10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر ، رقیب سرسخت تسلا مدل S

لوسید ایر، رقیب پرحاشیه و سرسخت تسلا مدل S، بالاخره راه خود را به خیابان‌ها باز کرد. در ادامه به 10 ویژگی‌ برتر و متمایز این سدان لوکس برقی می‌پردازیم.

تعریف خودروهای برقی امروزه در کاربرد، فلسفه و عملکرد، تنها به گزینه دوست‌دار محیط زیست محدود نمی‌شود. یک بازار رده‌بالا و گران‌قیمت برای این وسایل نقلیه وجود دارد که مشخصات، فناوری و تجمل را به حداکثر می‌رساند. در نوک این قله، لوسید ایر ایستاده که سرانجام، شاهد تحویل آن به مشتریان منتظر و ورود آن به خیابان‌ها هستیم.

لوسید که به‌‌عنوان یک شرکت باتری‌سازی فعالیت خود را آغاز کرد، از همان ابتدا تصمیم گرفت که پروژه تسلای ایلان ماسک را به‌عنوان یک فناوری تعیین کننده و آینده‌نگر مورد پذیرش قرار دهد. در مدت زمان نسبتا کوتاهی، لوسید توانسته تا نسخه‌ لوکس محصول ایر را منتشر کند که عملکرد و باتری را به بالاترین سطح خود می‌رساند. این شرکت هم‌چنین با انتصاب معاون سابق مهندسی تسلا و مهندس ارشد مدل S، پیتر راولینسون، به‌ سمت مدیرعامل/مدیر ارشد فناوری، توانسته تا امتیازاتی را در مقایسه با نزدیک‌ترین رقبای خود کسب کند.

خودروی Air در یک بخش کلیدی پا را فراتر از مدل S گذاشته و ویژگی‌هایی باورنکردنی را ارائه می‌دهد. در این بخش، به 10 مورد از بهترین ویژگی‌های خودرویی که مسلما کامل‌ترین وسیله‌نقلیه الکتریکی موجود در بازار است، خواهیم پرداخت.

10 ویژگی شاخص لوسید ایر

10- اتصالات پایدار با الهام از کالیفرنیا

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

بسته به منبع برق شما، ممکن است لوسید ایر از همان لحظه اولیه خریداری، از لحاظ مصرف کربن کاملا خنثی و در سطح صفر عمل کند. آلایندگی صفر این خودرو، تنها محدود به رانندگی نیست. لوسید ادعا کرده که با بهره‌گیری از نوآوری EV که بیش‌ترین استفاده را از منابع زمین دارد، در حال پیشروی است. این شرکت معتقد است که گزینه‌های طراحی آن از کالیفرنیا، یعنی ایالتی که لوسید در آن استقرار دارد، الهام گرفته شده است.

این تعهد شامل فضای داخلی خود نیز می‌شود که دارای “چوب پایدار” از درختانی مانند اکالیپتوس، گردو و بلوط قرمز است. آستر پارچه‌‌ای بخش‌های خاص نیز به‌طور ترکیبی از 100% نخ بازیافتی یا پشم آلپاکا و با حداقل رنگ‌آمیزی تشکیل شده است. سپس به متریال چرم می‌رسیم که شرکت “Bridge of Weir” وظیفه تامین آن‌را برعهده دارد. به‌ گفته این چرم‌ساز، کم‌ترین میزان تامین چرم کربنی در جهان، با میزان تنها 1.1 کیلوگرم CO2 در هر پوست فرآوری شده، متعلق به آنهاست. همه این موارد باعث شده تا لوسید ایر، به یکی از خودروهای پایدار در داخل و خارج کابین تبدیل شود.

9- قابلیت خواباندن صندلی عقب و ویژگی‌های متعدد راحتی

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

Lucid Air به‌عنوان یک وسیله نقلیه لوکس طراحی شده و متریال مورد استفاده در آن، فراتر از موادی بوده که داخل یا خارج خودرو را پوشش داده است. با اینکه تجربه لذت‌بخش رانندگی، سرگرم‌کننده است، اما مسافران نیز باید به همین میزان اوقات خوبی را در خودرو سپری کنند. در کنار ویژگی‌هایی که در یک وسیله نقلیه لوکس، مانند گرم‌کن صندلی و ماساژور مورد انتظار است، در لوسید ایر صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا فضای قابل استفاده در کابین و هم‌چنین فضای قرارگیری پا به حداکثر برسد.

