تصاویر شماتیک خانواده آیفون ۱۴

تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ همه‌چیز را درباره اعضای این خانواده برملا می‌کند

تصاویر شماتیک هر چهار مدل آیفون ۱۴ اپل – iPhone 14 منتشر شده است که می‌تواند طراحی نسل آینده گوشی های اپل را همراه برخی جزئیات جالب فاش کند.

خیلی آهسته ولی مطمئن، تنور اخبار مربوط به خانواده آیفون ۱۴ اپل در حال داغ شدن است. چند هفته پیش یک افشاگر که با نام ShrimpApplePro در فضای مجازی فعالیت می‌کند، برای نخستین بار تصاویر شماتیک آیفون ۱۴ پرو مکس را منتشر کرد که طراحی جدید پنل جلویی آن را به رخ می‌کشید.

حالا باز هم این افشاگر پست جدیدی را منتشر کرده که در آن به ابعاد تمام اعضای خانواده iPhone 14 اشاره می‌کند. این تصاویر مربوط به قالب فلزی هر چهار مدل آیفون بعدی با اندازه‌های آن‌ها در یکای اینچ است و چند فاکتور مهم را نیز شامل می‌شود که قابل توجه هستند. این خانواده قرار است در چهار عضو عرضه شود که در بین آن‌ها دو مدل آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی دارای طراحی جدیدی هستند، در حالی که دو نسخه ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس، همان طراحی سال ۲۰۲۲ گوشی‌های اپل را دنبال می‌کنند.

اول از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که اپل امسال قصد ندارد مدل مینی آیفون ۱۴ را بسازد و خیلی زود گوشی‌های مینی خودش را بازنشسته کرده است. در عوض قرار است آیفون ۱۴ مکس که ابعادی به بزرگی ۱۴ پرو مکس دارد ولی مشخصات فنی آن با مدل ۱۴ معمولی مشابه است، وارد بازار شود.

تصاویر شماتیک خانواده آیفون ۱۴

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، افزایش برآمدگی دوربین در دو مدل Pro این خانواده است. اولین بار مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی اپل این خبر را اعلام کرد که برآمدگی دوربین دو مدل ۱۴ پرو و و پرو مکس ۲۵ تا ۳۵ درصد بزرگ‌تر از برآمدگی دوربین آیفون‌های نسل گذشته خواهد بود. ظاهراً اپل امسال قصد دارد بعد از شش یا هفت سال، در نهایت مگاپیکسل دوربین اصلی دو مدل سری iPhone 14 Pro را تغییر دهد. در حال حاضر صحبت از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است که جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فعلی شود. این درحالیست که مدل‌های پرو همچنان ۳ دوربین و مدل معمولی و مکس ۲ دوربین را روی قاب پشتی خود خواهند داشت.

تصاویر شماتیک خانواده آیفون ۱۴

همچنین این تصاویر به وضوح طراحی نمایشگر آیفون‌های جدید اپل را فاش نمی‌کنند، اما به لطف گزارش‌های گذشته این را می‌دانیم که دو مدل پرو از یک حفره کوچک گرد در کنار یک حفره دکمه‌ای عریض‌تر برای میزبانی از دوربین سلفی و فیس آیدی استفاده می‌کنند که جایگزین بریدگی عریض نسل گذشته خواهد شد. این درحالیست که دو مدل آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس همچنان از همان بریدگی برخوردار خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*