پاک کن گوگل در کسری از ثانیه، شما را به استاد فتوشاپ تبدیل می‌‎کند

پاک کن گوگل در کسری از ثانیه، شما را به استاد فتوشاپ تبدیل می‌‎کند

نسخه جدید پاک کن جادویی گوگل Magic Eraser این امکان را می‌دهد تا تنها با یک ضربه، مثل فتوشاپ تصاویر خودتان را ویرایش کنید.

با اینکه در طول کنفرانس I/O، نگاه‌ها عمدتا به مشخصات و طراحی گوشی هوشمند مورد انتظار گوگل، یعنی پیکسل 6a معطوف بود، اما نمایش یکی از ویژگی‌های جدید دوربین آن به لطف نسخه جدید پاک کن گوگل، نشان داد که این شرکت به وضوح برنامه‌هایی را در زمینه فتوشاپ و ویرایش‌های بزرگ عکس در سر دارد.

پیش‌تر، در گوشی پیکسل 6 این شرکت، ابزار قدرتمند پاک کن جادویی گوگل (Magic Eraser) را دیده بودیم که به کاربر این امکان را می‌داد تا به سرعت افراد یا اشیاء ناخواسته را از درون عکس حذف کند. اما اکنون گوگل با اعلام ارتقای ویژگی این ابزار، از قابلیت تغییر رنگ اشیاء موجود در عکس، تنها با یک ضربه، خبر داده است.

نمونه‌ای که گوگل طی رویداد I/O 2022 ارائه کرده، یک عکس ساحلی با جعبه یخی سبز رنگ در پس‌زمینه بود. به جای حذف شی و خراب کردن ترکیب‌بندی، نسخه بهبود یافته پاک کن جادویی گوگل، بدین گونه عمل می‌کند که رنگ و سایه شی به طور طبیعی با کل صحنه ترکیب شود.

این ویژگی احتمالا یک به‌روزرسانی جزئی به نظر می‌رسد، اما بدین معنا است که اکنون ابزار سحرآمیز گوگل به شما این امکان را می‌دهد که ویرایش‌های بسیار بزرگی را بر روی عکس‌های خود، تنها با یک ضربه اعمال کنید که پیش از آن تنها برای استفاده از ماسک‌ها و ابزارهای قطره‌چکان قابل استفاده بود. در واقع نسخه جدید پاک کن جادویی گوگل، همراه با Face Unblur و Motion Mode، بدون استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ، ویرایشی مشابه را به سادگی انجام می‌دهد.

ابزار جدید Magic Eraser، هم‌چنین بدون شک جرقه برخی از بحث‌ها در حوزه «عکاسی در برابر هنر دیجیتال» را برمی‌انگیزد، چیزی که احتمالا دارندگان پیکسل 6a به آن اهمیتی نخواهند داد. هر چند برای سنت‌گرایان، وقتی شروع به اضافه کردن نور یا عناصر دیگر به صحنه‌ای می‌کنید که در تصویر وجود ندارند، مرز بین این دو از بین خواهد رفت. در واقع، فارغ از حذف اشیاء، کارکرد هوش مصنوعی با استفاده از قلم‌موی دیجیتالی بر روی عکس‌ها، این تجربه را به سطح جدیدی می‌رساند.

گوگل در مقابل ادوبی

قابلیت‌ جدید پاک کن گوگل بدین معنا است که فتوشاپ به چیزی شبیه به مسابقه‌ای تسلیحاتی همراه با ابزارهای داخلی مانند Magic Eraser تبدیل می‌شود. این ویژگی نشان می‌دهد که چرا ادوبی اخیرا مارک لووی را که به عنوان مغز متفکر گوشی‌های پیکسل گوگل، به استخدام خود درآورده است.

مارک لووی در گفتگویی با وبلاگ ادوبی به نام Life، فاش کرد که این شرکت در حال کار بر روی یک “برنامه جهانی دوربین” است که برخی از سحر و جادو‌های محاسباتی را که نمونه آن پیش‌تر در گوشی‌های اولیه پیکسل قابل رویت بود، در خود جای خواهد داد.

اما Adobe در واقع رویکردی مخالف با پاک کن جادویی گوگل را در نظر دارد. لووی در ادامه اضافه کرد که در حالی‌که نقش او در گوگل “دموکراتیک کردن عکاسی خوب” بوده، اما هدفش در ادوبی “دموکراتیک کردن عکاسی خلاقانه” است و این به معنای “تلفیق کنترل‌های حرفه‌ای با پردازش تصویر عکاسی محاسباتی” خواهد بود.

در عوض، پاک‌ کن سحرآمیز پیشرفته گوگل ابزاری در دسترس و دقیق بوده که بسیاری از عکاسان مشتاق که ساعت‌ها به پالت رنگی یک صفحه فکر می‌کنند یا منتظر لحظه‌ای مناسب برای ثبت لحظه هستند، با استفاده از آن می‌توانند این عمل را تنها با یک ضربه انجام دهند و استعدادهای خود را در این زمینه شکوفا کنند.

اینکه آیا پاک کن گوگل سلاح قدرتمندتری است یا فتوشاپ ادوبی، بستگی به این دارد که شما به عنوان یک عکاس در کدام سمت قرار گرفته‌اید، با این‌حال، تا به اینجا شکی نیست که گوگل در ساده‌سازی و دسترسی آسان این ویژگی، برگ برنده را در اختیار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*