توسعه ارتباطات روستایی

وزیر ارتباطات از پیشتازی ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی طی فروردین 1401 خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار آماری در صفحه اینستاگرامی خود از پیشتازی اپراتور ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی طی فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.

دکتر عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرامی خود آمار اقدامات اپراتورهای ارتباطی در توسعه ارتباطات روستایی در استان‌های مختلف ایران از اول تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ را منتشر کرد که نشان می‌دهد اپراتور ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی در نخستین ماه سال نسبت به سایر اپراتورها پیشتاز بود.

پیشتازی ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی

توسعه ارتباطات روستایی

طبق آمارهای منتشر شده، از مجموع 36 روستای بالای ۲۰ خانوار در ۱۱ استان، ۲۵ روستا شامل ۱۱ روستا در استان آذربایجان شرقی، 7 روستا در آذربایجان غربی، ۱ روستا در بوشهر، 3 روستا در خراسان جنوبی، ۱ روستا در خراسان رضوی، ۱ روستا در سیستان و بلوچستان و همچنین یک روستا در استان کرمانشاه توانستند به کمک اپراتور ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات و ایرانسل پرسرعت متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پست اینستاگرامی نوشت:

کار همکاران ما در وزارت ارتباطات تعطیل‌بردار نیست، حتی در تعطیلات نوروز. باید به عهدمان در اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال عمل کنیم. کار سختی است و نیاز به حمایت دولت و مجلس و مشارکت مردم داریم. ان‌شالله پیش روستاییان عزیز روسفید خواهیم شد.

ایرانسل به عنوان اپراتور پیشتاز در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی طی سال‌های گذشته توانست با اقدامات موثر خود مردم ساکن در روستاهای بالای 20 خانوار کشور به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل کند.

گفتنی است قبل از این نیز آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات در تاریخ 3 بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد و در آن وزیر ارتباطات با تشکر از مدیرعامل ایرانسل به دلیل راه‌اندازی ارتباطات روستایی عنوان کرد زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت بر عهده اپراتور ایرانسل است. در این مراسم سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس، به نمایندگی از ۲۵۰ سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح شد.

توسعه ارتباطات روستایی

همچنین در اولین گزارشی که وزیر ارتباطات در تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۰ از اقدامات اپراتورها در توسعه ارتباطات روستایی منتشر کرد نیز اپراتور ایرانسل توانست با ارائه دسترسی اینترنت پرسرعت برای مردم ۱۴ روستا در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس از مجموع ۳۲ روستا در سراسر کشور به اپراتور پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی تبدیل شود.

علاوه بر این، وزیر ارتباطات در تاریخ 9 آذر ۱۴۰۰ پس از بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل و افتتاح آنلاین سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای آغوز دره شهرستان گلوگاه استان مازندران عنوان کرد می‌بایست ارتباطات این روستاها تا پایان سال ۱۴۰۱ به کمک اپراتور ایرانسل راه‌اندازی شود. وی افزود اقداماتی که اپراتور ایرانسل انجام داده جزو اقدامات تر و تمیز و باکیفیت است و امیدواریم این مسیر با سرعت ادامه پیدا کند.

توسعه ارتباطات روستایی

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل هم در آن مراسم عنوان کرد پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) جزو مهم‌ترین تعهدهای ما در بخش شبکه ملی اطلاعات بوده و سعی داریم هر روز بهتر از قبل این تعهدات را طبق برنامه زمان‌بندی به انجام برسانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*