سری گلکسی S10 سامسونگ

آیا سری گلکسی S10 سامسونگ به اندروید 13 آپدیت خواهد شد؟

به زودی اندروید 13 رسما توسط گوگل عرضه می‌شود. اما آیا گوشی‌های قدیمی سری گلکسی S10 سامسونگ هم به اندروید 13 آپدیت می‌شوند؟

در حال حاضر نزدیک به سه سال از عمر سری گلکسی S10 سامسونگ می‌گذرد ولی همچنان کاربران و طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که سامسونگ سری گلکسی اس 10 را در برنامه ارتقای سیستم‌عامل سه ساله خود قرار داده است، این گوشی‌ها در حال حاضر از جدیدترین نسخه اندروید و رابط کاربری One UI هم استفاده می‌کنند.

خانواده گلکسی S10 از ابتدای سال 2022 به اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 آپدیت شدند و در ادامه حتی به‌روزرسانی One Ui 4.1.1 را هم دریافت کردند اما سوال اصلی کاربران این گوشی‌ها این است که آیا گوشی‌هایشان به اندروید 13 هم آپدیت می‌شوند یا اندروید 12 آخرین به‌روزرسانی عمده نرم‌افزاری خواهد بود؟

آیا آپدیت اندروید 13 برای خانواده گلکسی اس 10 عرضه می‌شود؟

پاسخ این سوال کمی پیچیده است اما باید گفت 4 گوشی اصلی این خانواده یعنی گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 ای، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 5G به‌روزرسانی اندروید 13 را دریافت نخواهند کرد به خاطر اینکه هر 4 دستگاه با اندروید 9 نسخه Pie عرضه شدند و در صورتی که سه به‌روزرسانی عمده نرم‌افزاری را در نظر بگیریم، اندروید 12 آخرین نسخه اندروید قابل دریافت برای آن‌ها محسوب می‌شود.

آپدیت اندروید 13 برای گلکسی اس 10

با وجود این گلکسی اس 10 لایت طبیعتا باید اندروید 13 و حتی رابط کاربری One UI 5.0 را دریافت کند چراکه گرچه از نظر فنی بخشی از سری گلکسی  S10 محسوب می‌شود، اما ماه‌ها بعد از عرضه 4 مدل اصلی و با اندروید نسخه 10 روانه بازار شد.

در نتیجه گلکسی S10 Lite هنوز آخرین آپدیت نرم‌افزاری عمده خود که اندروید 13 باشد را دریافت نکرده است. در نتیجه ضمن دریافت نسخه جدید اندروید و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، ممکن است این گوشی بعدها به‌روزرسانی‌های جزئی‌تری مانند One UI 5.1 و One UI 5.1.1 را هم دریافت کند.

در نتیجه اگر از کاربران گلکسی اس 10، اس 10 پلاس، اس 10 ای و یا S10 5G هستید باید قید به‌روزرسانی جدید اندروید یا One UI را بزنید و تنها منتظر آپدیت‌های امنیتی باشید که حتی آن‌ها هم در عرض یک‌سال آینده دیگر به طور منظم عرضه نمی‌شوند. اگر هم به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای شما اهمیت زیادی دارد باید به فکر خرید یک گوشی جدید باشید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*