انیمیشن های دیزنی

شخصیت‌های محبوب انیمیشن های دیزنی که بر اساس سلبریتی‌ها طراحی شده‌اند

تا به حال به ذهن‌تان خطور کرده است که کاراکترهای محبوب انیمیشن های دیزنی از کجا الهام گرفته شده‌اند؟ جواب این سوال غافلگیرتان خواهد کرد!

انیمیشن های دیزنی همواره میزبان جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی ترین کاراکترهای ممکن بوده‌اند. نکته جالب در مورد اکثر این کاراکترهای کارتونی این است که بیننده را به یاد اشخاص حقیقی می‌اندازند. اگر شما هم چنین حسی را تجربه کرده‌اید، باید بگوییم که به هیچ‌وجه در اشتباه نیستید؛ در واقع بیشتر شخصیت های دیزنی از سلبریتی‌های واقعی الهام گرفته شده‌اند.

در ادامه به معرفی بعضی از معروف ترین کاراکتر های دیزنی و منبع الهام‌شان می‌پردازیم.

انیمیشن های دیزنی

آریل از انیمیشن The Little Mermaid

کوچک‌ترین دختر پادشاه تریتون که 16 سال سن دارد. این دختر نوجوان به شدت کنجکاو و همیشه در جست‌و‌جوی ماجراجویی است. ضمن اینکه به شدت برای آشنایی با دنیای انسان ها مشتاق است. در جریان این انیمیشن می‌بینیم که آریل از اورسلا، جادوگر دریا درخواست می‌کند تا به او پا بدهد و این جادوگر هم در عوض صدای آریل را از او می گیرد.

انیمیشن های دیزنی

آلیسا میلانو در زمان عرضه انیمیشن دیزنی در سال 1989 یکی از معروف ترین ستارگان نوجوان هالیوود به شمار می‌رفت که این شهرت به لطف بازی در نقش سامانتا میشلی جوان در سریال «رئیس کیست؟» حاصل شده بود. بر اساس گفته سازندگان، آلیسا در آن زمان، نماد یک نوجوان سر زنده بود.

انیمیشن های دیزنی

چیپ و دیل از انیمیشن Chip n Dale Rescue Rangers

این دو سنجاب با مزه برای اولین بار به عنوان همسایه‌های مزاحم دونالد اردک که در حیاط پشتی او زندگی می‌کردند، معرفی شدند. به دلیل محبوبیت بی‌سابقه این دو سنجاب در بین بینندگان، سریال جدیدی با نام Chip n Dale Rescue Rangers در سال 1989 معرفی شد که راوی داستان چیپ و دیل به عنوان دو کاراگاه خصوصی است.

انیمیشن های دیزنی

اگر از طرفداران برنامه‌های تلویزیونی دهه 80 میلادی آمریکا باشید، می‌توانید به راحتی حدس بزنید که چیپ و دیل از دو کاراکتر محبوب تام شلک از سریال Magnum و هریسون فورد در سری ایندیانا جونز الهام گرفته شده‌اند. از پیراهن گل گلی تا کلاه نمادین جونز، کاملا مشخص است که در طراحی سنجاب‌های دیزنی از این دو بازیگر محبوب دهه 80 الهام گرفته شده است.

انیمیشن های دیزنی

دکتر فاسیلیر از انیمیشن The Princess and The Frog

دکتر فاسیلیر یک دکتر – جادوگر اهل نیو اورلینز آمریکا است که توانایی ارتباط با دنیای مردگان را دارد. ظاهر فیزیکی او تیپیکال ظاهر تمام آدم بدهای دیزنی است؛ بلند قامت، لاغر به همراه انگشت های اسکلتی و کشیده. جالب است که خیلی از بینندگان او را با شخصیت جعفر از انیمیشن علاالدین مقایسه می‌کنند.

انیمیشن های دیزنی

تشابهات ظاهری فاسیلیر با پرینس (Prince)، خواننده فقید و معروف آمریکایی غیر قابل انکار است. حتی سبک لباس پوشیدن فاسیلیر هم تا حد زیادی به پرینس نزدیک است. اما وقتی به نحوه راه رفتن این دکتر بد ذات توجه می کنیم، نمی‌توان شباهت به مایکل جکسون افسانه ای را نادیده گرفت.

