موشک راکت لب

عملیات خارق العاده نجات موشک راکت لب در وسط آسمان + ویدیو

نجات موشک راکت لب در وسط آسمان، یکی از عجیب‌ترین مانورهای فضایی شرکت Rocket Lab است که اخیرا انجام شده است.

کمپانی راکت لب، یکی از شرکت‌های فضایی خصوصی آمریکا است که در زمینه پرتاب ماهواره‌های شخصی و ماموریت‌های فضایی فعالیت می‌کند. مهم‌ترین و پیشرفته‌‎ترین راکت این شرکت، الکترون نام دارد که با تازگی موفق شده است تا بیست و ششمین ماموریت خود را با موفقیت کامل پشت سر بگذارد. اما این ماموریت از یک نظر، با تمامی ماموریت‌های فضایی جهان تفاوت داشت.

نگاهی به مانور نجات موشک راکت لب در وسط آسمان

موشک راکت لب

موشک الکترون از شرکت راکت لب

تکنولوژی راکت‌های چندبار مصرف در حال حاضر، اصلا چیز جدیدی نیست. برای مثال، بارها فرود راکت‌های فالکون اسپیس ایکس را شاهد بوده‌ایم اما شرکت‌های کوچک‌تر، چگونه با این موضوع برخورد می‌کنند؟ اجازه دهید تا با یک ویدیو هیجان انگیز، پاسخ این سوال را بدهیم و سپس به سراغ ابعاد فنی ماجرا برویم.

شرکت راکت لب برای برنامه فرود موشک خود، از یک هلیکوپتر سیکورسکی S 92 دو موتوره استفاده کرده است. این هلیکوپتر، بیشتر در ماموریت‌های نفتی و دریایی استفاده می‌شود اما به نظر می‌رسد که کاربردهای بسیار بیشتری هم داشته باشد. خلبان این پرواز، یک ساعت پیش از شروع ماموریت، در منطقه آزمایش (حدود 240 کیلومتری ساحل نیوزلند) و در ارتفاع 14 کیلومتری از سطح دریا قرار گرفت تا همه چیز را بررسی کند.

موشک راکت لب

راکت الکترون با موفقیت به فضا پرتاب و قسمت پیشرانه این موشک، در ارتفاع 20 کیلومتری از آن جدا شد. پیشرانه‌ها معمولا به وسیله چتر نجات، کاهش سرعت قابل توجهی را پشت سر می‌گذارند و سپس راهی دریا می‌شوند. اما راکت لب قصد دارد تا از این موشک خود، در آزمایش‌های بعدی هم استفاده کند. بنابراین یک چتر نجات اختصاصی با قلاب مخصوص هم برای آن مهیا شده بود تا عملیات بازیابی، به خوبی به پایان برسد. در پایان عملیات، خلبان هلیکوپتر توانست تا موشک راکت لب را در میان آسمان و زمین نجات دهد.

موشک راکت لب

همچنین بد نیست بدانید که شرکت راکت لب قصد دارد تا 36 ماهواره دیگر که شامل ماهواره‌های آلبا اربیتال (Alba Orbital)، آئورا (Aurora Propulsion) و Astrix Astronautics می‌شود را هم با همین روش پرتاب کند. اگر این ماموریت‌ها با پیروزی به پایان برسند، تعداد ماهواه‌هایی که توسط راکت الکترون به فضا پرتاب شده است، به عدد 146 افزایش خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی هالیوودی کردند فقط تبلیغ است قطعا چین و روسیه بطور دیگه عمل خواهند کرد .این فیلم خیلی بچه بازی بود امریکایی ها خالی بند هستند .چرا قبلا در قسمت پایینی راکت لب چتر نجات الکترونیکی از راه دور در پایین تر سطح جو زمین اینستال نکردند؟ حتما یادشان رفته بود.چون ریسک کمتری و خرج کمتری داشت.
    این ویدیو قدرت نوخالی دانشمندهای امریکایی ها است که قدرت نمایی کنند .
    امیدوارم که ایرانی ها به انرژی چهارم مغناطیسی برسند که در پرتاب ماهواره و سرعت کاربرد و قدرتش بیش ۱۰ برابر قدرت اتمی است . پاینده ایران

  2. خیلی هالیوودی کردند فقط تبلیغ است قطعا چین و روسیه بطور دیگه عمل خواهند کرد .این فیلم خیلی بچه بازی بود امریکایی ها خالی بند هستند .چرا قبلا در قسمت پایینی راکت لب چتر نجات الکترونیکی از راه دور در پایین تر سطح جو زمین اینستال نکردند؟ حتما یادشان رفته بود.چون ریسک کمتری و خرج کمتری داشت.
    این ویدیو قدرت نوخالی دانشمندهای امریکایی ها است که قدرت نمایی کنند .
    امیدوارم که ایرانی ها به انرژی چهارم مغناطیسی برسند که در پرتاب ماهواره و سرعت کاربرد و قدرتش بیش ۱۰ برابر قدرت اتمی است . پاینده ایران