لوسید ادعا کرده که منحصربه‌فردترین گزینه موجود در صندلی‌های ایر، به‌روش‌های مختلفی از آسمان الهام می‌گیرد. صندلی‌های عقب که با نمونه‌های استفاده شده در جت مشابهت دارد، قابل خم شدن هستند و دید فوق‌العاده‌ای را از طریق سایبان خودرو در اختیار مسافران قرار می‌دهند. در تئوری، این قابلیت در صورت تابش خورشید، ممکن است آزاردهنده باشد. اما لوسید به این موضوع نیز توجه داشته و لایه‌های محافظی را در شیشه‌های بالای آن تعبیه کرده که از سرنشینان خودرو در برابر گرما و تابش شدید نور محافظت خواهد کرد.

8- سایبان شیشه‌ای که کابین راننده و فضای داخلی را پوشش می‌دهد

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

ویژگی‌های برگرفته از جت، تنها به صندلی‌های عقب محدود نیست. لوسید به نمایشگری شیشه‌ای با رزولوشن 5K در کابین خود مجهز است. این صفحه‌نمایش در موقعیتی قرار گرفته که همه ابزارهای راننده در آن قرار دارند، بنابراین می‌توانید سرعت، مسافت پیموده شده، شارژ باقی‌مانده و دیگر موارد را مانند یک خلبان مشاهده کنید. حتی بخشی که برای شخصی‌سازی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود، “پنل خلبان” نام‌گذاری شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این وسیله نقلیه که در کنار الهام از جت‌های شخصی، بسیار فانتزی است، “سایبان شیشه‌ای” نام دارد که باعث شده تا فضای وسیع داخل، جادارتر القا شود. لوسید با یافتن راه‌هایی برای کوچک کردن جنبه‌هایی چون اجزای تشکیل دهنده پیشرانه، بدون به‌خطر انداختن عملکرد آن، به چنین فضای داخلی بزرگی دست یابد. به‌طور کلی، لوسید مدعی است که در یک سدان متوسط، بدون محدود کردن فضای ذخیره‌سازی، ابعادی در حد و اندازه یک شاسی‌بلند را ارائه می‌کند. در کنار محفظه‌های متعدد در کابین Air، یک صندوق عقب دولایه و بزرگ نیز به‌چشم می‌خورد.

7- موتورهای کوچک و سبک با عملکردی چشم‌گیر

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

با وجود طراحی مینیاتوری برای ایجاد فضای حداکثری داخلی و ذخیره‌سازی خودرو، پیشرانه و قدرت ایر از عملکرد مناسبی برخوردار است. هر یک از دو موتور لوسید می‌توانند تا سقف 670 اسب بخار نیرو تولید کرده که با در نظر گرفتن وزن 72 کیلوگرمی هر یک، بازدهی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. همه این موارد، بخشی از چیزی است که لوسید آن‌را “LEAP” یا “Lucid Electric Advanced Platform” (پلتفرم پیشرفته الکتریکی لوسید) می‌نامد. این پلتفرم متشکل از دو موتور است که به ادعای شرکت، از لحاظ ابعاد و وزن، قوی‌ترین در جهان هستند. با استفاده از ترانزیستورهای اثر میدانی پیشرفته سیلیکون کاربید، در کنار مصرف حداقلی انرژی، محدوده پیمایشی وسیع ایر تضمین شده است.

پیشرفت‌های لوسید در زمینه توسعه موتور و باتری در اینجا متوقف نمی‌شود. پیتر راولینسون، مدیرعامل شرکت، گفته است که این پیشرفت‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا در آینده مدل‌هایی را ارائه دهند که به محدوده رقابتی از بسته‌های باتری نسبتا کوچک‌تر دست یابند، بنابراین در هزینه، وزن و فضا صرفه جویی خواهد شد.

6- عملکردی در سطح یک هایپرکار

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

در وهله اول، لوسید ایر انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که نگرانی‌های محیط‌زیستی دارند. شما می‌توانید آن‌را به میدانی از پنل خورشیدی متصل کنید که روشی فوق‌العاده سبز برای حمل‌ونقل محسوب می‌شود. اما در کنار این مشخصات، نباید این واقعیت را نادیده گرفت که بیش‌تر مشخصات Air با برخی از هایپرکارها برابری می‌کند.

