با شبکه اجتماعی Spotify Live ، رقیب جدید کلاب هاوس آشنا شوید

شبکه اجتماعی Spotify Live پلتفرم صوتی زنده است که با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد به یک رقیب جدی برای کلاب هاوس تبدیل شده است.

در چند سال اخیر پلفترم‌های اجتماعی صوتی به طور چشمگیری در میان کاربران محبوب شده‌اند و نام معروف‌ترین آن‌ها یعنی کلاب هاوس این روزها بسیار شنیده می‌شود. در این میان پلفترم دیگری به نا اسپاتیفای لایو وجود دارد که به نوعی رقیب جدید کلاب هاوس محسوب می‌شود.

شبکه اجتماعی Spotify Live که قبلا با نام Greenroom شناخته می‌شد، یکی از بزرگترین نام‌های بازار در این عرصه بوده و بنظر می‌رسد که این محبوبیت در آینده نیز ادامه پیدا کند. در واقع اسپاتیفای لایو یک پلفترم عالی برای یافتن موزیک‌های جدید، پیدا کردن دوست‌های جدید مطابق با سلیقه خود در موسیقی و حتی ارتباط با هنرمندان مورد علاقه شماست. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این شبکه اجتماعی کسب کنید.

Spotify Live چیست؟

شبکه اجتماعی Spotify Live

Spotify Live یک پلتفرم شبکه اجتماعی از اسپاتیفای است که افراد می‌توانند در آن ارتباط صوتی زنده داشته باشند. به عبارت ساده‌تر می‌توان از آن برای گپ زدن در مورد علاقمندی های خود در این اتاق‌های مجازی استفاده کرد. علاوه بر این هنرمندان می‌توانند از این پلتفرم برای ارتباط با طرفداران خود به شکل جدیدی استفاده کنند.

هر کس که با کلاب هاوس آشنایی داشته باشد فورا می‌فهمد که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم. با آنکه اسپاتیفای لایو هم به کاربران تجربه‌ای مشابه با کلاب هاوس را ارائه می‌کند، اما در آن شما نیازی به دعوت ندارید. علاوه بر این تفاوت‌های دیگری نیز در این پلتفرم‌ها وجود دارد.

دانلود اسپاتیفای لایو اندروید | آی او اس

از Locker Room تا Greenroom و Spotify Live

شروع اسپاتیفای لایو به مارس 2021 برمی‌گردد. این زمانی بود که Spotify برنامه صوتی ورزشی Locker Room را از Better Labs خریداری کرد تا با ورود آن به بازار پلتفرم‌های صوتی لایو کمک کند. این حرکت با عرضه یک پلیر کوچک برای گوش دادن Spotify در فیسبوک و همچنین ایجاد یک پلتفرم پادکست اشتراکی که به سازندگان امکان می‌داد تا برای محتوایی که تولید کرده‌اند هزینه دریافت کنند، تکمیل شد.

Locker Room یک پایه مهم برای اسپاتیفای لایو بود که از آن زمان تا کنون پروژه مهمی برای اسپاتیفای محسوب می‌شده. اسپاتیفای پس از خرید Locker Room و Better Labs به سراغ Green Room رفت. آوریل 2022 بود که اسپاتیفای تصمیم گرفت نام پلتفرم را به Spotify Live تغییر دهد. هم اکنون اسپاتیفای در 135 مارکت منحصر به فرد سراسر جهان در دستگاه‌های iOS و Android در دسترس است. ویژگی‌های آن با بسیاری از همتایان خود از جمله Clubhouse، Twitter Spaces و Facebook Live Audio Rooms برابری می‌کند.

نحوه استفاده از شبکه اجتماعی Spotify Live

برنامه اسپاتیفای لایو عمدتا هنوز هم از کدهای اپلیکیشن Locker Room در هسته مرکزی خود استفاده می‌کند. رابط کاربری فعلی آن تا حد زیادی شبیه به رابط کاربری استریم اسپاتیفای است. برای ورود به برنامه باید حساب اسپاتیفای خود را وارد کرده و بعد علاقمندی‌های خاص خود را انتخاب کنید، در این صورت برنامه به شما کمک می‌کند تا چیزهایی که بیشتر دوست دارید را ببینید. برای یافتن و شرکت در چت‌های صوتی باید به گروه‌های داخل برنامه بپیوندید. این برنامه، فضایی برای مکالمه به صورت لایو یا زنده است که در اتاق‌های (rooms) مختلف مجازی صورت می‌گیرد.

هر کاربر می‌تواند یک اتاق در این پلتفرم ایجاد کند و دیگران را به پیوستن در آن دعوت کند. پس از انتخاب موضوع، می‌توانید ارتباط لایو را در اتاق آغاز کنید. همچنین این برنامه از تعدادی استراتژی شخصی سازی اسپاتیفای استفاده می‌کند و توصیه‌هایی هدفمند به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران مکالمه کننده اتاق در بالای صفحه ظاهر می‌شوند که با آیکون‌های پروفایل گرد نشان داده می‌‌شوند. آیکون شنوندگان نیز در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. هر اتاق در Spotify Live دارای گزینه‌های بیصدا و همچنین کنترل گردانندگی و اداره است.

