خودروهای تیگو

معرفی انواع خودروهای تیگو موجود در بازار به همراه قیمت و مشخصات فنی

شرکت چری که امروزه به نام CAOA CHERY نیز شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی چینی است که از سال 1997 تاسیس شده و در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده خودرو در چین شناخته می‌شود. البته چری به‌صورت مستقل فعالیت نمی‌کند چرا که در سال 2018 کمپانی برزیلی CAOA نصف سهام این شرکت را خرید و به همین دلیل نام شرکت چری به CAOA CHERY تغییر یافت.

در ایران محصولات شرکت چری را همه می‌شناسند چراکه از سال 2004 واردات یکی از خودروهای این شرکت یعنی خودروی MVM به ایران آغاز و پس از آن خودروهای دیگری از جمله خودرو تیگو نیز وارد شده و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

معرفی خودرو تیگو 5 دنده‌ای

در سال ۱۳۹۴ واردات خودرو چری تیگو ۵ دنده‌ای به ایران آغاز شد. استقبال از این خودروی شاسی‌بلند چینی به‌قدری بود که پس از آن مدل‌های دیگر خودرو تیگو از جمله تیگو ۷ اکسلنت، تیگو ۷ لاکچری، تیگو ۵ کامفورت و تیگو ۸ پرو نیز به ایران وارد شدند.

همان‌طور که می‌دانید قیمت خودرو خارجی و داخلی در ایران دارای ثبات نیست و دائما دچار تغییر می‌شود. قیمت خودرو تیگو 5 نیز در این سال‌ها با تغییرات قابل توجه‌ای همراه شده و امروزه با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تیگو

مشخصات ظاهری تیگو 5 دنده‌ای

تیگو 5 از طراحی ظاهری زیبایی بهره می‌برد و طراحی هم‌راستای جلوپنجره و چراغ‌های آن جلوه زیبایی به نمای جلو می‌بخشند. برای طراحی این خودرو از طراحان سابق شرکت‌های مرسدس بنز و پورشه کمک گرفته ‌شده و به همین دلیل طراحی تیگو 5 بسیار زیبا و مطابق معیارهای روز خودروسازی در اروپا می‌باشد.

اگر از نمای کناری به این خودرو نگاه کنید شیب ملایم سقف در نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند. در واقع شرکت چری برای طراحی این خودرو از کراس‌اوورهای ژاپنی و همچنین خودروی تویوتا الهام گرفته است که باعث شده تا ظرافت زیادی را در طراحی تیگو 5 مشاهده کنیم؛ برای مثال خطی از روی دستگیره‌ها تا چراغ‌های عقب تیگو ۵ کشیده شده که باعث زیبایی بیشتر و همچنین حجم‌دهی به بدنه آن شده است.

اما با این وجود طراحی نمای پشتی چندان رضایت‌بخش نیست چراکه چراغ‌های پشتی به صورت جداگانه و بسیار بزرگ طراحی شده‌اند. همچنین عدم هماهنگی این چراغ‌ها با چراغ‌های جلو به وضوح قابل مشاهده بوده و از جذابیت‌های ظاهری تیگو ۵ کم می‌کند.

شرکت چری برای طراحی داخلی این خودرو از شاسی‌بلندهای مطرح جهان الهام گرفته و به همین دلیل طراحی کابین کاملاً رضایت‌بخش است. در واقع در این قسمت صندلی‌های چرمی، چیدمان زیبای نمایشگر و دکمه‌ها و فلزکاری کابین در نگاه اول توجه شما را جلب می‌کنند و باعث می‌شوند تا نمای داخلی این خودرو بسیار لوکس و زیبا جلوه نماید.

اما به طور کل نسل جدید تیگو از جمله تیگو 7 و تیگو 8 پرو از طراحی ظاهری بسیار زیباتری بهره‌ می‌برند و تیگو 5 در مقایسه با آن‌ها حرفی برای گفتن ندارد.

