قلب تولید آیفون در جهان، قرنطینه شد؛ شهر آیفون کجاست؟

قلب تولید آیفون در جهان، قرنطینه شد؛ شهر آیفون کجاست؟

قرنطینه سراسری شهر آیفون ، که محل استقرار بزرگ‌ترین کارخانه تولید محصولات اپل در جهان است، چالش‌های فراوانی را برای تولید این دستگاه ها به دنبال خواهد داشت.

احتمالا وقتی به چین فکر می‌کنید یا بحثی از آن مطرح است، ژنگژو اولین شهری نباشد که به ذهنتان خطور ‌می‌کند. با این حال، طرفداران اپل احتمالا با این شهر 12 میلیون نفری آشنا هستند، آن هم به این دلیل که بزرگ‌ترین کارخانه آیفون جهان در آنجا مستقر است. این مرکز تولید آیفون که متعلق به فاکسکان اپل بوده، در طول افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید-19 در چین، به کانون توجه تبدیل شده است. پیش‌تر، از آن جایی که کارخانه مستقر در ژنگژو تحت تاثیر قرنطینه‌های اولیه قرار نگرفت، توانست نقشی حیاتی جهت حصول اطمینان از دستیابی اپل به اهداف خود برای تولید آیفون در آوریل 2022 را ایفا کند.

با این‌حال، با ادامه روند صعودی موارد کووید-19 در چین، این ویروس در ژنگژو نیز منتشر شد و طبق گزارش اخیر نشریات چینی، پس از ثبت چهار مورد جدید ابتلا به کرونا، مقامات محلی دستور دادند تا این شهر فورا تحت یک قرنطینه فوری و همگانی یبرای مدت یک هفته قرار گیرد. این تصمیم احتمالا تاثیر عمده‌ای بر زنجیره تامین آیفون اپل خواهد داشت و اگر قرنطینه پس از یک هفته ادامه یابد، می‌تواند به‌ طور بالقوه بر ورود نسل بعدی، یعنی سری آیفون 14 تاثیرگذار باشد.

در ژنگژو، شهر آیفون چه می‌گذرد؟

قلب تولید آیفون در جهان، قرنطینه شد؛ شهر آیفون کجاست؟

در حالی که در اکثر کشورها، پس از نبردی طاقت‌فرسا با ویروس کووید-19، زندگی در حال بازگشت به مسیر عادی بوده، اما در چین داستان کاملا متفاوت است. این کشور تا حد زیادی از فوران مرگ‌بار ویروس در دو سال ابتدایی همه‌گیری در امان بود. با این وجود، افزایش ناگهانی موارد ابتلا طی چند ماه گذشته، مقامات چینی را غافل‌گیر کرده و باعث اعمال قرنطینه‌های گسترده در سراسر کشور شده است. در واقع، چندین بخش از شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن، بیش از یک ماه است که در قرنطینه شدید به سر می‌برند.

و اما در ارتباط با شهر ژنگژو که در گذشته توانسته بود از محدودیت‌ها فرار کند، تصمیم به قرنطینه کردن شهر برای یک هفته، فاکسکان را به شدت غافل‌گیر کرده است. در واقع این مجموعه در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید در این مرکز بود و حتی یک فرآیند استخدام را نیز برای جذب کارگران جدید آغاز کرده بود. این استراتژی هم‌چنین با هدف پیشی گرفتن از برنامه تولید و ایجاد یک مرکز مبتنی بر زنجیره تامین به روش حلقه بسته انجام شد که کارگران را بدون آنکه بر تولید تاثیری بگذارد، از جهان جدا کند.

کارخانه‌های آیفون، تحت تاثیر قرنطینه کووید-19 در چین

قلب تولید آیفون در جهان، قرنطینه شد؛ شهر آیفون کجاست؟

اکثر آیفون‌هایی که در غرب تولید می‌شوند، عمدتا در کارخانه‌های غول‌پیکری مونتاژ می‌شوند که دارای پراکندگی‌های جغرافیایی هستند. برخی از این بخش‌ها در شهر شنژن قرار دارند که ماه گذشته تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفت. در واقع، دو کارخانه تولید آیفون در این شهر به دنبال دستورات قرنطینه، تا پایان آوریل 2022 از کار معلق شدند. شهرهای دیگری که به مراکز بزرگ تولید آیفون شهرت دارند، عبارتند از شانگهای و کونشان که هر دوی آنها نیز در ماه آوریل تحت قرنطینه بودند. در واقع، در مجموع سه کارخانه آیفون در این شهرها تعطیل شدند و بار تولید به طور مضاعف بر دوش واحد ژنگژو قرار گرفت.

قرنطینه طولانی مدت در ژنگژو می‌تواند بر تصمیم اپل مبنی بر انجام سفارشات آیفون در بازارهای سراسر جهان تاثیر بگذارد. در بلند مدت، حتی این مشکل می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر موجودی و تولید مدل‌های نسل بعدی این دستگاه نیز داشته باشد. باید دید که فاکسکان و در نهایت اپل، تا چه اندازه قادر خواهند بود با تهدیدات ناشی از قرنطینه طولانی در ژنگژو مقابله کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*