قدرت 1111 اسب بخاری چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد. شتاب ایر از نقطه سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها در عرض 2.5 ثانیه اتفاق می‌افتد. این رقم تنها 0.2 ثانیه کندتر از بوگاتی شیرون است که قیمتی 20 برابری نسبت به محصول لوسید دارد.

تنها موردی که لوسید ایر را از رقابت با هایپرکارها در همه جبهه‌ها باز می‌دارد، حداکثر سرعت 270KM/H آن است. خریداران هم‌چنین باید بین عملکرد و محدوده پیمایشی خودرو، یکی را در اولویت قرار دهند. در واقع، نمی‌توان مدلی را انتخاب کرد که هر دو فاکتور را به‌طور حداکثری ارائه دهد. البته فارغ از نسخه انتخابی، حداکثر سرعت 270 کیلومتری در همه مدل‌ها یکسان خواهد بود.

5- ویژگی‌های پیشرفته کمک‌راننده

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

دو قابلیت Dreamdrive و Dreamdrive Pro به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تر، سیستم‌های کمک‌راننده لوسید را تشکیل می‌دهند.

Dreamdrive حول شبکه‌ای از 32 حسگر متشکل از 14 دوربین نامرئی، پنج سنسور رادار، چهار دوربین دید فراگیر و چندین حسگر اولتراسونیک است. دو مدل Air Grand Touring و Air Dream Edition به‌صورت استاندارد با ویژگی Dreamdrive Pro عرضه می‌شوند. سیستم پرو، شامل تمام موارد فوق در کنار یک فاصله‌یاب لیزری با میدان دید فوق‌العاده گسترده است. این حسگر به شما کمک می‌کند تا هنگام رانندگی در بزرگراه یا حرکت در ترافیک سنگین، مسیر خود را حفظ کنید. این قابلیت هم‌چنین در تمام شرایط آب و هوایی، عملکرد یکسانی خواهد داشت.

لوسید هم‌چنین 30 ویژگی دیگر کمک‌راننده از جمله پارک خودکار، ترمز خودکار و دید پرنده در هنگام مانور را ارائه داده است. اگرچه ممکن است هنوز چند سالی با وسایل نقلیه کاملا خودران فاصله داشته باشیم، اما لوسید قصد دارد یک “حالت خلبانی” را به ایر اضافه کند که راننده اجازه خواهد داد تحت شرایط خاص، دست‌های خود را برای مدتی طولانی از روی فرمان بردارد.

4- قابلیت‌های پیشرفته ایمنی

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

هنگامی‌که با سرعت بالا در بزرگراه در حال تردد هستید، سایبان شیشه‌ای ممکن است کمی ظریف و شکننده به‌نظر برسد، با این‌حال جای نگرانی نیست. Air با در نظر گرفتن جوانب کامل ایمنی ساخته شده است. لوسید به‌وسیله ساخت خودروهای خود با قاب آلومینیومی متصل، بدون انباشته شدن وزن، استحکام ساختاری را به محصولات خود اضافه می‌کند. این خودرو با بهره‌گیری از 9 کیسه هوای ایمنی، از تمامی سرنشینان در برابر ضربات مختلف محافظت می‌کند. صندلی‌های عقب نیز به دو لنگر مجهز هستند که برای افزایش ایمنی در هنگام قرارگیری صندلی کودک طراحی شده‌اند و شیشه‌های اطراف خودرو نیز به‌دلیل چند لایه بودن، امکان شکسته شدن را تقریبا غیرممکن کرده است.

ایر در کنار ویژگی‌های ایمنی، برای پیش‌گیری از حوادث از امکانات خاصی برخوردار است. بسته باتری در موقعیتی برای بهبود هندلینگ وسیله نقلیه قرار گرفته که به رانندگان کمک می‌کند تا از موقعیت‌های خطرناک اجتناب کنند. سیستم کمک‌راننده DreamDrive هم‌چنین برای کمک به جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در هنگام رانندگی نیز کاربرد دارد. به‌ گفته لوسید، نرم‌افزار این سیستم جهت حفظ ایمنی وسیله نقلیه و سرنشینان، تصمیماتی ثانیه‌ای را اتخاذ خواهد کرد. به گفته سازنده، طراحی ایر به‌گونه‌ای بوده که از استانداردهای ایمنی جهانی نیز فراتر برود.