مشخصات فنی تیگو 5 دنده‌ای

خودرو تیگو ۵ دارای ۱۴۹۵ کیلوگرم وزن می‌باشد که با این وجود مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر ۸.۹ لیتر است. این خودرو از یک موتور ۱۹۷۱ سی‌سی بهره می‌برد که توانی معادل ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه دارد و حداکثر گشتاور خروجی آن ۱۸۲ نیوتن‌متر از دور ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ می‌باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳.۹ ثانیه ثبت شده و به همین دلیل تیگو 5 خودروی جوان‌پسندی نیست. همچنین پیشرانه نسبتاً ضعیف این خودرو باعث شده تا برخی از متقاضیان از خرید آن صرف‌نظر کنند!

امکانات خودرو تیگو ۵ دنده‌ای

از مهم‌ترین امکانات تیگو ۵ می‌توان به آینه‌های بغل خودکار، ایموبلایزر، حسگر پارک، چراغ رانندگی در روز، فرمان برقی تلسکوپی، دو ایربگ برای صندلی‌های جلو و… اشاره نمود.

معرفی خودرو تیگو ۵ کامفورت

خودرو تیگو ۵ کامفورت دارای مشخصاتی شبیه به تیگو 5 دنده‌ای است و این دو خودرو دارای تفاوت‌های جزئی نسبت به یکدیگر هستند. در واقع در تیگو ۵ دنده‌ای از دنده دستی استفاده شده که از نظر بسیاری از خریداران تعویض دنده دستی در چنین خودرویی یک ایراد بزرگ به حساب می‌آید. به همین دلیل شرکت چری پس از مدتی تصمیم گرفت تا خودروی جدیدی با نام تیگو ۵ کامفورت را به بازار عرضه کند که این خودرو دارای جعبه دنده‌ای اتوماتیک است.

اما این دو خودرو از نظر ظاهری و دیگر امکانات موجود کاملاً شبیه به یکدیگر هستند با این تفاوت که وزن تیگو ۵ کامفورت ۱۵۳۷ کیلوگرم بوده و از امکانات بیشتری مانند صندلی برقی ۶ حالته راننده، سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور ۷ اینچ لمسی، سیستم استارت بدون کلید، دوربین دید عقب و کروز کنترل بهره می‌برد.

معرفی خودروی تیگو ۷

دو خودروی تیگو ۷ اکسلنت و لاکچری از سال ۱۳۹۶ وارد بازار ایران شده و مورد توجه خریداران قرار گرفتند. این دو خودرو از طراحی ظاهری و امکاناتی مشابه بهره می‌برند و تفاوت‌های جزئی نسبت به یکدیگر دارند. به همین دلیل ابتدا قصد داریم تا تیگو ۷ را از نظر طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات موجود مورد بررسی قرار دهیم و سپس به بررسی تفاوت‌های تیگو ۷ اکسلنت و لاکچری بپردازیم.

تیگو

مشخصات ظاهری تیگو ۷

اگر از نمای روبه‌رو به خودرو تیگو ۷ نگاهی بیندازید در ابتدا جلوپنجره این خودرو با طراحی زیبایش مورد پسندتان قرار می‌گیرد. در طراحی نمای روبه‌رو جلوپنجره دقیقاً در وسط قرار گرفته و نوار کرومی رنگی که در اطراف آن به کار رفته مانند قابی جلوپنجره را در میان می‌گیرد. در میان این جلوپنجره لوگوی چری قابل مشاهده است که دو نوار کرومی از اطراف آن به زیر چراغ‌ها کشیده شده‌اند. چراغ‌های این خودرو حالتی تهاجمی داشته و طراحی مثلثی‌شکل آن‌ها جلوه مدرنی به این خودرو می‌بخشد. همچنین سپر جلو به همراه مه‌شکن‌ها، طراحی نمای جلوی تیگو ۷ را کامل می‌کنند.

در نمای کناری خطوط حجم‌دهنده که از روی گلگیر عقب و گوشه چراغ جلو کشیده شده‌اند نمای زیبایی به این خودرو می‌بخشند و شیب ملایم سقف به همراه زه‌کشی کرومی طراحی بخش کناری را کامل می‌کنند.