انیمیشن های دیزنی

کرولا از انیمیشن 101 Dalmatians

دیالوگ آشنای «کرولا ظالم، کرولا ظالم…» به شخصیت شرور انیمیشن 101 سگ خالدار اختصاص دارد. احتمالا کروئلا توانسته تمام بینندگان را به وحشت بیندازد، اما نمی‌توان منکر این حقیقت شد که او یکی از خوش استایل‌ترین و خوش لباس‌ترین کاراکترهای دیزنی است.

انیمیشن های دیزنی

از تلولا بنک‌هد به عنوان منبع الهام کرولا یاد می‌شود که اوج فعالیت بازیگری‌اش را در دهه 40 و 50 میلادی سپری کرد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش های او به فیلم Lifeboat، ساخته آلفرد هیچکاک اختصاص دارد که در آن نقش یک خبرنگار صنعت مد را ایفا کرده بود.

انیمیشن های دیزنی

مالفیسنت از انیمیشن Sleeping Beauty

«اما قبل از طلوع روز شانزدهمین تولد پرنسس، او انگشت خود را با سوزن چرخ خیاطی می برد و می‌میرد» مالفیسنت این کلمات را در حالی فریاد زد که طلسم خود را اجرا می‌کرد و از دعوت نشدن به غسل تعمید پرنسس اورورا به شدت خشمگین بود.

انیمیشن های دیزنی

این کاراکتر شرور بر اساس کتاب Little Briar Rose نوشته برادران گریم خلق شده است. الینور آئودلی، بازیگر مطرح هالیوود در سال 1905 به دنیا آمد و در سال 1991 هم از دنیا رفت. نه تنها ظاهر مالفیسنت از این بازیگر الهام گرفته شده، بلکه صداگذاری او هم برعهده آئودلی بوده است.

انیمیشن های دیزنی

آورورا از انیمیشن Sleeping Beauty

فرزند شاه استفان و ملکه لیاه، این پرنسس شخصیتی دلربا، خجالتی و خام دارد. او نماینده تمام و کمال پرنسس‌ها در انیمیشن های دیزنی است.

انیمیشن های دیزنی

با این که آدری هپبورن به عنوان الگوی این شخصیت، بلوند نیست، اما کاراکتر محجوب به حیا، تو دل برو و اندام ریز و باریک او کمک زیادی در طراحی اورورا داشته است.

انیمیشن های دیزنی

پوکوهانکس از انیمیشن Pocahontas

پوکوهانکس از فردی واقعی با همین نام الهام گرفته شده که عضو یکی از قبایل بومی آمریکای شمالی بود و توانسته بود سایر قبایل را با هم متحد کند. در انیمیشن ساخته دیزنی، او به شدت به طبیعت و حیوانات علاقه دارد و می‌تواند با آن ها ارتباط بر قرار کند. او در جریان داستان به نقطه عطفی بین مردم بومی و اروپاییان مهاجر تبدیل می‌شود.

انیمیشن های دیزنی

آیرین بدارد منبع الهام پوکوهانکس شناخته می‌شود. این بازیگر آمریکایی صداپیشگی این کاراکتر را هم برعهده داشته و با نگاهی به تصاویر او می‌توان به راحتی شباهت کم نظیر او و پوکوهانکس را مشاهده کرد.

انیمیشن های دیزنی

اورسلا از انیمیشن Little Mermaid

اورسلا از روی جادوگر دریا در داستان اندرسون اقتباس شده است. اورسلایی که در انیمیشن پری دریایی کوچک می‌بینیم، خواهر شاه تریتون است که به دلایلی از آتلانتیک تبعید شده بود. پس در واقع این زن شیطانی، عمه آریل محسوب می‌شود. او توانست آریل را گول بزند تا در ازای معجونی که به او پاهای انسانی می‌داد، صدایش را فدا کند.

