نام پروژه عینک هوشمند گوگل گلس به Project Aura تغییر کرد

به نظر می رسد که عدم موفقیت پروژه عینک هوشمند گوگل گلس این شرکت را وادار به تغییراتی در روند کار این پروژه و تیم در حال کار بر روی آن کرده کرده است.این کمپانی در همین راستا نیروهای جدیدی از کارشناسان، مهندسان نرم افزار و مدیران پروژه بخش Lab126 شرکت آمازون را که به تازگی به دلیل شکست پروژه گوشی فایرفون این شرکت اخراج شده اند را استخدام کرده و نام پروژه گوگل گلس را به Project Aura تغییر داده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که مسئولیت پروژه جدید Aura به Ivy Ross واگذار شده باشد که پیش از این نیز مدیریت پروژه Glass را بر عهده داشت. البته این خبر هنوز توسط Tony Fadell، مدیر بخش کسب و کار خانه هوشمند Nest گوگل تایید نشده است.

مطابق با شرح شغل ارایه شده در سایت لینکدین، هدف اصلی پروژه Aura پرداختن به نسل جدیدی از عینک هوشمند گوگل گلس است، اما این تیم تولید فناوری‌های پوشیدنی دیگری را نیز در برنامه دارد.

یکی از مدیران توسعه نرم افزار که در ماه آگوست از بخش Lab126 آمازون به Aura پیوسته است، در پروفایل لینکدین خود این پروژه را تحت عنوان ” گوگل گلس و فراتر از آن” شرح داده و بیان کرده که این تیم در حال تولید محصولات پوشیدنی بسیار جذابی است.

نسخه اولیه گوگل گلس که با قیمت ۱۵۰۰ دلار فروخته می شد دارای یک نقص امنیتی بود. این عینک به کاربران امکان می‌داد در محیط‌های عمومی بدون اینکه سایر افراد مطلع شوند، به فیلمبرداری بپردازند. گوگل فروش این عینک را در ماه ژانویه متوقف کرد و مسئولان این شرکت تایید کرده‌اند که عینک هوشمند گوگل زودتر از موعد و پیش از آماده‌سازی نهایی برای مشتریان به بازار عرضه شده است.

اریک اشمیت مدیر ارشد اجرایی گوگل اوایل سال جاری میلادی گفت که این شرکت در مسیر طراحی و تولید گوگل گلس نا امید نشده است زیرا فناوری محصولات پوشیدنی بازاری بزرگ با پتانسیل بسیار بالاست.

علاوه بر این، چندی پیش آشکار شد که گوگل در حال عرضه نسخه جدیدی از عینک هوشمند خود برای صنایع تولیدی و انرژی و سلامت است. در هر حال عرضه نسخه جدید این عینک مخصوص کاربران خانگی دست کم یک سال زمان می‌برد و تیم جدید Aura نیز می تواند این فناوری را در مسیرهای جدیدتری شکوفا کند.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*