همچنین ممکن است شنوندگان روی صحنه آورده شوند و به جلسات صوتی زنده دعوت شوند. هر روم در اسپاتیفای لایو می‌تواند ۱۰۰۰ عضو داشته باشد که ممکن است این ظرفیت در آینده افزایش یابد. کاربران شنونده در اتاق می‌توانند با گوش کردن به مکالمات دیگران، درخواست برای صحبت یا تایپ واکنش‌های خود نسبت به موضوع یا صحبت دیگران در طول یک جلسه لایو شرکت کنند.

تفاوت میان کلاب هاوس و اسپاتیفای لایو

شبکه اجتماعی Spotify Live

در حالیکه بنظر می‌رسد شبکه اجتماعی Spotify Live برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن‌های موجود در بازار از جمله کلاب هاوس را دارد، اما در عوض عملکرد‌های متفاوت زیادی هم دارد که آن را از سایرین متمایز می‌کند. اسپاتیفای لایو یکی از اولین برنامه‌های صوتی زنده‌ای بود که قابلیت چت زنده را به کاربران ارائه کرد. میزبان‌ها اختیار آن را دارند که این قابلیت را فعال کنند، همچنین آن‌ها می‌توانند فایل صوتی جلسه لایو را درخواست کنند و امکان ویرایش فایل و تبدیل آن به پادکست را داشته باشند. برنامه Clubhouse ویژگی چت درون اتاقی خود را در اوایل سال 2022 اضافه کرد.

از این رو Spotify Live یکی از اولین برنامه‌هایی است به اجازه ضبط جلسات صوتی را به کاربرانش می‌داد. در حالیکه کلاب هاوس در سه ماهه آخر سال 2021 قابلیت ضبط مکالمات را به پلتفرم خود اضافه کرد. همچنین این برنامه سعی دارد تا مشکلاتی که در پلتفرم‌های دیگر نظیر کلاب هاوس دیده می‌شد را برطرف سازد. برای مثال تاکنون گزارش‌های زیادی درباره‌ی رعایت نکردن مقررات برنامه، حرف‌های نژاد پرستی و زن ستیزی در اتاق‌های گفتگو به گوش رسیده است. در حالیکه معیار Clubhouse افزایش و پیشرفت در تعداد فالووهاست، اسپاتیفای لایو کیفیت محتوای کاربر در پلتفرم را در اولویت قرار می‌دهد.

آنچه اسپاتیفای برای Spotify Live در نظر دارد

شبکه اجتماعی Spotify Live

این شرکت قصد دارد به‌روزرسانی‌های بیشتری را زمینه پخش زنده و محتوای برنامه‌ای مرتبط با فرهنگ، هنر و سرگرمی انجام دهد. همچنین این برنامه قصد دارد که کاربران بیشتری را جذب خود کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشد، به ویژه مخاطبانی که عاشق موسیقی هستند و می‌خواهند با هنرمندان مورد علاقه‌شان تعامل و ارتباط داشته باشند.

علاوه بر این اسپاتیفای لایو امیدوار است که ویژگی‌های بیشتری را برای ارائه تجربه کاربری خوب و متمایز کردن خود از سایر رقبا اضافه کرده و در اختیار کاربران قرار دهد. اسپاتیفای به هنرمندان اجازه می‌دهد تا از طریق کانال Spotify for Artists به اسپاتیفای لایو دسترسی داشته باشند. این یک افزونه رایگان است که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا تجزیه و تحلیل عمیق‌تری داشته باشند و طرفداران آن‌ها را بهتر بشناسند و درک کنند. علاوه بر این مورد توصیه‌های تبلیغاتی و حمایت شده نیز دارد که گزینه‌های کسب درآمد بیشتری را برای سازندگان در آینده ارائه می‌کند.

آیا برنامه اجتماعی Spotify Live می‌تواند در رقابت با کلاب هاوس پیروز شود؟

تاکنون سرمایه گذاری اسپاتیفای در بازار پلفترم‌های صوتی زنده کاملا موفق بوده است. این برنامه نه تنها به یکی از بهترین پلتفرم‌های صوتی زنده در بازار تبدیل شده است، بلکه ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری را نیز ایجاد کرده است که رقبای آن حتی به این موارد فکر هم نمی‌کردند. بنظر می‌رسد که اسپاتیفای لایو به رشد خود ادامه خواهد داد، به خصوص با توجه به آنچه در آینده نزدیک برای این برنامه در سر دارد.

با آنکه به نظر می‌رسد ویژگی‌های اسپاتیفای لایو همچنان با برخی از عملکردهای اصلی ارائه شده در کلاب هاوس شباهت دارد، اما همچنان دارای امضای شخصی سازی و قابلیت‌های اسپاتیفای است تا آن را به همان اندازه منحصر به فرد کرده و آن را به یکی از بزرگترین رقبای پلتفرم‌های صوتی زنده تبدیل کرده است. بنابراین همچنان ممکن است اسپاتیفای لایو تغییر دهنده بزرگ در تجربه صوتی زنده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*