اما همان‌طور که در بسیاری از خودروهای چینی شاهد این مسئله بوده‌ایم نمای عقب این خودرو چنگی به دل نمی‌زند چرا که چراغ‌های جداگانه و سپر عقب پلاستیکی به‌عنوان نقاط ضعف این خودرو شمرده می‌شوند.

در طراحی کابین این خودرو نیز می‌توان نقاط ضعف و قوتی را در نظر گرفت. برای مثال از نقاط قوت طراحی داخلی تیگو 7 می‌توان به صندلی‌های لوکس، استفاده از چرم مصنوعی در بخش‌های مختلف کابین، پنل دیجیتال پشت فرمان، مانیتور 9 اینچی، فرمان‌دهی به پخش صوت و… اشاره نمود. اما مانند بسیاری از خودروهای چینی برای ساخت داشبورد از پلاستیک نسبتاً بی‌کیفیت استفاده شده و همچنین فرمان این اتومبیل نیز همجنس داشبورد می‌باشد.

مشخصات فنی خودروی تیگو ۷

خودروی تیگو ۷ از موتوری با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی بهره می‌برد که دارای قدرتی معادل ۱۴۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور خروجی این خودرو ۲۱۰ نیوتن‌متر است که بین ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. صفر تا صد این خودرو در ۱۰.۹ ثانیه ثبت شده، همچنین حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این خودرو وزنی حدود ۱۴۴۰ کیلوگرم دارد که با این وجود مصرف سوخت آن 6.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. به‌علاوه خودرو تیگو ۷ در هر دو مدل اکسلنت و لاکچری از جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد و خوشبختانه از جعبه دنده دستی خبری نیست.

امکانات خودروی تیگو ۷

از مهم‌ترین امکانات تیگو ۷ می‌توان به ایربگ راننده و شاگرد، فرمان برقی، صندلی برقی راننده، صندلی‌های مجهز به گرمکن، کروز کنترل، دوربین دید ۳۶۰ درجه، چراغ‌های روز، سیستم رانندگی اقتصادی، سنسور فاصله سنج جلو و عقب، قفل ایمنی کودک، سیستم ضد سرقت، سیستم هشداردهنده باز بودن درب‌ها، آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، شیشه‌های اتوماتیک برقی و… اشاره نمود.

مقایسه تیگو ۷ لاکچری و اکسلنت

این خودرو در دو مدل لاکچری و اکسلنت در بازار ایران عرضه‌شده و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده مدل پرو آن نیز وارد بازار شود.

اما اگر به مقایسه تیگو ۷ اکسلنت و لاکچری بپردازیم، تیگو ۷ اکسلنت دارای امکانات کامل‌تری نسبت به تیگو ۷ لاکچری می‌باشد؛ برای مثال تعداد ایربگ یا کیسه‌های هوای تیگو ۷ اکسلنت ۶ عدد است که ایمنی این خودرو را افزایش می‌دهد اما در مدل لاکچری تنها دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. تیگو ۷ اکسلنت دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو است و از سانروف پانوراما بهره می‌برد به همین دلیل امکانات بیشتری نسبت به تیگو ۷ لاکچری دارد. اما مشخصات فنی این دو خودرو و همچنین طراحی ظاهری آن‌ها کاملاً شبیه به یکدیگر بوده و تفاوتی در این موارد دیده نمی‌شود.

معرفی خودروی تیگو 7 پرو

پس از موفقیتی که خودروی تیگو در بازارهای جهانی به دست آورد شرکت چری مدل‌های مختلفی از آن‌را به بازار عرضه کرد که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شدند. در ایران نیز استقبال از خودروی تیگو 5 و تیگو 7 باعث شد تا مدیران خودرو از جدید‌ترین مدل‌های تیگو یعنی تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو رونمایی کند. خبرها حاکی از این است که تیگو 7 پرو در ماه‌های آینده وارد بازار می‌شود اما اطلاع دقیقی از قیمت آن در دسترس نیست.

