هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک

جنگ هیئت مدیره توییتر و ایلان ماسک با روش زیرکانه‌ی «قرص سمی»

جنگ هیئت مدیره توییتر و ایلان ماسک بر سر تصاحب این شبکه اجتماعی وارد مرحله جدیدی شده است. در واقع آنها می‌خواهند با روش قرص سمی ایلان ماسک را از خرید منصرف کنند.

چندی پیش ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمند‌ترین فرد روی کره زمین پیشنهاد خرید توییتر به مبلغ ۴۳.۴ میلیارد دلار را مطرح کرد تا به گفته‌ی خود ظرفیت‌های فوق‌العاده این شبکه اجتماعی را شکوفا کرده و از آزادی بیان و دموکراسی در سطح جهان حمایت کند. البته واکنش هیئت مدیره توییتر به پیشنهاد ایلان ماسک مثبت نبوده است.

تلاش هیئت مدیره توییتر برای مقابله با ایلان ماسک

هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک

روز جمعه هیئت مدیره توییتر به صورت یکپارچه اجرای برنامه قرص سمی را برای یک بازه زمانی محدود تایید کرد. بدین ترتیب سهام‌داران فعلی این شرکت می‌توانند با تخفیف بالایی اقدام به خرید سهام کرده و در نتیجه میزان دارایی‌های سرمایه‌گذاران جدید را کاهش دهند. هیئت مدیره Twitter می‌خواهد با این روش به جنگ ایلان ماسک برود.

این برنامه که تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ اعتبار دارد، زمانی فعال خواهد شد که یکی از سهام‌داران بخواهد بیش از ۱۵ درصد از سهام این شرکت را با وجود مخالفت هیئت مدیره تصاحب کند.

هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک

توییتر نیز توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرد:

در صورتی که هیئت مدیره یک پیشنهاد خرید یا توافق با گروه‌های مختلف را به نفع توییتر و سهام‌دارانش بداند، برنامه اشاره شده مانع از انجام آن نخواهد شد.

پاسخ توییتر جدیدترین برگ از داستان تنش بین این شرکت و میلیاردر معروف است. ایلان ماسک از کاربران جدی این شبکه اجتماعی است و البته انتقاداتی را هم به آن وارد می‌داند. وی در ۱۵ فروردین سال جاری اعلام کرد که در ماه‌های اخیر اقدام به خرید سهام‌ توییتر کرده است و حالا ۹.۲ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

پس از این اتفاق، توییتر پیشنهاد پیوستن ایلان ماسک به هیئت مدیره این شرکت را مطرح کرد؛ اما ماسک در لحظه آخر این پیشنهاد را رد کرد. تصمیم ناگهانی Elon Musk موجی از بدبینی را در بین اعضای هیئت مدیره ایجاد کرد و در نهایت نیز مشخص شد که این بدبینی‌ها درست بوده‌اند.

هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک

کارمندان این شبکه اجتماعی نیز از اینکه جزئیات تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک مشخص نیست، کلافه شده‌اند و همچنین از اینکه باید در شرکتی تحت مدیریت ایلان ماسک کار کنند، نگران هستند.

به همین خاطر Parag Agrawal، مدیرعامل توییتر روز پنجشنبه در جمع کارکنان خود حاضر شد و به آنها اطمینان داد که قرار نیست این شرکت تحت تاثیر این جریان قرار گیرد. وی همچنین از آنها خواست که تمرکز خود را حفظ کرده و فراموش نکنند «این ما کارکنان هستیم که اتفاقات را کنترل می‌کنیم».

کمتر کارشناسی تمایل دارد درباره ادامه تنش بین ایلان ماسک و هیئت مدیره توییتر گمانه‌زنی کند؛ اما می‌توان گفت که یک رقابت سنگین در پیش است. روز جمعه رویترز در گزارشی اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری Thoma Bravo LP نیز با توییتر تماس گرفته و تمایل خود را برای ارائه پیشنهادی به منظور رقابت با ایلان ماسک اعلام کرده است.

هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک / جک دورسی

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر

از طرفی اندکی پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد بزرگترین سهام‌دار توییتر شده است، شرکت Vanguard Group اقدام به خریداری میزان بیشتری از سهام توییتر کرد تا با سهم ۱۰.۳ درصدی بالاتر از ایلان ماسک قرار گیرد. جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین توییتر نیز در واکنش به این اتفاقات گفت که توییتر همیشه در خطر اینگونه خرید‌های ناگهانی بوده است.

به عنوان یک شرکت سهام عام، توییتر همیشه برای فروش بوده است. مشکل اینجاست.

هیئت مدیره توییتر ایلان ماسک

علاوه بر اینها، ایلان ماسک به خاطر خرید سهام توییتر درگیر دعواهای حقوقی نیز شده است. به عنوان مثال، یک سرمایه‌گذار از مدیرعامل تسلا شکایت کرده که چرا وی اطلاعات مربوط به خرید بخش زیادی از سهام توییتر را پیش از موعد مقرر به صورت عمومی اعلام نکرده است.

این در حالیست که ایلان ماسک در حال حاضر نیز به خاطر برخی اتهامات از جمله استفاده از اطلاعات پنهان شرکت برای خرید و فروش سهام زیر ذره‌بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار دارد. به نظر شما نتیجه جنگ بین هیئت مدیره توییتر و ایلان ماسک چه خواهد شد؟ آيا میلیاردر معروف می‌تواند این شبکه اجتماعی را تصاحب کند یا اینکه از خرید آن صرف نظر خواهد کرد؟