گوگل پیکسل 6a

پیکسل 6a گوگل با پردازنده تنسور و قیمت 449 دلار به بازار می‌آید

گوگل از گوشی میان رده Pixel 6a رونمایی کرد. گوگل پیکسل 6a از پردازنده تنسور و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و با قیمت ۴۴۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

گوگل معمولا در مدل‌های پیکسل a خود سخت‌افزار سال گذشته را با قیمتی پایین‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از این نظر پیکسل 6a گوگل چیز هیجان‌ انگیزی برای عرضه ندارد. این گوشی همانند پیکسل 6 و 6 پرو از نسل اول تراشه تنسور بهره می‌برد و قرار است با قیمت ۴۴۹ دلار در اختیار کابران قرار گیرد. هرچند که برخلاف پیکسل 5a که یک نسخه عملا تکراری و کسل کننده از پیکسل 4a 5G بود، میام رده جدید گوگل با پیشرفت‌های نسبتا خوبی همراه شده است.

مشخصات گوگل پیکسل 6a

گوگل پیکسل 6a

اولین تغییر مثبت پیکسل 6a نسبت به نسل قبل را می‌توان طراحی شبیه پیکسل 6 دانست که باعث می‌شود در میان این همه گوشی کسل کننده، متفاوت به نظر برسد. گوگل همچنین اندازه نمایشگر را از ۶.۳۴ اینچ در Pixel 5a به ۶.۱ اینچ کاهش داده است. بدین ترتیب میان رده جدید گوگل تقریبا ابعادی مشابه پیکسل 5 دارد.

داشتن یک گوشی پیکسل مدرن که کمی جمع و جور باشد، قطعا خوب است. از ابعاد که بگذریم، تراشه تنسور گوگل تمامی قابلیت‌های پیکسل‌های گرانتر را نیز به این گوشی آورده است. بنابراین شاهد پشتیبانی از 5G، تراشه امنیتی Titan M2 و قدرت کافی برای کارهای پیچیده‌ای همچون Live Translate گوگل هستیم.

گوگل پیکسل 6a

گوگل آوردن تراشه تنسور به یک گوشی میان رده را یک گام مهم می‌داند و بر این باور است که این تراشه قطعا عملکرد بهتری را نسبت به تراشه‌های قدیمی اسنپدراگون که در گوشی‌های میان رده اندرویدی هستند، ارائه می‌دهد.

در بدنه پشتی گوگل پیکسل 6a دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دیده می‌شوند که نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده‌اند. البته دوربین سلفی این گوشی تفاوتی با نمونه نسل قبل ندارد و هنوز از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. امیدواریم که نرم‌افزار جدید گوگل این بار بتواند استفاده بهینه‌تری از دوربین بکند.

گوگل پیکسل 6a

همچنین گوگل پیکسل 6a به نسخه جدید قابلیت Magic Eraser گوگل برای ویرایش تصاویر و قابلیت Real Tone برای ثبت بهتر جزئیات صورت افراد با پوست تیره مجهز شده است. عضو جدید خانواده پیکسل تا ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد و در سه رنگ سفید، سبز و خاکستری روانه بازار خواهد شد.