دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ به زودی در بازار؛ تفاوت اصلی با نسخه پرایم چیست؟

دیگنیتی پرستیژ به عنوان شاسی بلند جدید بهمن موتور به زودی به بازار عرضه می‌شود، اما نسخه پرستیژ دیگنیتی با نسخه پرایم چه تفاوتی دارد؟ در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت بهمن موتور مدتی قبل با عرضه شاسی بلند چینی دیگنیتی پرایم توانست نگاه بسیاری از مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. این خودروساز بزرگ بخش خصوصی کشور اکنون پس از موفقیت نسخه پرایم دیگنیتی قصد دارد نسخه جدیدی از آن را با نام پرستیژ به بازار عرضه کند. در همین راستا تبلیغات محیطی دیگنیتی پرستیژ توسط بهمن موتور نشان می‌دهد به زودی شاهد معرفی و عرضه این خودرو به بازار خواهیم بود.

مشخصات دیگنیتی پرستیژ 

دیگنیتی پرستیژ

بر اساس اطلاعاتی که شرکت بهمن موتور روی بیلبوردهای تبلیغاتی درج کرده، دیگنیتی پرایم به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ GDI مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 230 اسب بخار را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. سیستم صوتی پایونیر با آمپلی‌فایر مجزای ۱۵۰ وات نیز یکی دیگر از تجهیزات برجسته این شاسی بلند محسوب می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از لحاظ ظاهری نیز نسبت به نسخه پرایم ارتقا پیدا کرده و اکنون به‌روزتر شده است. در واقع طراحان با ایجاد تغییرات جزئی در بخش سپر جلو و چراغ مه شکن این خودرو باعث شدند تا به خودروهای اروپایی و آمریکایی تبدیل شود. همچنین طراحی رینگ 20 اینچی و بازطراحی اگزوز باعث شده تا دیگنیتی پرستیژ جذاب‌تر از پرایم به نظر برسد.

تفاوت نسخه پرستیژ دیگنیتی با نسخه پرایم

خودرودیگنیتی پرستیژدیگنیتی پرایم
موتور2.0 لیتری توربو1.5 لیتری توربو
قدرت231 اسب بخار148 اسب بخار
گشتاور355 نیوتن متر220 نیوتن متر
گیربکسشش سرعته اتوماتیکاتوماتیک CVT
حجم باک58 لیتر58 لیتر
مصرف ترکیبی7.3 لیتر

 

دیگنیتی پرستیژ

قوای محرکه به عنوان تفاوت اصلی دیگنیتی پرستیژ با نسخه پرایم محسوب می‌شود. نسخه پرستیژ به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم GDI ساخت بوش مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 230 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین یک گیربکس AT6 به عنوان جدیدترین نسل پاورتک هیوندای وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

دیگنیتی پرستیژ

گفتنی است قوای محرکه دیگنیتی پرستیز با تولید قدرتی برابر با 230 اسب بخار باعث شده تا این خودرو به یکی از قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار ایران تبدیل شود؛ چرا که سایر شاسی بلندهای بازار ایران نظیر رنو کولیوس با موتور 2.5 لیتری قدرتی برابر با ۱۷۱ اسب بخار را ارائه می‌دهد. همچنین شاسی بلند هیوندای سانتافه از قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار، هیوندای توسان از قدرت ۱۵۵ اسب بخار، کیا اسپورتیج از قدرت ۱۷۶ اسب بخار و کیا سورنتو نیز از قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار بهره می‌برند.

زمان عرضه 

دیگنیتی پرستیژ

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که بهمن موتور دیگنیتی پرستیژ را در تیرماه سال جاری به شکل رسمی معرفی خواهد کرد. همچنین مدیران این خودروساز بخش خصوصی اعلام کردند این شاسی بلند جدید طی سال ۱۴۰۱ روانه بازار خواهد شد. از آنجایی که بهمن موتور همواره به وعده‌های خود عمل می‌کند، انتظار می‌رود در سال جاری شاهد عرضه این خودرو به بازار باشیم.