موتو G Stylus

نسخه جدید موتورولا موتو G و موتو G Stylus با قیمت مناسب و مشخصات بهتر معرفی شدند

نسخه جدید موتو جی و موتو جی استایلوس رونمایی شدند. موتورولا موتو G و موتو G Stylus 2022 با مشخصات بهتر و قیمت مناسب نسبت به نسل قبل همراه شده‌اند.

در طول سال‌های گذشته، گوشی‌ های موتو G و موتو G Stylus موتورولا موفقیت نسبتا خوبی را در بازار آمریکا تجربه کرده‌اند و حالا نوبت رونمایی از نسل جدید آنها رسیده است. موتورولا موتو G 5G و موتو G Stylus 5G (2022) با مشخصات جالبی همراه شده‌اند. البته قیمت آنها کمی نسبت به نسل قبل افزایش یافته، ولی با توجه به مشخصات ارائه شده قابل توجیه است.

نسل جدید موتو جی استایلوس ۴۹۹ دلار قیمت دارد و با پرداخت آن شما یک صفحه نمایش خوب، یک پردازنده سریع، مجموعه دوربین سه‌گانه مدرن با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک قلم استایلوس دریافت خواهید کرد. اگر هم نمی‌خواهید تا این اندازه هزینه کنید، موتو جی 5G با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلاری منتظر شماست.

موتورولا موتو G Stylus 2022

موتو G Stylus

طراحی و صفحه نمایش

از نظر طراحی، موتو جی استایلوس یک گوشی زیبا به حساب می‌آيد. این دستگاه در دو رنگ آبی و سبز روانه بازار خواهد شد. بدنه پشتی این گوشی حالتی انعکاسی دارد و طراحی ماژول دوربین آن نیز  با گوشه‌های گرد و عدم برآمدگی شما را به یاد موتورولا اج پلاس (2022) خواهد انداخت.

در بدنه جلویی گوشی جدید موتورولا یک پنل ۶.۸ اینچی LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +FHD قرار گرفته است. نمایشگر موتو G استایلوس حاشیه‌های نسبتا باریکی دارد و میزبان دوربین سلفی در یک حفره کوچک شده است.

ابعاد عضو جدید سری موتو جی ۱۶۸.۹ در ۷۵.۸ در ۹.۳ میلی‌متر است و ۲۱۵ گرم وزن دارد. این گوشی همچنین با تاییدیه IP52 برای مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب همراه شده است. در سمت راست قسمت پایینی گوشی شیاری برای قرار دادن قلم استایلوس موتو جی جدید قرار دارد. کنار شیار قلم نیز درگاه USB-C و اسپیکر دیده می‌شوند.

موتو G Stylus

اگرچه در این گوشی خبری از اسپیکر استریو نیست، اما موتورولا ویژگی‌های جذابی همچون جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت حافظه را برای آن در نظر گرفته است. حسگر اثر انگشت نیز در دکمه پاور قرار دارد.

دوربین و عملکرد

موتو G Stylus 2022 از مجموعه دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی دارای دیافراگم f/1.9 است و به لرزشگیر اپتیکال و فناوری Quad Pixel مجهز شده است. این فناوری با ترکیب ۴ پیکسل در ۱ پیکسل شرایط را برای گرفتن عکس‌های خوب در نور کم فراهم می‌کند.

موتو G Stylus

دو حسگر دیگر در دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماژول سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده شده‌اند. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 نیز وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد. این دوربین هم از فناوری Quad Pixel بهره می‌برد.

موتو G Stylus

قلب تپنده گوشی میان رده موتورولا تراشه اسنپدراگون 695 است که از اتصال به باندهای زیر ۶ گیگاهرتز و بالای ۶ گیگاهرتر شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی در نسخه‌های مختلف با ۴، ۶ و ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد.

نرم‌افزار و باتری

موتورولا موتو G Stylus 2022 به اندروید 12 مجهز شده و قرار است یک آپدیت اصلی اندروید را نیز دریافت کند. این در حالی است که سامسونگ وعده ارائه ۴ آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت‌ امنیتی را برای گوشي‌های میان رده خود داده است.

موتو G Stylus

البته موتورولا برای ارائه تجربه کاربری بهتر، این گوشی را با برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری خاص همچون پلتفرم ReadyFor همراه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تلویزیون یا مانیتور خود را به دستگاهی شبیه به رایانه تبدیل کنید. با این قابلیت‌ها انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر ویندوزی نیز راحت‌تر انجام خواهد شد.

انرژی مورد نیاز این دستگاه توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. بدین ترتیب می‌تواند با استفاده متوسط تا دو روز روی گوشی حساب کنید. متاسفانه موتو G Stylus از شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند که ابدا سریع به حساب نمی‌آید؛ اما خبر خوب اینکه آداپتور در جعبه دستگاه قرار دارد.

موتورولا موتو G 5G

موتو G Stylus / موتو G

طراحی و صفحه نمایش

نسل جدید موتو G ابعادی برابر با ۱۶۵.۴ در ۷۵.۸ در ۹.۴۴ میلی‌متر دارد و وزن آن نیز به ۲۰۴ گرم می‌رسد. این گوشی اقتصادی از همان طراحی سنتی موتورولا بهره می‌برد و در رنگ خاکستری روانه بازار خواهد شد. موتورولا در فریم و بدنه پشتی گوشی از پلاستیک مات استفاده کرده است؛ همچنین بدنه پشتی بافت مخصوصی دارد که مانع از سر خوردن گوشی می‌شود. به طور کلی از ظاهر دستگاه می‌توان متوجه شد که با یک گوشی ارزان قیمت طرف هستیم.

موتو G Stylus / موتو G

طراحی ماژول دوربین شما را یاد موتورولا اج پلاس 2022 و نسل جدید موتو G Stylus خواهد انداخت. در بدنه جلویی دستگاه نیز شاهد حضور پنل ۶.۵ اینچی LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن +HD هستیم. متاسفانه حاشیه‌های اطراف نمایشگر آنچنان باریک نیستند و این موضوع مخصوصا درباره حاشیه پایینی کاملا محسوس است.

از دیگر قابلیت‌های موتو جی جدید می‌توان به تاییدیه IP52 برای مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

دوربین و عملکرد

موتو جی نیز همانند موتو G Stylus از سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/1.8 تشکیل شده است. این دوربین از فناوری Quad Pixel موتورولا نیز بهره می‌برد. در کنار دوربین اصلی دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی نیز قرار گرفته‌اند. برای عکاسی سلفی هم می‌توانید از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کنید.

موتو G Stylus / موتو G

قدرت پردازشی موتو G 5G توسط تراشه مدیاتک دایمنسیتی 700 تامین می‌شود. این تراشه در کنار ۴ یا ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی قرار گرفته است و از باند‌های زیر ۶ گیگاهرتز شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار و باتری

همانند سایر گوشی‌های 2022 موتورولا، Moto G 5G نیز با اندروید 12 و پلتفرم ReadyFor همراه شده است. این گوشی همچنین یک آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد. وظیفه روشن نگه داشتن دستگاه نیز بر عهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد که از شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. موتورولا شارژر مربوطه را در جعبه محصول قرار داده است.

موتو G Stylus / موتو G

موتورولا موتو G Stylus و موتو G 5G در ماه‌های آینده به بازارهای مختلف عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*