تیگو

بررسی مشخصات ظاهری خودروی تیگو 7 پرو

طراحی تیگو 7 پرو کاملاً متفاوت از تیگو 7 اکسلنت و لاکچری می‌باشد؛ در این خودرو شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ با طراحی مشبک نقطه‌ای هستیم که دقیقاً در قسمت میانی قرار گرفته و هماهنگی خوبی با چراغ‌ها دارد. چراغ‌های تیگو ۷ پرو حالتی کشیده با گوشه‌های تیز دارند که جلوه تهاجمی و مقتدری به این خودرو می‌بخشند. همچنین محل جای‌گیری مه‌شکن‌ها و سپر جلو که با نواری کرومی رنگ از دیگر قسمت‌های نمای جلویی متمایز شده طراحی این قسمت را کامل می‌کنند.

در نمای جانبی اولین چیزی که به نظر می‌رسد انحنای سقف است که حالت تهاجمی خودرو را کامل می‌کند. همچنین در این قسمت حجم‌دهی به بدنه در قسمت درهای ورودی و محدوده گلگیرها، در نگاه اول قابل تشخیص است و رینگ‌های ۱۸ اینچ ۵ پر حالت اسپرت و جوان پسندانه‌ای به این خودرو می‌بخشند.

خوشبختانه طراحی نمای پشتی این خودرو نیز رضایت‌بخش است چراکه از جدیدترین متد طراحی خودرو برای طراحی آن استفاده شده است. بنابراین چراغ‌های به‌هم‌پیوسته به همراه سپر و اگزوزهای اسپرت، طراحی نمای پشتی را کامل کرده و می‌توان به جرات گفت که این خودرو از نظر طراحی ظاهری نقطه ضعف خاصی ندارد.

طراحی فضای داخلی تیگو ۷ پرو چندین برابر بهتر از تیگو ۷ لاکچری و اکسلنت می‌باشد چرا که برای طراحی این بخش از خودرو بی‌ام‌و الگو گرفته شده است. از امکانات موجود در این قسمت می‌توان به صندلی‌های چرمی، نمایشگر تبلتی‌شکل، پنل تمام رنگی پشت فرمان، امکانات رفاهی کنسول میانی، فلزکاری کابین، شارژر بی‌سیم، داشبورد باریک و ادوات چرمی اشاره نمود. همچنین طراحی صندلی‌ها به‌صورت کاملاً ارگونومیک انجام گرفته تا از مشکلاتی مانند کمردرد و گردن‌درد در طول رانندگی جلوگیری به عمل آید.

بررسی مشخصات فنی خودرو تیگو ۷ پرو

از مشخصات فنی تیگو ۷ پرو می‌توان به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با قدرتی معادل ۱۵۷ اسب بخار در ۴۹۰۰ دقیقه اشاره نمود که حداکثر گشتاور خروجی آن نیز ۲۳۰ نیوتون‌متر در ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد. این خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک است و طبق اطلاعات به دست آمده شتاب صفر تا صد آن در 11 ثانیه ثبت شده است. تیگو 7 پرو دارای وزنی معادل ۱۱۴۰ کیلوگرم است و میانگین مصرف سوخت آن ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.

امکانات موجود در تیگو ۷ پرو

از مهمترین امکاناتی که برای تیگو ۷ پرو در نظر گرفته شده می‌توان به ۶ ایربگ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، درب صندوق برقی هوشمند دارای حافظه، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه‌ای هوشمند، فرمان کمکی برقی حساس به سرعت، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای ردیف جلو و تهویه مستقل ردیف عقب، آینه‌های داخلی با عملکرد خودکار ضد انعکاس نور، سانروف پانوراما به مساحت ۱.۱۳ مترمربع، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، نورپردازی داخلی کابین، ترمز پارک برقی، سیستم‌های کنترل پایداری کامل و… اشاره نمود.

معرفی خودرو تیگو ۸ پرو

خودرو تیگو ۸ پرو به‌عنوان گران‌ترین خودروی شاسی‌بلند چینی در ایران شناخته می‌شود. برخی از مشخصات این خودرو بسیار نزدیک به خودروی تیگو ۷ پرو می‌باشد اما تیگو 8 پرو با امکانات کامل‌تری عرضه می‌شود.

