آب اکسیژنه

آب اکسیژنه

این مایع که با نام انگلیسی (Hydrogen Peroxide) در صنعت شناخته می‌شود، از مواد شیمیایی پرکاربرد است. جهت استفاده از این ماده که با نام هیدروژن پراکسید نیز شناخته می‌شود، گریدهای مختلف با توجه به نوع کاربرد آن انتخاب می‌گردد. به این صورت که برای مواد خوراکی یک گرید خاص و برای سایر مواد نظیر محصولات آرایشی گرید دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از ساختار مولکولی H₂O₂ تشکیل شده است.

کاربردهای آب اکسیژنه

این محلول را در ظروف بسته و کدر نگهداری می‌کنند، چرا که نور و حرارت می‌تواند ساختار مولکولی این ماده را تحت تاثیر قرار دهد. به این صورت که پس از تجزیه ساختار آن به آب و اکسیژن تبدیل خواهد شد. از خاصیت‌های احیا کننده‌ی آب اکسیژنه برای تولید مواردی نظیر گلیسیرین و همچنین روان کننده‌های صنعتی بهره می‌بریم. همچنین خاصیت رنگبری قوی این ماده برای از بین بردن رنگ مواردی نظیر پشم و کنف در صنعت استفاده می‌شود.

این ماده حل شوندگی در آب را به خوبی می‌شناسد. در دمای حدودی ۱۵۰ درجه به جوش می‌آید. هنگام استفاده از این ماده از دستکش و لباس مخصوص استفاده می‌شود اما خاصیت انفجاری ندارد. در صورت تماس این ماده با پوست بدن بلافاصله قسمت‌های تماس یافته و اطراف آن را بشویید و در صورت التهاب آن را به پزشک متخصص گزارش کنید.

آب اکسیژنه

آیا آب اکسیژنه خوراکی است؟

پراکسید هیدروژن در مواردی با غلظت پایین به عنوان دهان شویه استفاده می‌شود. نوع رقیق این ماده برای استفاده منظم در خانه بی خطر است. محلول‌هایی که حاوی 35 درصد آب اکسیژنه هستند می‌توانند خطرناک باشند. بنابراین بدون نظر متخصص از استفاده از این نوع ماده شیمیایی پرهیز شود. در مصارف داروسازی از این ماده استفاده می‌شود که می‌توان آن را یکی از موارد خوراکی این ماده دانست.

رنگ زدایی بسیار قوی

خاصیت اکسید کنندگی فوق‌العاده قوی این ماده، درصد خلوص متفاوت و ترکیب دو گرید تجاری صنعتی و خوراکی در موارد بسیاری مورد توجه قرار می‌گیرد. محصولات بهداشتی، داروسازی، مواد شوینده و… همگی از جمله مواردی هستند که این ماده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. قیمت آب اکسیژنه رابطه مستقیم با نرخ جهانی مواد شیمیایی و حجم آن دارد.

آب اکسیژنه

شرکت کیان پرتو تجهیز، نمایندگی فروش و عرضه کننده بهترین تجهیزات آزمایشگاهی از جمله ترازوهای آزمایشگاهی و دستگاه های فور آزمایشگاهی و انکوباتورها از کمپانی‌های مطرح و همچنین انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محیط‌های کشت از معتبرترین برندهای موجود در بازار فعالیت دارد.

ضمنا به استحضار می‌رساند این شرکت افتخار همکاری با سازمان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی از جمله شرکت‌های نفت و گاز، صنایع مواد غذایی و دارویی و کشاورزی، صنایع فلزات، شرکت‌های آب و فاضلاب، شرکت‌های داروسازی، پژوهشگاه‌های تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را دارد.

جهت مشاوره رایگان و دریافت خدمات و محصولات به نشانی اینترنتی kianpartotadjhiz.com و از طریق شماره‌های تماس 02166577909 و 02166577951 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*