آر اس-3

آر اس-3 ، یک شاسی بلند ارزان قیمت چینی که شاید روانه بازار ایران شود

آر اس-3 به عنوان یک شاسی بلند ارزان قیمت چینی محسوب می‌شود که احتمال عرضه آن به بازار ایران نیز وجود دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

سه شرکت جنرال موتورز، سایک موتور و وولینگ اتوموبیل در سال ۲۰۱۰ طی همکاری با یکدیگر برندی را با نام بائوجون تاسیس کردند. شاسی بلند آر اس-3 یکی از محصولات جذاب این برند محسوب می‌شود که با قیمت ۱۱ هزار و ۲۷۰ دلار تا ۱۴ هزار دلار در بازار چین به فروش می‌رسد.

مشخصات شاسی بلند آر اس-3

آر اس-3

آر اس-3 با وجود قیمت ارزان خود از طراحی ظاهری جذابی نیز بهره می‌برد. در نمای جلو آن شاهد چراغ‌های اصلی بسیار باریک و جلوپنجره بزرگی هستیم که توانسته این خودرو را بیش از پیش جذاب کند. طول آر اس-3 حدود ۴۳۰۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۵۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۰۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز ۲۵۵۰ میلی‌متر اعلام شده است. وزن خالص این خودرو نیز بسته به نوع تریم به ۱۲۱۸، ۱۲۶۰ و ۱۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

آر اس-3

با وجود این که این شاسی بلند ارزان قیمت در بخش ظاهری نمره قابل قبولی دریافت می‌کند، اما شرکت سازنده برای جلوگیری از افزایش قیمت برای آن یک موتور ضعیف ۱.۵ لیتری را در نظر گرفته که در مدل پایه قدرتی برابر با 99 اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. البته قدرت این پیشرانه در تریم بالاتر به ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۱۴۳ نیوتن‌متر می‌رسد.

آر اس-3

ظرفیت باک آر اس-3 به 45 لیتر می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در مدل پایه 5.9 لیتر و در مدل بالاتر 6.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند. در مدل پایه یک گیربکس 6 سرعته دستی و در تریم بالاتر یک گیربکس 8 سرعته CVT قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شرکت سازنده برای تمام چرخ‌ها سیستم ترمز دیسکی و رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی را در نظر گرفته است.

آر اس-3

آر اس-3 همانند بخش ظاهری در بخش کابین نیز به عنوان یک خودرو اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارد. دو نمایشگر دیجیتالی برای تنظیمات سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر به عنوان یکی از امکانات برجسته کابین این شاسی بلند چینی محسوب می‌شود. همچنین طراحان با عناصر کرومی برای دکمه‌های تنظیمی و جزئیات کنسول میانی توانستند کابین را جذاب کنند.

آر اس-3

این شاسی بلند چینی از امکانات رفاهی متعددی چون برف پاک کن عقب، گرم کن آینه به همراه تنظیم برقی، پاور ویندوز هر دو ردیف، پوشش چرم فرمان، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، استراحتگاه دست ردیف جلو، تهویه و گرم کن صندلی، تنظیم برقی صندلی راننده، بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای و استارت دکمه‌ای بهره می‌برد.

آر اس-3

آر اس-3 در بخش ایمنی نیز به امکاناتی چون ایزوفیکس، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، پایداری الکترونیکی، دستار ترمز، EBD، ABS، دوربین عقب، رادار پارک عقب و سامانه ورود بدون کلید مجهز شده است.