انتشار مشخصات کامل هواوی Nexus 6P و اطلاعاتی جدید از ال جی Nexus 5X

گوگل سه شنبه همین هفته از نکسوس های جدید خود رونمایی خواهد کرد.نکسوس امسال در دو سایز و توسط دو شرکت هواوی و ال جی ساخته شده اند.نکسوس هواوی Nexus 6P نام گذاری شده و نسخه تولیدی ال جی نیز Nexus 5X نام دارد.حالا در آستانه رویداد گوگل ، مشخصات کامل نکسوس هواوی یا همان نکسوس ۶ پی فاش شده است.همچنین اطلاعاتی جدید از نکسوس ۵X ال‌جی نیز در سایت FCC رویت شده که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

lg-nexus-5-2015

نکسوس ساخت ال‌جی که به احتمال فراوان Nexus 5X نامگذاری خواهد شد، توانست مجوز کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) را کسب کند.همانطور که می دانید تمامی دستگاه های وایرلس که گوشی های هوشمند نیز جزوی از آنها محسوب می شوند، می بایست قبل از ورود به بازار آمریکا تاییدیه FCC را کسب کنند.این اسمارت فون نیز همانند سایر گوشی های موجود در بازار آمریکا توانست این مجوز را کسب کند.

تا به این لحظه این گوشی با دو شماره مدل در فضای وب شناخته می شود که مدل اول یعنی LG-H790 در آمریکا و مدل LG-H791 نیز در بازار سایر کشورها عرضه خواهد شد.از آنجایی که تمرکز این اداره بیشتر حول باندهای رادیویی و امنیتی است، پیش‌بینی می شود که این گوشی با تمامی اپراتورهای مخابراتی آمریکا سازگاری داشته باشد و باندهای زیر در آن فعال خواهند بود:

• GSM 850/1900
• W-CDMA 2/4/5
• CDMA 0/1/10
• LTE Band 2/4/5/7/12/13/17/25/26/41

lg-nexus-5x

با توجه به اسناد FCC می توان به اطلاعات دیگری از نکسوس ۵X پی برد که از میان آنها می توان به نمایشگر ۵.۲ اینچی و باتری غیر قابل تعویض اشاره کرد.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود  ، امروز اسلایدهایی از نکسوس ساخت هوآوی که Nexus 6P نام دارد و به عنوان اولین تجربه این شرکت چینی در ساخت گوشی های نکسوس محسوب می شود هم منتشر شده که تقریبا تمام مشخصات فنی این گوشی را فاش می کند.اگرچه نمی توان به همین سادگی مهر تاییدی بر این اطلاعات زد و آنها را همان مشخصات نکسوس جدید هوآوی دانست اما این اطلاعات می تواند در این دو روز باقی مانده تا کنفرانس، تصویری از ویژگی های هرچند تایید نشده از این گوشی را در ذهن ما نقش ببندد.

Huawei-Nexus-6P

با استناد به این تصاویر می توان گفت که Nexus 6P از بدنه ای فلزی ساخته شده و پوششی از محافظ صفحه گوریلا گلس ۴ نمایشگر ۵.۷ اینچی آن را در بر می گیرد.پردازش این اسمارت فون از طریق چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۱۰ و تراشه گرافیکی آدرنو ۴۳۰ صورت می گیرد و انرژی آن نیز بواسطه یک باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی تامین می شود.

هوآوی از سیستم پیشرفته تشخیص هویت از طریق اثر انگشت در قسمت پشتی این گوشی استفاده کرده است که می تواند به زیبایی و جذابیت های این گوشی هوشمند بیافزاید.

همچنین، جدیدترین نسخه اندروید یعنی مارشمالو در این گوشی استفاده خواهد شد که به طور قطع ویژگی Google Now on Tap نیز در آن فعال خواهد بود.این ویژگی قادر است با استفاده از قابلیت Google Now اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. به طور مثال، زمانی که فیلمی بر وی نمایشگر در حال پخش است، کاربر می تواند با فشار دادن انگشت خود بر روی صفحه نمایش، به اطلاعاتی در خصوص مشخصات فیلم دست یابد.

از دیگر قابلیت های بارز این گوشی که در این اسلایدها آمده است می توان به پشتیبانی از درگاه USB مدل C و ارتقای دوربین پشتی گوشی برای عکس برداری در نور کم و همچنین سهولت در کار با اپلیکیشن Google Camera اشاره کرد که می تواند برای علاقه مندان به دنیای عکاسی بسیار جالب توجه باشد.

این اسمارت فون در رنگ های آلومینیومی، نوک مدادی، سفید و طلایی عرضه خواهد شد که البته رنگ نقره ای منحصراً در کشور ژاپن به فروش خواهد رسید. در خصوص، ظرفیت حافظه داخلی این گوشی نیز باید گفت که در سه مدل ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد.در ادامه تصاویری از اسلاید های مربوط به مشخصات نکسوس هواوی را مشاهده خواهید کرد.

منابع : phonearena & ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*