انتشار شايعاتي از ظرفیت باتری آیفون 6

iphone-6-battery-life

امروز یکی از رسانه‌های چینی گمانه زنی ‌هایی را در مورد میزان باتری آیفون 6 آغاز کرد. طبق خبر منابع این وبسایت، باتری مدل 4.7 اینچی آیفون 6 ظرفیتی بین 1800 تا 1900 میلی آمپر ساعت خواهد داشت. با توجه به اینکه آیفون 5s و 5c از یک مدل 1570 میلی آمپر ساعتی بهره می‌بردند، افزایش میزان ظرفیت طبیعی به نظر می‌رسد.

اما چیزی که موجب سؤال و نگرانی چینی‌ها شده، این است که آیا با توجه به بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش این گوشی، افزایشی حدودا 200 تا 300 میلی آمپر ساعتی کافی به نظر می‌رسد؟!

این منبع همچنین در مورد مدل 5.5 اینچی نیز خبر از وجود یک باتری 2500 میلی آمپر ساعتی داده که اپل تلاش بسیاری برای جادادن آن در این فبلت به خرج داد. احتمالا شما نیز به خاطر دارید که مشکلات باتری از دلایل اساسی تأخیر در تولید آیفون 5.5 اینچی بود.

باتری 2500 میلی آمپر ساعتی برای فبلت آیفون نیز به نظر مناسب می‌رسد، اما مادامی که آن را با دیگر هم قد و قواره‌های حال حاضر بازار مقایسه نکنیم. پرچمدار جدید ال‌جی G3 که صفحه نمایشی 5.5 اینچی دارد از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. گلکسی نوت 3 نیز با 5.7 اینچ اندازه یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است. حال باز هم فکر می‌کنید که ظرفیتی 2500 میلی آمپر ساعتی مناسب به نظر می‌رسد؟

البته واضح است که مقایسه آیفون با یک پرچمدار اندرویدی در بحث مدیریت انرژی چندان جالب به نظر نمی‌رسد، اما به فرض صحت این خبر، سؤال همچنان باقی است که چنین باتری ای کفاف آیفون 6 های بزرگ را خواهد داد یا خیر؟

بحث ظرفیت باتری را نیز اگر ندید بگیریم، گوگل در معرفی اندروید L دست به اقدامی ویژه جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی زده است. آیا اپل نیز چنین پروژه ای را در آینده خواهد داشت یا به میزان مصرف مناسب iOS 8 با آیفون‌های جدید خود اطمینان کامل دارد؟

نیاز به گفتن نیست که این خبر را نیز در حد شایعه در نظر بگیرید تا اطلاعات بیشتر در آینده ای نه چندان دور از پرچمدار جدید آیفون بشنویم.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*