باید گفت عدم برخورداری از دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف و کی‌لس استارتر باعث شده تا کارشناسان کمبود امکانات را یکی از معایب اصلی آن بدانند.

2. سیستم تعلیق خشک

پژو 2008

پژو 2008 به عنوان یک کراس اوور اسپرت در رده قیمتی خود از عملکرد فنی بسیار خوبی بهره می‌برد، اما این خودرو آنچنان هم اسپرت به نظر نمی‌رسد؛ زیرا سیستم تعلیق آن هنگام عبور از ناهمواری‌ها خشک بوده و همچنین سواری نسبتا خشکی را به همراه دارد. از این رو این خودرو در سفرهای طولانی باعث آزار سرنشینان خواهد شد. البته سواری نسبتا خشک برای یک کوپه اسپرت یک مزیت به‌شمار می‌رود، اما پژو 2008 یک کراس اوور کوچک شهری بوده و به جای جوانان توسط خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل نمی‌توان از سیستم تعلیق خشک آن غافل شد و باید آن را یک نقطه ضعف بزرگ برای آن دانست.

3. گران بودن قطعات یدکی

پژو 2008

پژو 2008 جزو خودروهای گران قیمت بازار محسوب می‌شود و توقف عرضه آن باعث شده تا قیمت قطعات یدکی آن نیز افزایش پیدا کند. از این رو مالکان این خودرو در زمان رانندگی باید بسیار احتیاط کنند؛ چرا که یک تصادف نه‌چندان شدید هم باعث خسارت چند ده میلیونی خواهد شد.

4. توقف عرضه و مشخص نبودن آینده آن در بازار

پژو 2008

توقف عرضه یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف و معایب پژو 2008 به شمار می‌رود. در واقع با وجود این که این شاسی بلند به یک برند معتبر تعلق دارد و توانسته در مدت زمان حضور در ایران با استقبال زیادی مواجه شود، اما توقف عرضه، سطح خدمات پس از فروش و بازار دست دوم آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. چنین موضوعی باعث شده تا مشتریان به جای این کراس اوور فرانسوی به خرید رقبای هم‌قیمت چینی آن روی بیاروند.

جمع‌بندی

پژو 2008

به طور کلی با وجود این که پژو 2008 دارای 4 عیب بزرگ است، اما این خودرو از ظاهری جذاب، ایمنی بالا، عملکرد فنی خوب و استهلاک پایین بهره می‌برد و می‌تواند در قالب یک کراس اوور کوچک شهری اسپرت به نیاز خانواده‌ها به خوبی پاسخ دهد.