اپل به دارندگان آیفون 4S که باگ iOS 9 را تجربه کرده‌اند، 15 دلار خسارت می‌دهد!

اپل به دارندگان آیفون 4S که باگ iOS 9 را تجربه کرده‌اند، 15 دلار خسارت می‌دهد!

شش سال پس از شکایت دسته‌جمعی دارندگان آیفون 4S به دلیل کند شدن دستگاه‌ها پس از به روزرسانی، این شرکت سرانجام به پرداخت غرامت رضایت داد.

اپل سرانجام موافقت کرد تا شکایتی که 6 سال پیش علیه این کمپانی، پس از متهم شدن به کند کردن عمدی گوشی‌های آیفون 4S پس از آپدیت iOS 9 مطرح شده بود را حل و فصل کند. این غول مستقر در کوپرتینو هم‌چنین توافق کرده تا به برخی از دارندگان این گوشی قدیمی که تحت تاثیر عملکرد ضعیف آن پس از به روزرسانی قرار گرفتند، به ازای هر نفر 15 دلار غرامت پرداخت کند.

این طرح دعوی جمعی، ابتدا در دسامبر 2015 توسط شاکیانی به نمایندگی از مشتریان آیفون 4S در نیویورک و نیوجرسی تنظیم شد. اپل در پی این شکایت متهم شد که ادعایش در آپدیت iOS 9، عنوان نسخه‌ای بهبودیافته در دستگاه‌های قابل پشتیبانی از جمله آیفون 4S به دروغ عنوان شده است.

شاکیان به‌ طور گروهی با طرح شکایتی علیه اپل، مدعی شدند که مصرف‌کنندگان پس از نصب نسخه iOS 9 بر روی گوشی‌های iPhone 4S، از این آپدیت متضرر شده‌اند. شاکیان معتقد بودند که اپل به اشتباه از سازگاری این نسخه از سیستم‌عامل با آیفون 4S و بهبود عملکرد آن در این گوشی خبر داده است. در واقع، پس از نصب iOS 9، دارندگان این آیفون‌ها، با کاهش قابل توجه عملکرد دستگاه مواجه شده بودند.

اپل به دارندگان آیفون 4S که باگ iOS 9 را تجربه کرده‌اند، 15 دلار خسارت می‌دهد!

اپل، سیستم‌عامل آی او اس 9 را تحت عنوان «پیشرفته‌ترین تجربه موبایل» به بازار عرضه کرد. این آپدیت شامل دستیار فعال سیری، قابلیت تصویر در تصویر در آیپد و دیگر ویژگی‌های جدید بود. اپل در این نسخه وعده داده بود که اصلاحاتی زیربنایی برای افزایش پاسخ‌گویی رابط کاربری اعمال شده است. این در حالی است که شاکیان عنوان کردند که این ادعا، بازاریابی نادرستی برای آیفون 4S که قدیمی‌ترین عضو این خانواده برای دریافت iOS 9 بوده، به وجود آورده است.

طبق این توافقنامه، اپل 20 میلیون دلار برای جبران خسارت به دارندگان آیفون 4S در نیویورک و نیوجرسی که پس از آپدیت به این نسخه عملکرد ضعیفی را تجربه کردند، اختصاص داده است. در این زمینه، وب‌سایتی ایجاد شده که در آن مشتریانی که از حق دریافت این وجه برخوردار هستند، می‌توانند با تکمیل فرمی شامل نام، ایمیل، شماره سریال گوشی و آدرس پستی و ارسال آن، این مبلغ را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*