اینترنت

وزیر ارتباطات: اگر کیفیت بهتر شود، اینترنت گران خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت است گفت اپراتورها با افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی باید کیفیت خدمات خود را نیز افزایش دهند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد قسمت زیادی از حوزه ارتباطات توسط دولت به بخش خصوصی واگذار شده و به همین دلیل لایه اول در اختیار بخش خصوصی قرار دارد. وی افزود ما نیز به عنوان حاکمیت تنظیم‌گر این حوزه وظیفه داریم برای آنها منابع لازم را فراهم کنیم تا بتوانند خدمات مناسبی را به کاربران خود ارائه دهند.

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد فرکانس یکی از منابع اصلی در حوزه ارتباطات محسوب می‌شود و این وزارتخانه باید فرکانس‌های ضروری را برای اپراتورها تامین کند که البته فرکانس‌هایی که در گذشته تامین شده بود در حال حاضر اشباع شده است. در واقع سال قبل حدود 2300 فرکانس واگذار کردیم، اما اپراتورها برای فعال کردن فرکانس جدید به تجهیزات و منابع مالی زیادی احتیاج دارند.

افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت

زارع پور در ادامه بیان کرد اپراتورها بر این باورند که قیمت تعرفه‌ها با وجود افزایش تورم، دستمزدها و هزینه نگهداری تجهیزات تغییری پیدا نکرده و عدم تغییر تعرفه‌ها باعث کاهش کیفیت شده است. از این رو تصمیم بر آن شد تا اپراتورها قیمت بسته های اینترنتی خود را برای بهبود کیفیت شبکه افزایش دهند. وی خاطرنشان کرد البته وزارت ارتباطات با هر نوع افزایش قیمتی که باعث ارتقا کیفیت نشود مخالف بوده و در صورت عدم افزایش کیفیت با اپراتورها برخورد خواهد کرد.