بررسی مشخصات ظاهری خودرو تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو از نمای روبه‌رو بسیار شبیه به تیگو ۷ پرو می‌باشد اما اگر با دقتی بیشتر به این دو خودرو نگاهی بیندازیم متوجه برخی تفاوت‌های جزئی می‌شویم؛ برای مثال در تیگو ۷ پرو چراغ‌ها کاملاً به جلوپنجره متصل هستند اما در تیگو ۸ پرو چراغ‌ها از جلوپنجره فاصله دارند و همچنین طراحی مه‌شکن‌ها و سپر جلویی نیز اندکی متفاوت می‌باشد.

اگر از نمای جانبی به این خودرو نگاهی بیاندازیم در ابتدا شیب سقف توجه را جلب می‌کند و اگر دقیق‌تر شویم حجم‌دهی نمای جانبی باعث می‌شود تا جلوه این خودروی چینی افزایش پیدا کرده و نمای جانبی هماهنگی خوبی با نمای جلو و عقب داشته باشد.

در قسمت عقب این خودرو از چراغ‌های جداگانه در طرفین استفاده شده که کاملاً متفاوت با چراغ‌های به‌هم‌پیوسته تیگو ۷ پرو هستند اما این چراغ‌ها به همراه سپر و ۲ اگزوز موجود نمای خوبی به قسمت پشتی می‌دهند.

کابین داخلی این خودرو نیز طراحی رضایت‌بخشی دارد چرا که از دو نمایشگر بزرگ به هم پیوسته در آن استفاده شده که شامل پنل دیجیتال پشت فرمان و رابط سیستم سرگرمی هستند. در این خودرو روکش صندلی‌ها و برخی از دیگر قسمت‌های کابین از چرم مصنوعی تشکیل شده‌اند و فرمان خودرو طراحی D مانندی دارد که حالتی اسپرت به کابین داخلی می‌بخشد. این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت انتخاب مناسبی است چرا که تعداد فضای سرنشینان در آن برای ۷ نفر در نظر گرفته شده که البته دو نفر اضافی شامل کودکان خردسال می‌شوند.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو از موتوری ۱.۶ لیتری بهره می‌برد که مجهز به توربوشارژر بوده و حداکثر توان خروجی آن ۱۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور خروجی این خودرو ۲۹۰ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد. این خودرو از یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برد و شتاب صفر تا صد آن در ۸.۹ ثانیه به ثبت رسیده که عدد قابل توجه‌ای است. این خودرو وزنی معادل ۱۵۴۰ کیلوگرم دارد و با این وجود مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر است.

بررسی امکانات خودرو تیگو ۸ پرو

در تیگو ۸ پرو ۶ کیسه هوا در نظر گرفته شده تا امنیت آن افزایش یابد. همچنین سیستم‌های پایداری و کمک‌راننده این خودرو کامل هستند؛ بنابراین تیگو 8 پرو مجهز به سیستم کنترل نیروی رانش TCS، سیستم ترمزگیری در حالت اضطراری BAS، سیستم ترمز ضد قفل ABS و… می‌باشد.

از دیگر امکانات موجود در تیگو 8 پرو می‌توان به فرمان کمکی برقی حساس به سرعت، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، شیشه‌های جلو و عقب برقی، گرمکن شیشه عقب، چراغ‌های جلو و عقب Full LED، سیستم خوشامدگویی به راننده، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، رادار تصادف از جلو و… اشاره نمود.

سخن آخر

در این مطلب نگاهی به انواع خودروهای تیگو موجود در بازار انداختیم و سعی کردیم تا در رابطه با مشخصات آن‌ها اطلاعات کاملی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. اما پیشنهاد می‌کنیم تا برای مقایسه بهتر این محصولات وارد سایت car.ir شوید چرا که این سایت به‌عنوان مرجع اطلاعات و قیمت خودرو در ایران شناخته می‌شود و دارای قابلیت مقایسه خودروها با یکدیگر می‌باشد. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با ورود به سایت car.ir در رابطه با مشخصات و قیمت خودرو مورد نظر اطلاعات کاملی به دست بیاورید، از قیمت روز لوازم یدکی خودرو آگاهی پیدا کرده و اخبار خودرو را به صورت روزانه دنبال نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*