چگونه ویندوز ۱۱ را شبیه به ویندوز ۱۰ کنیم؟

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم؟

اگر پس از نصب ویندوز 11، دلتنگ ظاهر نسخه پیشین شده‌اید، می‌توانید با انجام چند روش آخرین نسخه از این سیستم‌عامل را به ویندوز 10 شبیه کنید.

مایکروسافت در ویندوز 11 سعی داشته تا حد زیادی، به درخواست‌های کاربران در ارتباط با تغییرات ظاهر سیستم‌عامل و عناصر بصری آن پاسخ دهد. با این‌حال، چنین تغییرات بزرگی در رابط کاربری، روند شخصی‌سازی را برای کاربر پیچیده می‌کند. در حال حاضر، امکان بازگشت کامل از این نسخه به ویندوز 10 وجود ندارد و با توجه به نگرش کنونی مایکروسافت نسبت به سفارشی‌سازی رابط کاربری، ممکن است چنین امکانی هرگز ایجاد نشود. با این‌ وجود، چندین ترفند کلیدی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان ویندوز 11 را تا حد ممکن به نسخه قبلی، یعنی ویندوز 10 شبیه کرد.

راه های شبیه کردن ویندوز 11 به ویندوز 10

موقعیت منوی استارت

واضح‌ترین تغییر در طراحی ویندوز 11، تغییر مکان منوی استارت از موقعیت گذشته آن در سمت چپ به مرکز نوار وظیفه است. خوشبختانه، این تغییر به راحتی قابل بازگشت خواهد بود.

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم

پس از باز کردن منوی استارت و ورود به Setting، گزینه Personalization را انتخاب کرده و Taskbar را باز کنید. در این بخش فیلدی را با عنوان Taskbar alignment در کنار یک منوی کشویی خواهید دید. حالا موقعیت این منو را از مرکز به سمت چپ تغییر دهید.

حذف آیکون‌های جدید

برای حذف آیکون‌های اضافه شده در ویندوز 11 که در بخش Taskbar واقع در تنظیمات Personalization قرار گرفته است، لیستی با عنوان “Taskbar Items” را مشاهده خواهید کرد که شامل چهار گزینه Search، Task View، Widgets و Chat است. از ضامن‌های کناری هر کدام برای خاموش کردن هر چهار نماد استفاده کنید.

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم

و اما یک نکته مهم در مورد Search: در حال حاضر هیچ راهی برای بازیابی کامل قسمت جستجو از نوار وظیفه ویندو 10 وجود ندارد. خاموش کردن نماد جستجوی جدید بدین معنا است که دیگر نمی‌توانید با کلیک کردن روی یک فیلد یا نماد در نوار وظیفه، به این گزینه دسترسی پیدا کنید. البته این قابلیت هم‌چنان از طریق میانبر صفحه‌کلید Windows + S در دسترس خواهد بود.

ظاهر منوی استارت

مایکروسافت در ویندوز 11 این اجازه را داده تا به‌راحتی مکان منوی استارت را تغییر داده و برخی از نمادها را خذف کنید، اما خود Start Menu داستان متفاوتی است و برای تغییر آن، باید از یک برنامه جانبی استفاده کرد.

نرم‌افزار Open-Shell به‌عنوان یک برنامه منبع‌باز، می‌تواند جایگزین منوی استارت شود. برنامه را دانلود و نصب کنید و از عدم فعالیت Classic Explorer و Classic IE در حین نصب آن اطمینان حاصل کنید. اگر این مورد را رعایت نکنید، Open-Shell ویندوز اکسپلورر را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که با ظاهر ویندوز 10 سازگار نباشد.

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم

پس از نصب، برنامه‌ای به‌نام Open-Shell Menu Setting را باز کنید. سپس منوی Windows 7 Style را انتخاب کرده و تب Skin را باز کنید و تغییرات مورد نظر خود را در پوسته این بخش اعمال کنید.

با آنکه این نرم‌افزار در مجموع عملکرد مناسبی دارد، اما کامل نیست و نمی‌تواند به‌درستی جایگزین منوی استارت شود. بنابراین، ویژگی‌های ویندوز 10 به‌طور کامل بازیابی نخواهند شد.

در این میان، برنامه‌ای از Stardock به‌نام Start11 وجود دارد که گزینه ساده‌تری محسوب می‌شود. این نرم‌افزار مشکلات موجود در منوی استارت Open-Shell را نداشته و برای ارائه یک منوی جذاب به سبک طراحی مترو نیازی به نصب فایل‌های اضافی ندارد. با این‌حال، Start11 رایگان نیست و برای نصب آن باید 5 دلار پرداخت کرد.

