پیکسل واچ گوگل

پیکسل واچ ، اولین ساعت هوشمند گوگل سرانجام معرفی شد

گوگل پیکسل واچ به عنوان نخستین ساعت هوشمند گوگل با سیستم عامل جدید WearOS معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات Google Pixel Watch بیشتر آشنا شوید.

بعد از کش و قوس های فراوان، بالاخره پیکسل واچ گوگل به روی صحنه آمد تا به تمام شایعات پایان ببخشد. پس بدون معطلی به سراغ اولین ساعت هوشمند گوگل می‌رویم.

نگاهی به طراحی ظاهری پیکسل واچ گوگل

پیکسل واچ گوگل

ساعت هوشمند فلان بر روی دست ریک استرلو، معاون ارشد اجرایی گوگل در بخش توسعه گجت‌ها

در قدم اول، اجازه دهید تا به ظاهر گرد آن بپردازیم که نمایی لطیف و زیبا را خلق کرده است. در ادامه به دکمه چرخان می‌رسیم که هنوز عملکرد آن برای ما مشخص نیست اما احتمالا این قطعه، شبیه به “crown”  اپل عمل کند. فریم ساعت، به صورت کامل از استیل بازیافتی ساخته شده است که کارهای گوگل در زمینه‌ی مسائل محیط زیستی را به رخ دیگران می‌کشد. نهایتا به بندهای قابل تعویض Pixel Watch گوگل می‌‍رسیم که احتمالا از رنگ بندی گسترده‌ای برخوردار باشند اما این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

مشخصات فنی مبهم و سیستم عامل قابل حدس

پیکسل واچ گوگل

همچنین این ساعت هوشمند زیبا، بر روی سیستم عامل “Wear OS 3” کار می‌کند که از رابط کاربری جدید و بهینه‌تری بهره می‌برد و و برای اتصال آن به گوشی هوشمند خود، باید به سراغ یکی از موبایل‌های اندرویدی با سیستم عامل اندروید 8 به بالا بروید؛ البته اکانت گوگل را هم فراموش نکنید و از آن جایی که صحبت از “Wear OS 3” است، قید آیفون را هم بزنید!

پیکسل واچ گوگل - wear os 3

نمایی از محیط سیستم عامل wear os 3

این سیستم عامل در قسمت‌هایی مثل قابلیت مسیریابی یا نمایش نوتیفیکیشن‌ها، کاملا تغییر کرده است. به علاوه در این نسخه می‌توانید تماس‌های دریافتی خود را از طریق ساعت هوشمند پیکسل، پاسخ دهید. پس تقریبا می‌توان گفت که با یک گلکسی واچ 4 سامسونگ رو به رو هستیم.

پیکسل واچ گوگل

همچنین قابلیت تماس اضطراری یا همان SOS هم در این ساعت تعبیه شده است و با تنظیم کردن آن، می‌توانید روی کمک یکی از نزدیکان یا نیروهای امدادی، حساب کنید.

برنامه‌های ورزشی و روزمره برای پیکسل واچ گوگل

پیکسل واچ گوگل

شما می‌توانید تمامی برنامه‌های اختصاصی گوگل را به همراه برنامه‌های “Fitbit” و برنامه‌های مخصوص سیستم عامل “Wear OS 3″، در ساعت هوشمند پیکسل پیدا کنید. به علاوه، با پیوستن «فیت بیت» به گوگل، قابلیت‌هایی مثل ثبت و مانیتورِ ضربان قلب، ثبت ساعت خواب و بیدار شدن و برنامه‌ی ورزشی خود را هم همیشه به همراه داشته باشید.

پیکسل واچ گوگل

در همین راستا باید بدانید که گوگل، «فیت بیت» را به قیمت 2.1 میلیارد دلار خریده است و اکنون باید “Fitbit” را گوگلی محسوب کنیم. به همین خاطر گوگل تلاش کرد تا ساعت‌های هوشمند این کارخانه مثل فیت بیت ورسا 3 یا فیت بیت سنس را با دستیار هوشمند خود ترکیب کند. اما این موضوع به معنای مرگ Fitbit نیست بلکه خریداران ساعت هوشمند پیکسل می‌توانند با نصب برنامه‌ اختصاصی “Fitbit” بر روی پیکسل واچ، به آخرین تمرین‌های ورزشیِ این شرکت و رژیم‌های غذایی آن دسترسی داشته باشند.

پیکسل واچ گوگل

البته شرکت گوگل، خیال خریداران را از محرمانه باقی ماندن اطلاعات سلامتی آن‌ها، راحت کرده است و قول داده است که تمامی اطلاعاتِ مربوط به سلامتی کاربران، به صورت محرمانه باقی بماند و فقط در اختیار فیت بیت قرار داشته باشد.

در پایان باید بگوییم که این موارد، تنها اطلاعات فنی هستند که تا این جای کار، از پیکسل واچ گوگل می‌دانیم. متاسفانه باید اعلام کنیم که مهندسین گوگل در لو دادن مواردی مثل پردازنده، قیمت، رنگ بندی، صفحه نمایش و موارد دیگر، کاملا سفت و دهن بسته هستند و با انبر دست هم نمی‌شود از آن‌ها حرف کشید. اما باید باور کنیم که یک رقیب قدرتمند، به میهمانیِ ساعت‌های هوشمند وارد شده است و دیگر مدعیان مثل اپل واچ و گلکسی واچ و حتی ساعت‌های هوشمند متنوع شیائومی، دیگر یکه تاز این عرصه نخواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*