پیام های مخفی سریال شوالیه ماه

پیام‌های مخفی مارول برای بینندگان سریال شوالیه ماه

استودیو مارول در سریال شوالیه ماه – Moon Knight پیام های مخفی و جذابی قرار داده است که اگر آن‌ها را دنبال کنید به یک وب‌سایت منحصربه‌فرد منتقل می‌شوید.

در آثار مارولی معمولاً تعدادی پیام مخفی یا به اصطلاح «ایستراگ» وجود دارد اما آن‌ها در سریال شوالیه ماه کمی نوآوری به خرج داده‌اند و به سراغ «کیوآر کُدها» (QR code) رفته‌اند.

پخش سریال مون نایت از سرویس «دیزنی پلاس» مدتی قبل به پایان رسید و اگر از طرفداران ریزبین مجموعه بوده باشید، احتمالاً از وجود تعدادی کیوآر کد آگاه شده‌اید که در قسمت‌های اول، دوم و پنجم به چشم می‌خورند.

پیام های مخفی سریال شوالیه ماه  

اگر این کدها را با اپلکیشن‌های بارکدخوان گوشی هوشمند خود اسکن کنید، یک وب‌سایت ویژه باز می‌شود که آن‌جا می‌توانید به صورت رایگان به کامیک‌های مون نایت دسترسی پیدا کنید؛ از اولین حضورش در کامیک‌های مارول در سال 1975 تا نسخه‌های اخیر که در سال 2019 منتشر شدند.

پیام های مخفی سریال شوالیه ماه

این تصمیم هوشمندانه جواب داده است و طبق گفته‌ی دیزنی، از این وب‌سایت بیش از یک‌و‌نیم میلیون بار بازدیده شده و کامیک‌های آن بیش از 500 هزار بار خوانده شده‌اند.

اما مارول چگونه تصمیم به انجام این کار گرفت؟ تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال، «گرنت کرتیس» می‌گوید که این ایده از سریال کارتونی محبوبش، «برگری باب» (Bob’s Burgers) آمده است. کرتیس از نوآوری‌هایی که این کارتون در بخش افتتاحیه و اختتامیه به خرج می‌دهد، لذت برد و تصمیم گرفت تا برای سریال شوالیه ماه از رویکرد مشابه‌ای استفاده کند. او می‌دانست که در این سریال، هیچ ابرقهرمان یا شخصیت مشهور مارولی دیگری وجود ندارد، بنابراین می‌خواست که بینندگان از تاریخچه‌ی مون نایت بیشتر بدانند.

پیام های مخفی سریال شوالیه ماه

او بازدید از موزه‌ی «خانه‌ی وحشت» در بوداپست را به یاد آورد، اینکه بازدیدکنندگان می‌توانستند با اسکن کردن کیوآر کدها، جزئیات بیشتری از چیزهایی که می‌بینند، بدست بیاورند. در سریال شوالیه ماه، قهرمان قصه در موزه‌ای در لندن کار می‌کند و در قسمت دوم، او وارد قسمتی از موزه می‌شود که روی دیوارهای آن، کیوآر کد به چشم می‌خورد. گرنت کرتیس با دیدن این بخش، متوجه شد باید دقیقاً چه کار کند.

کرتیس ایده‌ی پیام های مخفی سریال شوالیه ماه را با اعضای استودیوی مارول در میان گذاشت و مورد استقبال قرار گرفت. این کیوآر کدها در هنگام فیلم‌برداری وجود نداشتند و کرتیس با تیم سازنده همکاری کرد تا آن‌ها را با کمک جلوه‌های ویژه‌ به نماها اضافه کند. او نمی‌خواست این کدها در مناطق غیرمنطقی پیدا شوند، بنابراین در قسمت‌های سوم، چهارم و ششم غایب هستند و تنها در بخش‌های داخلی به چشم می‌خورند.

پیام های مخفی سریال شوالیه ماه

به گفته‌ی کرتیس، مارول از این کار هیچ انتظاری نداشت اما امیدوار بود که حداقل یک نفر این کدها را اسکن کرده و به وب‌سایت منتقل شود. «ما می‌دانستیم طرفداران مارول چه قدر تیزبین هستند و مطمئن بودیم در نهایت یک نفر این راز را کشف می‌کند».

مارول هم‌اکنون در حال توسعه‌ی چند سریال و فیلم جدید است و کرتیس امیدوار است که ایده‌ی کیوآر کدها ادامه پیدا کند و در آثار دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

سریال شوالیه ماه نقدهای مثبتی دریافت کرد و از سوی منتقدان و طرفداران مورد تحسین قرار گرفت. این مجموعه فصل دومی نخواهد داشت اما شخصیت مون نایت را احتمالاً در آثار آتی استودیوی مارول ملاقات خواهیم کرد.

آیا شما این پیام های مخفی سریال شوالیه ماه را کشف کرده بودید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*