تغییر آیکون‌ها

آیکون‌های نوار وظیفه در ویندوز 11 کاملا به نسخه 10 شباهت دارند، بنابراین ممکن است نیاز خاصی به تغییر آن نداشته باشید. با این‌حال، سایر نمادها در سراسر سیستم‌عامل به‌طرز قابل توجهی متفاوت هستند.

ابتدا یک بسته آیکون ویندوز 10 را دانلود کنید. انواع مختلفی از این موارد را می‌توان به‌صورت آنلاین پیدا کرد. سپس آیکون‌های خود را درون پوشه‌ای قرار دهید که به‌راحتی بتوانید آن‌را به‌خاطر بسپارید.

بهتر است در ابتدا با آیکون‌های دسکتاپ شروع کنیم. برنامه Setting را باز کرده و پس از ورود به Personalization، با کلیک روی Themes، گزینه Desktop Icons را باز کنید. در این بخش، یک منو با پنج نماد معمول دسکتاپ ظاهر می‌شود. روی نمادی که قصد تغییر آن را دارید، ضربه بزنید. اکنون، به موقعیتی که بسته نماد را در آن قرار داده‌اید، بروید و سپس گزینه Open را کلیک کنید.

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم

هم‌چنین می‌توان نمادهای پوشه و میانبرهای جداگانه را نیز تغییر داد. روی یک مورد کلیک راست کرده و Properties را باز کنید، سپس وارد تب Customize شوید. در پایین، کلید Change Icon را خواهید دید. روی آن کلیک کرده و آیکونی را انتخاب کنید که می‌خواهید مطابق پاراگراف قبلی، از آن استفاده کنید.

متاسفانه در ویندوز 11، امکان تغییر برخی آیکون‌ها وجود ندارد، از جمله آنها می‌توان به نمادهای جدید برای درایوها و پوشه‌های کاربر در Windows Explorer اشاره کرد. با این‌حال، می‌توانید از برنامه Drive Icon Changer برای تغییر نمادهای درایو استفاده کنید.

تغییر گوشه‌های گرد به حالت مربعی

گوشه‌های گرد، یکی از مولفه‌های جدید ظاهری در ویندوز 11 هستند. با این‌حال، همه آن‌را دوست ندارند و متاسفانه در حال حاضر، تغییر آنها از طریق تنظیمات سیستم‌عامل و برنامه‌های جانبی امکان‌پذیر نیست.

با این‌حال، در صورت غیرفعال کردن گزینه Hardware Graphics Acceleration (شتاب‌دهنده گرافیکی سخت‌افزاری) می‌توان گوشه‌های مربعی‌شکل را به ویندوز 11 بازگرداند.

دیگر گزینه پیش‌رو، غیرفعال کردن سخت‌افزار گرافیکی است. Device Manager را باز کنید و با انتخاب Display Adapters، روی آداپتور نمایشگر لیست شده کلیک راست کرده و Disable Device را انتخاب کنید. صفحه شما برای لحظه‌ای سوسو خواهد زد و وقتی ویندوز به‌طور مجدد بارگذاری شود، گوشه‌های گرد از بین خواهند رفت.

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم

با این‌حال ما تغییر این گزینه را توصیه نمی‌کنیم. غیرفعال کردن سخت‌افزار گرافیکی باعث می‌شود که رابط کاربری ویندوز کند و ضعیف شده و تا زمانی‌که این سخت‌افزار را دوباره روشن کنید، نمی‌توانید از برنامه‌ها یا بازی‌های سه‌بعدی استفاده کنید.

تغییر تصویر زمینه

آخرین مورد برای شبیه کردن ویندوز 11 به نسخه پیشین، بازیابی تصویر زمینه اصلی ویندوز 10 است. این مورد که در ویندوز 11 گنجانده شده، از طریق منابع مختلف آنلاین مانند Imgur در دسترس است.

پس از دانلود، بر روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Set as desktop Background را انتخاب کنید. تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد.

چگونه ویندوز 11 را شبیه به ویندوز 10 کنیم

طرفداران و کاربران متعصب ویندوز 10 از شنیدن این موضوع ناامید خواهند شد که چندین ویژگی ویندوز 11 مانند منوی زمینه جدید و File Explorer پابرجا و بدون تغییر خواهند ماند. با اینکه برخی از هک‌های رجیستری که به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند، نوید تغییراتی نصفه و نیمه را در این زمینه داده‌اند، اما اغلب آنها در آزمایش شخصی با مشکلات جانبی یا عدم کارکرد مواجه بودند.

در این میان، پروژه‌هایی مانند ThisIsWin11 که درظاهر، با هدف کمک به کاربران برای تغییر پوسته ویندوز 11 منتشر شده‌اند، در حال حاضر فایده چندانی ندارند، زیرا بیش‌تر به تکرار ترفندهایی می‌پردازند که به‌صورت دستی نیز قابل انجام هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*