انیمیشن های دیزنی

دیواین به عنوان منبع اصلی الهام اورسلا شناخته می‌شود (1945 تا 1988) که در زمینه خوانندگی، رقص و بازیگری فعالیت می‌کرد. فرم بدن دیواین و حرکات رقص او به شدت به سازندگان در طراحی اورسولا کمک کرده است.

انیمیشن های دیزنی

 کاپتان هوک از انیمیشن Peter Pan

این کاراکتر از رمان پیتر پن نوشته جیمز بری اقتباس شده است. در رمان از او به عنوان نماد واقعی شر یاد می‌شود اما نسخه دیزنی بیشتر حالتی خنده دار و احمقانه دارد.

انیمیشن های دیزنی

مشخص است که ظاهر هانس کانرید و سبیل معروفش تا حد زیادی پرتره کاپیتان هوک را تحت تاثیر قرار داده، اما جالب است که برای صداگذاری این شرور هم از همین بازیگر آمریکایی استفاده شده است.

انیمیشن های دیزنی

پیتر پن از انیمیشن Peter Pan

نسخه دیزنی پیتر پن نسبت به رمان، تا حد زیادی محدود شده و پیچیدگی‌های شخصیتی‌اش را نادیده گرفته شده است. این کاراکتر به حدی معروف است که از او برای توصیف اختلالی به نام سندروم پیتر پن استفاده می‌شود. این سندروم بر افرادی دلالت دارد که با وجود ورود به بزرگسالی، همچنان خود را بچه می‌دانند.

انیمیشن های دیزنی

از بابی دریسکال به عنوان یکی از اولین ستارگان خردسال دیزنی یاد می‌شود که در سن بسیار پایین با این کمپانی قرارداد امضا کرد. علاوه‌بر چهره بابی که در طراحی پیتر پن استفاده شده است، صدای بابی هم وظیفه جان بخشیدن به پیتر را بر عهده داشته است. با ورود بابی به دوره نوجوانی دیزنی تصمیم گرفت تا قرارداد خود را با او فسخ کند و از همین جا نزول بابی دریسکول در دنیای بازیگری شروع شد.

انیمیشن های دیزنی

مد هتر از انیمیشن آلیس در سرزمین عجایب

دو رمان نوشته شده توسط کرول لوئیس، منبع اقتباس این انیمیشن دیزنی به شمار می‌روند. مد هتر دارای شخصیتی دیوانه‌وار است که دلیل آن به مسمومیت حین ساخت کلاه بر می‌گردد. این آقای دوست‌داشتنی شخصیت بی‌ثبات و کله شقی دارد که از مهمانی‌های بی‌پایان چای‌خوری با دوست صمیمی‌اش، خرگوش سفید لذت می‌برد.

انیمیشن های دیزنی

اد وین با سابقه 65 سال فعالیت در دنیای موسیقی و سینما وظیفه صداپیشگی مد هتر را برعهده داشته است. شکلک های خنده دار و عجیب اد باعث شد تا دیزنی او را مدل طراحی مد هتر هم قرار دهد.

انیمیشن های دیزنی

آلیس از انیمیشن آلیس در سرزمین عجایب

بدون شک آلیس در سرزمین عجایب یکی از محبوب‌ترین انیمیشن های دیزنی است؛ پویانمایی که داستان دختر سر به هوایی را به تصویر می‌کشد که توجه کمی به درس های خود دارد، همواره در حال رویا‌پردازی است که ناگهان خرگوش سفیدی را می‌بیند که به سرعت به سمت حفره ای می‌دود. آلیس او را دنبال می کند تا در نهایت خود را در وسط سرزمین عجایب ببیند…

انیمیشن های دیزنی

کاترین بومن، بازیگر انگلیسی زاده 1938 میلادی به صورت ذاتی هم‌خوانی بی‌نظیری با کاراکتر آلیس داشته و به همین دلیل صداپیشگی آلیس به او محول شد. ضمن اینکه از ظاهر کلاسیک و دوست‌داشتنی او هم در طراحی آلیس الگو برداری شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*