3- شارژ فوق سریع و رایگان

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

با افزایش قیمت بنزین، هزینه هر مایل یک خودروی تمام الکتریکی، احتمالا مقرون به‌صرفه خواهد بود. اوضاع زمانی بهتر می‌شود که برای تامین نیروی مورد نیاز خودرو، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نشود! این همان چیزی است که لوسید به مشتریان خود که قبل از ژوئن 2022 یک دستگاه Air را پیش‌خرید کرده‌ باشند، ارائه می‌شود. این افراد می‌توانند لوسید ایر خود را تا سال 2025 و به‌صورت رایگان از طریق هر یک از 750 ایستگاه‌ Electrify America شارژ کنند. این ایستگاه‌ها هم‌چنین با پشتیبانی از شارژرهای فوق سریع 350 کیلوواتی، می‌توانند ظرف مدت 20 دقیقه، خودروی ایر را برای محدوده پیمایش 480 کیلومتر شارژ کنند.

2- محدوده پیمایشی 480 کیلومتری تنها با 20 دقیقه شارژ

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

برد و زمان شارژ، دو نگرانی بزرگ در ارتباط با هر وسیله نقلیه الکتریکی است. اگر بنزین خودروی معمولی یا کراس‌اوور هیبریدی شما کم باشد، می‌توانید خودروی خود را دوباره پر کنید و در عرض چند دقیقه مجدد به‌ مسیر خود ادامه دهید. در مقابل، با یک خودروی الکتریکی، ممکن است مجبور شوید ساعت‌ها برای شارژ مجدد آن وقت بگذارید. این مشکل در لوسید ایر جایی ندارد و این خودرو قادر است تا در عرض کم‌تر از 20 دقیقه، به بردی معادل با 480 کیلومتر برسد. برای دستیبابی به این سرعت، باید Air را به یک شارژ سریع DC با قابلیت پشتیبانی از حداکثر سرعت 300 کیلووات بر ساعت متصل کنید. البته این شارژرها در حال حاضر، در همه مکان‌ها در دسترس نیستند.

به گفته لوسید، معماری 900 ولتی الکتریکی ایر، شارژ سریع در کوتاه‌ترین زمان را ممکن ساخته است. حتی اگر در ایستگاه‌های شارژی هستید که فاقد شارژرهای سریع هستند، با تکیه بر فناوری داخلی ایر می‌توان به حداکثر بهره‌وری رسید. شارژر تقویت‌کننده Wunderbox Air، قبل از تنظیم و تقویت ولتاژ ورودی، قابلیت‌های یک ایستگاه شارژ را شناسایی کرده تا به ارائه سریع‌ترین شارژ ممکن کمک کند.

1- بیش‌ترین محدوده پیمایشی در میان تمام خودروهای برقی

10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر

احتمالا برجسته‌ترین نقطه قوت لوسید ایر در مقایسه با رقبا، حداکثر برد فوق‌العاده 836 کیلومتری آن، در بالاترین مدل از این محصول است. این طولانی‌ترین مسافتی است که یک خودروی الکتریکی در حال حاضر می‌تواند طی کند. در شرایط ایده‌آل، می‌توان با یک‌بار شارژ کامل، از شهر نیویورک به بوستون، سپس تا پنج مایلی فیلادلفیا رانندگی کرد. محدوده اضافی نیز بدین معنا است که فواصل میان هر شارژ بلندتر خواهد شد. با زمان شارژ پایین و محدوده پیمایشی بالا، از اتصال وقت‌گیر و پیوسته به برق بی‌نیاز خواهید شد.

برترین خودروی حال حاضر تسلا، یعنی مدل S و قهرمان سابق مسافت‌های بلند، با ورود ایر به رتبه دوم سقوط کرده است. اگرچه می‌توان با یک بار شارژ این خودرو نیز مسافت چشم‌گیر 650 کیلومتری را طی کرد، اما اختلاف 185 کیلومتری با لوسید ایر، کاملا محسوس خواهد بود.